Japan 2013 ( ? )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Japan 2013 ( ? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:45

Hello :D

Eigenlijk ben ik al 6 jaar van plan 'ooit' eens naar Japan te gaan.
Nu heb ik eens zitten denken, en als ik er zelf niet aan begin, zal 't waarschijnlijk niet gebeuren, dus eigenlijk wil ik volgend jaar zomer richting Japan.
In m'n directe omgeving zijn er helaas geen mensen die zich hiervoor geroepen voelen mee te gaan, dus dat streept voor mij al wat optie's af.
Nu heb ik vandaag her en der eens zitten Google'n en de mogelijkheden zitten bekijken.
En ik was benieuwd of iemand van Bokt hier ervaring mee heeft?
Ben je in Japan geweest? Zo ja, op welke manier ( groepsreis, alleen, familie etc ) en hoe heb je dit ervaren?
Tips voor hoe ik dit het beste aan kan pakken, wel of geen groepsreis?

Ik wil naar Japan vanwege het land zelf, en niet vanwege de manga o.i.d want dat interesseert me eigenlijk vrij weinig.
Het lijkt me een ontzettend mooi, inspirerend en fotogeniek land, en daarbij wil ik heel graag cultuur snuiven 'hoe het daar is' en natuurlijk, enorm veel dingen bekijken.
De taal heb ik een tijdje geleerd, maar ik ben bang dat ik dat nog niet dusdanig goed beheers mezelf verstaanbaar te maken.
Echter kan ik dit zo weer oppakken, en zal ik dit natuurlijk ook weer gaan doen.
Ik zou heel graag o.a Shibuya bezoeken, de tempels, de Japanse gebruiken etc leren kennen en 't leven daar gewoon 'beleven'.
Verder natuurlijk ontzettend veel foto's maken, want daar lijkt Japan me de uitgelezen kans voor :)

Wat mij eigenlijk het fijnste lijkt qua reis, is samen met iemand die zich daar wel verstaanbaar kan maken en de weg weet.
Gewoon lekker m'n eigen gang te kunnen gaan, dus bijvoorbeeld een gast gezin o.i.d.
Ik heb sowieso de wens als ik in Japan ben naar een concert te gaan van een bepaalde band ( wat echt enorm veel voor mij betekent ) en ik ben bang dat dat niet kan tijdens een georganiseerde reis.
Verder heb ik natuurlijk ook fotografische interesses, en ook niet iedereen is daarvan gecharmeerd als je met een grotere groep gaat.

Ik ben benieuwd! :D

Mootje

Re: Japan 2013 ( ? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:18

Courses, Als ik jouw verhaal lees is een georganiseerde reis niets voor jou :D
Meld je eens bij een forum als wereldwijzer of aroundtheglobe. Daar kun je veel info vinden en misschien ook wel een reismaatje.
Ik weet niet of ze het in Japan ook hebben, maar in guesthouses zit je midden tussen de lokale bevolking!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:18

Ik heb 3 jaar geleden 14 maanden in Japan gewoond. Ik heb daar gewerkt in Huis ten Bosch, nabij Nagasaki, met de Friese paarden. Ik woonde daar op het park met een groep Nederlanders en heb de taal maar nauwelijks geleerd.
Gelukkig zijn de Japanners over het algemeen heel behulpzaam in je proberen te begrijpen en te helpen als het nodig is. Op je engels hoef je niet te vertrouwen, dat spreken en begrijpen ze echt heel erg slecht.

Ik heb natuurlijk ook rondgereisd als ik niet hoefde te werken. Lang niet alles kunnen zien waar ik geweest had willen zijn maar kan je wel een paar dingetjes aanraden.
Hiroshima, het museum over de atoombom en het park er omheen, is heel erg indrukwekkend. Je weet niet wat voor impact die ramp heeft gehad, tot je daar geweest bent. Zeker in Hiroshima hangt een hele bijzondere sfeer die ik niet echt kan omschrijven, die moet je voelen...
In de buurt van Hiroshima heb je Miyajima met de Itsukushima-schrijn. Vrij toeristisch, maar wel een plek die erg mooi is en waar je mooie fotot's kunt maken.
Zelf wilde ik graag naar Nara, de Todai-ji bezoeken. Nara is een mooie plaats en de tempel indrukwekkend.
Het gebied rond de Aso-vulkaan is prachtig en als de vulkaan niet teveel schadelijke gassen uitstoot, mag je ook bij de krater komen. Het is gaaf om te zien dat het gebied rondom de vulkaan net een maanlandschap is (ben je daar ook meteen geweest ;) )
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar kijk ook eens of je een Japanner (een behulpzame taxichauffeur bijv. Spreek een bedrag af waarvoor hij je wil rondrijden) kan charteren je mee te nemen naar bijzondere plekjes van een bepaalde omgeving. Dan kom je echt in mooie stukjes rustige natuur, mooie buitenwijkjes, etc.
Vooral als je zegt dat je uit Nederland komt, worden veel Japanners enthousiast omdat ze redelijk wat meekrijgen van de vroegere handelsbetrekkingen en de uitgewisselde kennis toentertijd. Daarnaast beginnen ze dan vaak over Huis ten Bosch, want daar 'moet' je als Japanner een keer geweest zijn in je drukke bestaan om toch een keer in 'het buitenland' te zijn geweest.
Wil je iets bizars zien, ga dan zelf ook naar Huis ten Bosch ;) (Paarden hebben ze er overigens nog wel, er werken alleen geen Nederlanders meer(op de fietsenmaker na))

