Eigenlijk ben ik al 6 jaar van plan 'ooit' eens naar Japan te gaan.
Nu heb ik eens zitten denken, en als ik er zelf niet aan begin, zal 't waarschijnlijk niet gebeuren, dus eigenlijk wil ik volgend jaar zomer richting Japan.
In m'n directe omgeving zijn er helaas geen mensen die zich hiervoor geroepen voelen mee te gaan, dus dat streept voor mij al wat optie's af.
Nu heb ik vandaag her en der eens zitten Google'n en de mogelijkheden zitten bekijken.
En ik was benieuwd of iemand van Bokt hier ervaring mee heeft?
Ben je in Japan geweest? Zo ja, op welke manier ( groepsreis, alleen, familie etc ) en hoe heb je dit ervaren?
Tips voor hoe ik dit het beste aan kan pakken, wel of geen groepsreis?
Ik wil naar Japan vanwege het land zelf, en niet vanwege de manga o.i.d want dat interesseert me eigenlijk vrij weinig.
Het lijkt me een ontzettend mooi, inspirerend en fotogeniek land, en daarbij wil ik heel graag cultuur snuiven 'hoe het daar is' en natuurlijk, enorm veel dingen bekijken.
De taal heb ik een tijdje geleerd, maar ik ben bang dat ik dat nog niet dusdanig goed beheers mezelf verstaanbaar te maken.
Echter kan ik dit zo weer oppakken, en zal ik dit natuurlijk ook weer gaan doen.
Ik zou heel graag o.a Shibuya bezoeken, de tempels, de Japanse gebruiken etc leren kennen en 't leven daar gewoon 'beleven'.
Verder natuurlijk ontzettend veel foto's maken, want daar lijkt Japan me de uitgelezen kans voor

Wat mij eigenlijk het fijnste lijkt qua reis, is samen met iemand die zich daar wel verstaanbaar kan maken en de weg weet.
Gewoon lekker m'n eigen gang te kunnen gaan, dus bijvoorbeeld een gast gezin o.i.d.
Ik heb sowieso de wens als ik in Japan ben naar een concert te gaan van een bepaalde band ( wat echt enorm veel voor mij betekent ) en ik ben bang dat dat niet kan tijdens een georganiseerde reis.
Verder heb ik natuurlijk ook fotografische interesses, en ook niet iedereen is daarvan gecharmeerd als je met een grotere groep gaat.
Ik ben benieuwd!