Wat doen in Amsterdam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Wat doen in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:05

hoihoi! :D
Om het einde van de examens te vieren gaan vriendje en ik volgend weekend een weekendje(zat-ma) naar Amsterdam.
Wij zijn overigens van België 8-) Dus hierbij mijn vraag..
Aangezien het niet echt lang is en er waarschijnlijk een hoop te zien is ben ik echt opzoek naar de dingen die je moet doen/zien.
Maar ook plaatsjes om gezellig (en goedkoop) te eten, iets te drinken etc..
Dus ik dacht waar kan ik dat beter vragen dan op bokt :D! Ik weet dat je heel erg veel vind op internet maar ik wil niet alleen de typische toeristische dingen doen.
Hotel en trein is trouwens al geregeld ;).
Bedankt!!
Eline

eslixapie

Re: Wat doen in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:59

Als je van sushi houd, dan weet ik nog wel een leuk restaurant! Ben je al eerder in Amsterdam geweest?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:02

Naar de wallen en een biertje/wijntje doen in een echt ouderwets amsterdams cafe!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:11

Albert Cuyp markt is altijd wel gezellig. En als je echt een lekkere goede hamburger wilt eten ipv de MacDonalds zou ik naar het Hard Rock Cafe gaan. Die hebben echte goede hamburger menu's.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:06

Nee, ben nooit eerder in Amsterdam geweest! :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:28

De Amsterdam Dungeon is leuk om te doen! Canal cruise ook, dan zie je leuke plekken in de stad.
En zoals hierboven gezegd de Albert Cuyp markt, Amsterdams cafe en het Hard Rock Cafe.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:29

Anne Frank huis, als je daarin geïnteresseerd bent. :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:35

Ik zou zeker kijken of je in de avond een rondvaart kan doen, als het donker begint te worden! Is zo mooi vanaf de grachten, met al die lampjes!
Wat betreft uitgaan: op Rembrandtplein vind je vooral clubs (daar moet je meestal ook entree betalen), Leidseplein is meer van de kroegjes. Je hebt kroegen waar ze ook muziek draaien en je kan dansen, maar ook heb je 'gewone' cafétjes waar je gewoon gezellig een drankje kan doen. Paradiso en Melkweg zitten daar ook in de buurt.
Verder te voet of met de fiets Amsterdam verkennen :)) Dingen als Anne Frankhuis, Amsterdam Dungeon, Madame Tussauds, Nemo (ja, dat is voor kinderen ik weet het, maar blijft leuk :') ) doen het ook altijd goed. En dan heb je natuurlijk nog de musea. Ook kan je een kijkje nemen bij het Eye, filmmuseum. Schijnt ook mooi te zijn 's avonds. Daar kan je heen met de pont vanaf Amsterdam Centraal.
Als je van markten houdt, Albert Cuyp, zoals al genoemd is, Waterlooplein, of Bloemenmarkt.
In de zijstraten van Leidseplein (Korte Leidsedwarsstraat en Lange Leidsedwarsstraat) zitten veel (goedkopere) maar leuke en gezellige eettentjes. Van Italiaans tot Aziatisch.

Goed, tot zover kom ik nu even, als er nog meer in me op komt zal ik het laten weten :))
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:02

Een fietstour door Amsterdam, is erg leuk. En wij hebben ook eens een rondleiding gedaan over de Zeedijk/ De Wallen. Is ook erg interessant. Rondvaart is altijd leuk.
Het Leidseplein is gezellig om 's avonds te borrelen. Eettentjes kan ik je niet echt vertellen.
Waar zit jullie hotel?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:06

blond amsterdam winkel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:07

Klis heeft een paar hele goede tips gegeven. Het HRC zou ik overslaan, daar is niks Amsterdams aan en als je graag een goede burger eet, dan kun je beter naar Burgermeester :).
Voor een leuke stadswandeling met gids: http://www.gildeamsterdam.nl/stadswande ... informatie (mijn oma was vroeger gids bij het gilde)
Waar logeren jullie?

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:00

In het mercure hotel. Hadden lievzr iets kleiner en gezelliger gehad maarja door late boeking zat zowat alles al vol jammer genoeg :) bedankt voor de tips! super handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:05

haha, er zijn volgens mij al 4 mercurehotels in de stad :D. Als je in die bij de Amstel zit dan kun je lekker met tram 25 naar het centrum en dan zie je onderweg ook veel.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 22:10

Wij hadden ook een bon voor een diner met 2. Jammer genoeg heeft het restaurant geen plaats dit weekend. Moest er iemand intresse hebben om hem over te kopen? En ja het is dat hotel waar jij het over hebt :)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:12

Waterfietsen! Dat heb ik 2 weken geleden met een school uitje gedaan was echt heel leuk om te doen zeker als je nog nooit in amsterdam geweest bent :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:42

Eten bij Gauchos als je van Argentijns eten houdt. Is een goed restaurant!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:42

Voor lekkere ijsjes moet je echt naar Van der Linde! Vele generatie's Amsterdammers komen daar al jaren en ook ik kan er nooit zomaar voorbij lopen xD
Zoals eerder is gezegt, het Rembrandsplein zit heel veel leuks om uit te gaan, Jantjes Verjaardag, Paradiso en nog veel meer.
Een ontzettend goede sushibar is Sumo!
De pc moet je ook zeker een keertje op, waarschijnlijk veelste duur, maar zo leuk om te kijken!
Als je een beetje gewent bent om in hectische verkeerssituaties te fietsen zou ik ook zeker een fiets huren, lekker snel, geen parkeergeld etc.
De Bijenkorf is misschien ook leuk om naar binnen te gaan. Verder zitten erg genoeg musea's.
Lekkere tentjes, ja die zitten er wel, maar je moet goed zoeken om waar te krijgen voor je geld. Op de grote pleinen zal ik niet gaan eten, daar betaal je de hoofdprijs en het eten is vaak slecht.
Lekker steegjes in en een beetje uit het centrum vind je al snel wat leuks.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:48

Lekker slenteren door de winkelstraten en even naar de Dam/Rembrandsplein :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:00

Van der Linde is wel een echte aanrader.