Het zou gaaf zijn als je iets van een écht Japans gastgezin kan vinden. De Japanners zijn heel beleefd, maar écht contact maken en er thuis komen, is heel erg moeilijk.
Ik heb er zelf bijv. geen contacten aan overgehouden. Ze blijven toch snel afstandelijk, zeker als je buitenlands bent en de taal niet goed beheerst. Als buitenlander wordt je zeker getolereerd, maar wat lastiger écht geaccepteerd.

Overigens is Japan zelf niet echt een heel duur land. De reis is inderdaad vrij duur, maar jezelf daar onderhouden, valt reuze mee. Bovendien hoef je in principe niet bang te zijn voor oplichters ofzo en kan je er heel goed en veilig alleen reizen.

Oja, toevoeging: je zegt graag in de zomer te willen gaan en dat zal ongetwijfeld het meest praktisch zijn, maar Japan is dan wel ontzéttend warm (moet je wel tegen kunnen) of je treft net de regenperiode, en echt waar, het is heel heel heel erg de moeite waard om juist in het voorjaar (april) te gaan. De kersenbloesem staat dan in bloei en het is er dan pas écht magisch mooi! Dus als het even kan, als je evt. het geduld hebt om het uit te stellen op wat voor manier dan ook, ga dan rond die tijd. Ik moest weer terug naar Nederland toen ik op het punt stond het voor de tweede keer mee te maken, en dat vond ik echt oprecht jammer. Het is dan écht de allermooiste tijd om er te zijn, en het is er evengoed al heerlijk warm.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 21:36

Ha, Nickas, super bedankt voor je uitgebreide reactie! :D

Ik weet inderdaad helaas al dat mijn uitgebreide Engelse kennis me niet heel veel verder zal gaan helpen, gezien dat maar amper gesproken word. Bedankt voor de tips, die onthoud ik zeker! :D
Ik hoop inderdaad wel bij een Japans gezin te kunnen, en anders eventueel bij een Nederlands gezin wat daar woont, en toch alsnog de taal spreekt en wel gewoon 'alles' weet te vinden zeg maar.
Want echt helemaal in m'n uppie, ik wil de joy wel met iemand kunnen delen zeg maar haha :)
En verder vind ik 't ook wel gezellig om met iemand te gaan die of er al wat van weet en me wegwijs kan maken, of samen met mij bij iemand dus terecht kan en net zo erg z'n ogen zal uitkijken als dat ik waarschijnlijk ga doen.

Wat betreft de kosten valt het in het land zelf volgens mij inderdaad heel erg mee! Sowieso wil ik wel winkelen ( hihi :+ ) bij Harajuku en daarbij ook nog de 100 yen shop bezoeken, want ik houd daar echt van :) Verder ben ik qua 'vreemd' eten wel al redelijk bekend gezien ik bij m'n vriend ( Chinees ) ook dingen voorgezet krijg en proef enzo bij toko's etc wat ik normaal nooit zou eten. Enigste is wel dat ik er echt op tegen ben om paarden vlees te eten ( hond etc ook maar volgens mij is dat meer China ) En ja, verder kan ik prima Japans eten, met stokjes etc dat zit allemaal wel goed haha :+

Mhm, dat is wel inderdaad een slim punt om rekening mee te houden, die warmte. En de kersenbloesem wil ik sowieso heel graag zien eigenlijk :D

Ik ken wel iemand ( die ik al een aantal jaar niet gesproken heb ) die meerdere maal per jaar afreist naar Japan, en daar wel een familie kent ( iig daar slaapt ze altijd ) dus ik heb haar net ook via FaceBook aangesproken of ze mij op weg kan helpen :) 't Mooiste zou nog zijn als ze volgend jaar OOK gaat en dat ik haar als reismaatje heb, want zij weet echt veel, en is net zo gek als mij, haha :')

