Tips reis samen door Kenia/Tanzania

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiwa

Tips reis samen door Kenia/Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:58

Hi allemaal,

Mijn lief en ik willen een reis door Kenia en Tanzania maken. We gaan uit van 2 á 3 weken en willen daarbij de steden overslaan.

Het liefst willen we wandelen, de natuur in, op safari en afsluiten op zanzibar.

Ik ben op zoek naar leuke tips:

- Hoe pakken we dit aan, hoe regelen we zonder dure reisorganisatie of groepsreis het vervoer en verblijf in Afrika?
- Wat zijn hoogtepunten waar het niet stikt van de mensen?
- Wat zijn leuke plekken om te verblijven? We hoeven niet iedere nacht in een lodge, kanmperen vinden we ook leuk. :j
- Andere tips/foto's/ideetjes zijn ook welkom!

Bedankt

xWelsie

Re: Tips reis samen door Kenia/Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:38

http://www.idreamofafrica.com/
ik zou zijn site even bekijken, en evt contact met hem opnemen!
Mijn moeder heeft ook veel contact met hem, dus als je vragen hebt kan je ze altijd stellen dan vraag ik het even aan mijn moeder, die weet er veel meer van dan ik.

ik ga eind juli voor het eerst met mijn moeder en broertje een budget safari in Tanzania bij hem doen van 10 dagen, dus in tentjes op campings.
voor mijn moeder word het de 5e of 6e keer in Tanzania, al de keren ook bij hem.
Mijn moeder heeft o.a. ook een reis door Tanzania naar Zanzibar gedaan, waaronder een wandeling door een gebergte(weet niet meer welke :P) verder zijn mooie plekken:
Ngorongoro krater
Serengeti national park
Tarangire national park

hij werkt niet voor een grote reisorganisatie, hij regelt naar wens de campings/lodges en weet veel van de dieren en planten af.
Als je wil kan ik ook even het programma sturen wat wij gaan doen!

Jiwa

Re: Tips reis samen door Kenia/Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 12:48

Super, dankjewel! +:)+

En als je wilt heel graag! Wat zijn jullie daar ongeveer aan kwijt?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:05

Ik ben in 2003 in Tsavo East/West en Amboselli geweest, 2006 in Masai Mara en daarna in 2009/2010 verschillende malen doordat mijn toenmalige vriend daar woonde. Hierdoor ben ik wel een beetje meer bekend in Kenia met hotels/restaurants enz.

In 2003 en 2006 heb ik op de neushoorn na de Big Five gezien. Maar de Masai Mara is zoveel x mooier, hier is de link naar mijn fototopic: [BEU] [Foto] Vakantie Kenia in de Masai Mara. Met mijn toenmalige vriend ben ik nog naar Lake Victoria geweest, richting zijn geboortedorp en echt geweldig. Zo ontzettend mooie omgeving, echt een aanrader. Nairobi zou ik afraden, het is hectisch en er wordt ontzettend veel gestolen. Nakuru daarentegen kan in ten zeerste aanraden.

Ik raad aan om lokaal te boeken. Wij hebben in 2003 en 2006 alles lokaal bij een vriendin geboekt en dat scheelde zoveel. Bij de Masai Mara trip zaten we in hetzelfde vliegtuig/hotel als de mensen van neckermann, alleen die hadden veel meer geld betaald. Ik zal je de link van die vriendin van mij geven, je kan bij haar altijd vrijblijvend een offerte aanvragen en kan alles regelen wat je maar wilt en waar je ook maar naar toe wilt gaan: http://www.monikasafaris.org/. Je kan haar je wensen mailen, ook dat je zo graag wilt wandelen en het basic wilt houden.

In Kenia raad ik de volgende plekken aan:
- Lake Victoria
- Lake Nakuru
- Mount Kenya
- Masai Mara: dit is mooi te combineren met Serengeti.
De eerste drie zijn niet heel erg toeristisch. De Mara is wel toeristisch, maar wel een absolute aanrader. Het is prachtig om de trektocht van de wilde dieren mee te maken.

Als je totaal niet van toeristische gebieden houdt, raad ik het je af om naar de kust af te reizen in Kenia. Daar is het een en al toerisme, vooral blanke oudere mannen op jacht naar donkere jongere vrouwen. Rondom Lake Victoria en Lake Nakuru heb je veel plaatsje liggen die niet heel toeristisch zijn zoals Nakuru wat eigenlijk nog onontdekt is door het toerisme. Daar kan je lekker lokaal eten, maar let op ga s'avonds niet zonder taxi de deur uit.

Als je wel naar de kust gaat raad ik je aan om naar het zuiden van Mombasa te gaan, de mooiste stranden zijn ten zuiden van Mombasa, de noordelijke stranden zijn niet zo tegenwoordig meer. Ga niet naar Sentido hotels, want die zit te zuidelijk en heb je last van insecten. Mijn vader had destijds over de 200 bulten over zijn gehele lichaam. Qua hotel raad ik je Diani Sea Lodge, een heerlijk hotel aan het strand all inclusive met geweldig personeel. Je hebt hier in de buurt vele verschillende restaurants zitten, van italiaans genaamd Leonardo's (max.30 euro voor twee personen voor een voor/hoofd en nagerecht) tot voor hun chiq genaamd Nomad (max.50 voor twee personen voor een voor/hoofd en nagerecht). Dicht in de buurt van dit hotel zit Forty Thieves waar bijv. op zondag onder het genot van live muziek heerlijk kunt lunchen (max.5euro p.p) of Ali Barbours ondergronds restaurant. Of gewoon lokaal bij een african pot waar je voor nog geen 3euro p.p. kan heerlijk lokaal en internationaal kan eten. Overdag kan je gewoon met de matatu (lokaal busje) en s'avonds met de taxi.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag. Ben best wel ervaring op het gebied van Kenia.

Nog 1 tip/mening: Ik ben zelf ook een keer in Zanzibar geweest en moet heel eerlijk zeggen, het strand + de mensen van Kenia bevalt mij veel meer. Ik zou zelf niet door naar Zanzibar vliegen, maar een combinatie doen waar je land in Tanzania, je daar begint bij Ngorongoro door gaat naar Serengeti en daar de oversteek maakt naar de Masai Mara. Vanuit de de Mara door naar Lake Victoria, Lake Nakuru en Mount Kenya. En dan vanuit Nairobi met de trein naar Mombasa. Vele zullen zeggen neem het vliegtuig, maar de trein (neem 1e klas) naar Mombasa is gewoon prachtig. Je doet er een dag over, s'ochtends wordt je wakker terwijl je door Amboselli en Tsavo West rijd tussen de wilde dieren. En dan dus vanuit Mombasa per taxi naar het zuiden om daar een paar dagen tot rust te komen