Wat voor vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Wat voor vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:41

Eigenlijk wil ik dit jaar toch weer eens op vakantie. Maar zal niet veel anders opzitten dan met een reisgroep te gaan.
Alleen ik heb eigenlijk geen idee wát ik nou precies wil.. :D in ieder geval niet een jongerenvakantie met uitgaan enzo.. Da's niks voor mij.
Met paarden, ja kan, maar dan is het waarschijnlijk alleen trekken en dagenlang op een paard zitten vind ik ook weer niet zo..
Paar uurtjes vind ik wel leuk, maar echt zo'n trekkamp, ik weet niet.. Bovendien vind ik paardenkampen relatief wel erg duur.
Ik wil wel graag een actieve vakantie, liefst ook nog met fotograferen hihi :D
Nu heb ik wel wat actieve vakanties gezien met bergbeklimmen, abseilen, dat vind ik wel erg cool.
Maar gaan mensen dan niet vaak samen? Ik weet niet wil niet als enige alleen daar komen. En zo'n actieve vakantie, hoe actief is dat?
Ik kan wel wat aan, maar train niet en heb dus geen superconditie. Ideeën? Ervaringen?
Oowja wil eigenlijk max 300,- uitgeven.. ;)

Anoniem

Re: Wat voor vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:43

Ik denk dat je voor 300,- niets gaat vinden.
Of je bent een nul vergeten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:44

LZP -> BEU

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:44

Nee hoor geen 0 vergeten :D Heb toch aardig wat dingen rond de 300 gezien.. ;) En hoeft echt niet zo'n lange vakantie, paar dagen vind ik al prima. :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:45

Misschien op een camping, maar ik denk dat je voor 300 euro niet ver komt.
Ik ga dit jaar wel met een groep vriendinnen naar een camping (en elke dag paardrijden) en dat kost zo'n 250 euro, zonder eten en drinken. (en dus per persoon)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:49

saskiakefie schreef:
Eigenlijk wil ik dit jaar toch weer eens op vakantie. Maar zal niet veel anders opzitten dan met een reisgroep te gaan.
Alleen ik heb eigenlijk geen idee wát ik nou precies wil.. :D in ieder geval niet een jongerenvakantie met uitgaan enzo.. Da's niks voor mij.
Met paarden, ja kan, maar dan is het waarschijnlijk alleen trekken en dagenlang op een paard zitten vind ik ook weer niet zo..
Paar uurtjes vind ik wel leuk, maar echt zo'n trekkamp, ik weet niet.. Bovendien vind ik paardenkampen relatief wel erg duur.
Ik wil wel graag een actieve vakantie, liefst ook nog met fotograferen hihi :D
Nu heb ik wel wat actieve vakanties gezien met bergbeklimmen, abseilen, dat vind ik wel erg cool.
Maar gaan mensen dan niet vaak samen? Ik weet niet wil niet als enige alleen daar komen. En zo'n actieve vakantie, hoe actief is dat?
Ik kan wel wat aan, maar train niet en heb dus geen superconditie. Ideeën? Ervaringen?
Oowja wil eigenlijk max 300,- uitgeven.. ;)

Is dit een idee?

Indien je geen eigen paard hebt is het mogelijk een paard te huren,

Paardenvakantie 2012

Wie wil er met zijn of haar paard mee opvakantie van 6 t/m 10 augustus 2012.
Wil je de komende zomervakantie met je paard weg maar niet alleen? Wellicht vind je het leuk aan te sluiten. Momenteel ben ik bezig met het organiseren een midweek met eigen paarden. Deze vakantie is geschikt voor ruiters vanaf 18 jaar die graag met andere ruiters rijden! In de avonduren is er geen vast programma en kun je doen wat je zelf wilt. Kortom een leuke afwisselende midweek zoals die al 3x eerder heeft plaatsgevonden.
Deelnemers en hun paarden, komen uit het gehele land. Lijkt het je leuk alleen of met een groepje stalgenoten aan te sluiten?

Waneer: van 2 t/m 6 juli 2012 // of van // 6 t/m 10 augustus 2012
Locatie: De Alberthoeve te Wateren in het Drent-Friese Wold. De locatie is schoon, netjes en er zijn goede bedden. Geen slaapzaal maar kleinere slaapkamers 2/4/6 persoons.

De omgeving bestaat hoofdzakelijk uit ruiterpaden waardoor minder verkeersmakke paarden mee kunnen. Er zijn goede omgevingskaarten beschikbaar met uitgetekende routes maar het is ook mogelijk op kleur of nummer te rijden, een combi van routes is eenvoudig te maken waardoor een route verkort of verlengd kan worden. Verdwalen is hierdoor uitgesloten.

Dagelijks zullen de groepen onderling afgestemd worden, de ervaring is dat een dagelijkse indeling automatisch zal ontstaan door de gewenste rij afstand, richting en tempo en de groepssamenstelling kan per dag verschillen. Hierdoor kun je in je eigen tempo, ervaring en interesse rijden. Iedere dag kun je dus met andere ruiters rijden maar het is ook mogelijk alle dagen met dezelfde personen op te trekken. Als je met een eigen groep(je) aan wilt sluiten is het geen probleem als jullie samen rijden.

Kosten voor een midweek bedragen 250,00 euro pp, dit bedrag is voor overnachtingen, maaltijden, toeristenbelasting, en voor je paard stalling en weidegang (bix zelf meenemen). Het is het ook mogelijk korter mee te gaan.
Let wel: iedereen neemt deel aan deze midweek voor eigen risico en verantwoording.
Ook goed mogelijk om met een groep(je) aan te sluiten. Tenslotte hoe meer zielen hoe meer vreugd. Voor nadere informatie en aanmelding: erberveld@planet.nl