Ik zit me net nog even wat meer in te lezen ( weet vrij veel al wel wat dat betreft ) en als ik alles allemaal zo lees, oooh, krijg ik er zoveel zin in :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:38

ik heb opzich wel een tip, maar ik weet niet of dat in Japan kan.

ik ben zelf in Argentinië geweest en ik heb daar 'gevolunteerd' het voordeel is dat je meteen een hoop mensen leert kennen, en dus vrienden maakt. misschien kun je daar ook een cursus japans volgen om daar mensen te ontmoeten.

ik zou het zeker doen, ik was helemaal alleen in Argentinië en ik heb een geweldige tijd gehad.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 06:23

Thanks voor je tip PocoGuacha!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:51

Wees niet bang, ze eten geen hond in Japan. Wel walvis, dat zou ik boycotten. Paarden worden daar deels gehouden voor het vlees inderdaad, dus die kans maak je wel. Toch moet ik zeggen dat vis en rundvlees het meest geserveerd wordt.
100yen shops zijn tof. Ze verkopen er ook echt leuke spullen voor weinig en je kan daar ook goed terecht voor souvenirs voor de achterblijvers (wel even opletten dat er niet 'Made in China opstaat ;) )

Hoe lang wil je gaan eigenlijk?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:14

Oh, verkopen ze echt 'Made in China' daar? :+ Haha wat humor!
Ja, en voor mezelf hihi. Ik ben gek op dat soort winkels en 't lijkt me erg leuk inkopen daarzo :D
Mhm, walvis hoef ik inderdaad niet.

Ik zit te denken aan zo'n 2 tot 3 weken gezien ik er wel wat van wil maken. En meteen ook veel wil zien zeg maar, en niet binnen 7 dagen weer terug zijn in Nederland met 't gevoel dat 't veeeel te kort was + dat 't natuurlijk ook vrij veel geld kost.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:29

Enigste probleem is alleen wel, accomodatie is opzich wel te doen, maar een 'gids' vinden die ook echt tijd heeft met me / ons ( dunno yet ) mee te gaan naar dingen ...

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:44

Misschien kan je op zoek naar een reizigersforum in Japan ofzo? Of misschien is het mogelijk om een oproepje te plaatsen in een blad of krant daar ofzo?
Ik denk wel dat het lastig is ja, want wie heeft er de tijd (zeker in Japan) om 2/3 weken te gidsen?

Ik denk wel dat je veel zelf kan redden. Veel informatie is van tevoren al op internet te vinden en het OV is ook heel duidelijk en overzichtelijk. Als je zelf maar een soort van reisplannetje hebt, kom je er wel.
Alleen voor die speciale niet-toeristische plekjes moet je dan misschien ter plekke op zoek naar een behulpzame taxichauffeur. Heb ik ook een keer gedaan en is me toen heel goed bevallen, maar misschien had ik het toen gewoon echt getroffen...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 23:01

Nee daarom, zo'n lange tijd is wel heel erg veel gevraagd!
Ik ben inderdaad al een beetje een reisplannetje aan het opstellen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 14:18

Ondertussen al verscheidende locatie's opgeschreven waar ik heen wil, heb er echt nu al zin in wat erg :+

Ik hoop inderdaad dat ik je tip van de behulpzame taxichauffeur daar ook kan gaan gebruiken. Ik zag net ook dat er een fiets tour is, door een heel groot deel van Tokyo verspreid over 6 uur. Dat lijkt me eigenlijk ook wel wat moet ik zeggen :D

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:32

Ja, zoiets kan ook in Kyoto, leuke manier van een stad verkennen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 14:33

Ben je toevallig bij de Meiji Shrine geweest in Tokyo, Harajuku? En misschien de Oriental Bazaar?
Zie allerlei plekjes waarvan ik denk 'dat lijkt me echt vet!' haha.
Heerlijk op deze manier een land alvast voorverkennen :D

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:54

Van Tokyo heb ik alleen maar het vliegveld gezien :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:54

Jeuj! Er is een Japan topic. :)

Ik ga volgend jaar wss naar Japan op vakantie. Mijn paps wil een keer samen met mij op vakantie. :) Vader-zoon quality time! *\o/* Hier dus even een stipje. :) Kan ik mooi nog even sparen en en lees hier dus al dat het voorjaar een betere periode is dan hoogzomer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 15:18

^ Serieus? Oh, super nice joh :D Weet je al waar je precies heen gaat?