Hoeveel meenemen in handbagage RyanAir

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Hoeveel meenemen in handbagage RyanAir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:58

Ik ga binnenkort een midweekje naar de zon met RyanAir. Kosten van de tickets zijn sportgoedkoop maar een extra koffer is €50 |(

Hoeveel past er in handbagage? Red ik het daar mee van maandagmiddag t/m vrijdagochtend?

Ramooontje

Re: Hoeveel meenemen in handbagage RyanAir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:19

En kun je ook zonder creditcard een vlucht boeken?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:22

Dat ligt er maar net aan hoeveel je mee wilt nemen. Ik ben een week naar Londen geweest en heb het prima gered met mijn handbagage. Op de terugweg had ik wel wat meer laagjes aan dan heen, maar dat was te doen.
Verblijf je in een hotel of appartement?
Moet je zelf handdoeken meenemen? Strandlaken gaat sowieso niet lukken, dus die zul je daar moeten halen voor een tientje.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:23

Creditcard is nodig om te boeken. Ik ben net met Ryanair naar Rome geweest, vrijdag vertrokken vandaag teruggekomen. Ik persoonlijk red het makkelijk met alleen handbagage. Je hebt bijna niks nodig daar en ik gebruik geen cosmetica e.d. en alles wat ik wél gebruik hebben we ter plaatse gekocht en dat gebruikt mijn vriend ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:24

Creditcard is verplicht en je hebt 12 euro creditcardkosten.

Koffer meenemen voor 50 euro is idioot duur, normaal is dit 15 bij Ryanair voor 15 kilo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:24

Met handbagage moet inderdaad te redden zijn :) En ja een creditcard is verreist.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:29

Hangt ervanaf wat je allemaal nodig hebt...

"Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).

Extra/te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van 50 £/50 €. Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven."

Dus je mag maar echt een kleine tas mee.... En let op je vloeistoffen... Make-up remover, haarlak, vloeibare zeep etc. mag je maar 100 ml van mee in een klein flesje.
Het moet wel te lukken zijn, maar wel een beetje goed inpakken en goed nadenken wat je meeneemt.

Ik heb een keer met een lege koffer gevlogen (alleen toilettas en ondergoed en sokken) naar New York, maar heb daar wel toen alles gekocht en op de terugweg 20 kg bepakt weer terug...
Maar jij kan daar moeilijk alles kopen want dan moet je op de terugweg weer €50,-...

En goed checken van te voren dus want ze zijn er echt verschrikkelijk streng (daarom is het ook zo goedkoop, dit zijn de melkkoetjes waar ze het van moeten hebben).
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 12-06-12 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:37

5dagen is best lang voor enkel een klein koffertje. Als je met meer mensen gaat kunnen jullie ook samen 1 koffer inchecken en daar de zware kleren, jeans, en vloeistoffen inmikken.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:44

We zijn met zijn 2en en qua vloeistoffen is dat inderdaad wel poedersuiker (of met mijn schoenenverslaving :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:45

Tis echt een klein koffertje hoor dat maar meekan. Extra schoenen kun je wel vergeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:45

Ik vind 50 euro voor een koffer van te voren inboeken bij RA echt heel duur. Heb er meerdere keren mee gevlogen maar zo duur.. nee nooit := Creditcardkosten waren altijd het duurste :')

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:49

Nouja, als je toch naar de zon gaat heb je geen 3 spijkerbroeken nodig ;)
Een spijkerbroek aan in het vliegtuig, met een vest/trui. Verder wat zomerse kleding: jurkjes/rokjes/korte broeken en een beetje shampoo, conditioner etc. Als je tekort komt kan je het daar altijd nog halen, is nog steeds goedkoper dan een extra koffer. Voor 4 dagen heb je toch geen 3 paar schoenen, 3 spijkerbroeken en 2 truien nodig? ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:50

Moet lukken hoor! Je kunt ook tegenwoordig alles en overal kopen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:52

Jans schreef:
Ik vind 50 euro voor een koffer van te voren inboeken bij RA echt heel duur. Heb er meerdere keren mee gevlogen maar zo duur.. nee nooit := Creditcardkosten waren altijd het duurste :')

Kosten zijn logisch, tickets zijn zo goedkoop omdat het letterlijk alleen je stoel is.... Koffer, priority boarding (rennen voor je stoel :roll: ), eten op de vlucht etc. mag je allemaal bijkopen.

