Tossa De Mar (spanje) of toch niet.. ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Tossa De Mar (spanje) of toch niet.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:44

Hallo Mede Bokkers,

Als eerste, ik weet niet of ik het hier goed plaats?
Maar ik heb een aantal vraagjes! Want ik ga deze zomer voor het eerst samen met mn vriend op vakantie. Wij hebben het plaatsje Tossa De Mar uit gekozen. Nu ben ik benieuwd of mede bokkers hier toevallig ook eens zijn geweest. Of misschien verhalen er over gehoord hebben? Welk hotel kunnen we het beste kiezen? Welke activiteiten zijn er leuk om daar te doen en/of te zien? We hebben nog niet geboekt dus als je anders suggesties hebt zijn die van harte welkom! Vertel dan ook even waarom ik daar juist heen zou moeten, en het liefst met hotel erbij vermeld. We zijn van plan om eind augustus te gaan.

Ik hoor het van jullie!
Alvast bedankt!

Sammyoo

Re: Tossa De Mar (spanje) of toch niet.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:36

Ik ben rond 1980 een aantal keren naar camping Pola in Tossa geweest :D Ik vond het daar als puber superleuk, maar in 32 jaar kan er veel veranderen!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 14:51

Haha, ben benieuwd... mij lijkt het erg leuk, rustig plekje, en je kan het uigaansleven opzoeken..

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:36

Ik ben daar een paar jaar geleden geweest. Wij verbleven op camping Cala Llevado. Ik heb een super tijd daar gehad! Het was een superleuke en mooie camping en de omgeving was super. Je hebt daar hele mooie stranden en we hadden een fantastisch zwembad daar!! Van onze camping was het ook niet zover rijden naar het centrum. Je kon er ook heen wandelen(bergaf) , maar de terugweg duurde wel wat langer en was zwaarder, omdat het berg opwaarts was haha.

Het centrum van Tossa de Mar is prachtig. Hele mooie oude gebouwen en smalle straatjes. Je kunt er heerlijk eten en makkelijk toegang naar het strand. Het is ook niet zover vanaf Lloret de Mar, wat drukker is door de veel toeristen(veel Nederlanders) en het uitgaansleven.

Wij waren daar met de auto naartoe gereden van Nederland en het duurde ongeveer 18uur in totaal. Maar de route is wel heel mooi! Zowel in Tossa de Mar als Lloret de Mar hadden wij weinig problemen met parkeren in het centrum.

Ik heb daar een hele leuke vakantie gehad! :D

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:38

Onwijs leuk om jullie verhalen te horen. Wij zijng een camping types dus gaan wel ine en hotel. Hebben jullie nog verdere bezienswaardigheden of activeiten die we moeten doen? die we niet mogen missen?

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:11

Ik was er in de zomer en dan hebben ze op de stranden van Lloret en Tossa af en toe geweldige vuurwerkshows savonds! Dat moet je zien :) Wat ook leuk is om met de boot mee te gaan met de glazen vloer, weet zo niet meer hoe die boot heet, maar staat wel duidelijk op borden aangegeven. Je kan dan de vissen onder water zien zwemmen en inktvissen etc. Je gaat ook een paar grotten in met de boot en dan worden de vissen gevoerd...ik had nog nooit zoooveel vissen bij elkaar gezien haha, echt heel mooi. Deze boten vertrekken vanaf het strand in Lloret(Tossa, weet ik zo niet meer).

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:18

Als je van rust houdt zonder massa toerisme is Tossa de mar een prima vakantie besteming
Smalle gezellige winkelstraatjes en meerdere kleine baaien

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:52

Bedank! Ben benieuwd!!