Voor een korte vlucht (max een uur) vind ik het prima maar voor langere vluchten zou ik er niet mee willen vliegen. Zeker omdat je dan min of meer verplicht bent een koffer mee te nemen (je gaat niet verweg op vakantie met alleen handbagage) of wat te eten en drinken onderweg (meerdere uren zonder drinken is niet fijn).

RyanAir meest geniale idee vind ik nog de staan plaatsen in het vliegtuig...

SteffiiY: Maar niet teveel kopen, want dan moet je op de terugweg en een koffer kopen en betalen om die nieuwe koffer mee te mogen nemen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:53

Ik heb alleen meerdere keren met RyanAir nooit meer dan 15 euro voor mijn koffer betaalt :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:53

Haha ja of weer dingen weggooien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:54

Oud ondergoed, oude bikini, oude kleding.. kan je allemaal wegmikken daar :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:54

Is dus hun nieuwe melkkoe denk ik :+

De enige keer dat ik met ze vloog was koffer volgens mij zelfs nog gratis.
Handbagage was toen wel gebonden van een maximum van 5 kg dacht ik. Reisgenoot had 5,5 kg en moest bijbetalen (uiteindelijk wat eruit gehaald en bij een ander in de tas).

Weggooien doe ik idd ook altijd :')
Vooral op zomervakantie, alle boeken laat ik daar en nieuwe kleren mee terug haha.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 22:16

Staanplaatsen? Nee, wat erg hahahahaha
Ik heb ook even gekeken bij Transavia maar dat is €100 duurder... (wel vanaf Schiphol en wij wonen in A'dam maar ik ben student dus reis gratis en mijn vriend met 40% korting) En bij Transavia waren dit ook prijzen met handbagage dus ik neem aan dat er dan extra kosten bijkomen als ik toch een koffer mee wil nemen?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 22:18

Ik ga naar Boedapest dus veel warme kleren zal ik niet nodig hebben en aangezien het zo'n korte reis is vind ik het prima om extra laagjes aan te trekken of daar te kopen. We zitten in een hotel dus shampoo/handdoeken etc hoef ik al niet mee te nemen. Maar extra paar schoenen/slippers vind ik eigenlijk ook wel fijn... Dilemma, dilemma :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:52

Het loont misschien om eens op skyscanner.nl te kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:46

Ramooontje schreef:
Staanplaatsen? Nee, wat erg hahahahaha
Ik heb ook even gekeken bij Transavia maar dat is €100 duurder... (wel vanaf Schiphol en wij wonen in A'dam maar ik ben student dus reis gratis en mijn vriend met 40% korting) En bij Transavia waren dit ook prijzen met handbagage dus ik neem aan dat er dan extra kosten bijkomen als ik toch een koffer mee wil nemen?

Gewoon even goed lezen - sommige vliegmaatschappijen lijken duurder maar dan zit er al wel een koffer bij in.

En een handige tip: bij winkels zoals de Blokker kun je vacuumzakken (space bags) halen. Dat zijn plastic zakken die je vacuum kunt zuigen waardoor je bagage veel minder ruimte inneemt. In handbagage van die kleine afmetingen is het knap als je er 10 kilo inkrijgt - het gewicht is vaak dus niet het probleem maar wel de afmetingen. Maar zo'n spacebag scheelt heel wat ruimte, ze zijn niet duur en je kunt ze eindeloos hergebruiken :j Veel plezier in ieder geval! Ik ben 8 dagen in koud Ierland en Engeland geweest en verbleef daar in hostels, dus moest ook slippers en handdoeken en zo mee. Ik had uiteindelijk 5 kilo mee en heb het probleemloos overleefd :P

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 11:28

Nou ik heb geboekt en ook na het checken van skyscanner kwam RyanAir als goedkoopste uit de bus. Voor alle zekerheid toch maar wel 1 extra koffer bijgeboekt zeker wat betreft vloeistoffen en extra schoenen wel handig.

Die space bags ga ik ook halen,kan ik nog meeeeeeer meenemen (echte Nederlander :+

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:33

Als je via cheaptickets.nl boekt kan je gewoon met Ideal betalen hoor.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:41

Ik neem die space bags nooit meer mee. Krengen gaan altijd kapot en dan zit je met teveel kleding en te weinig ruimte.
Helaas is CC de enige mogelijkheid bij RA! Ik heb wel altijd priority erbij geboekt, heerlijk als eerste het vliegtuig in en lekker de beste plaatsen innemen ~~}>