Interrailen? Hoeveel was je kwijt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Interrailen? Hoeveel was je kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:07

Een vriendinnetje en willen misschien gaan interrailen in augustus (sowieso graag door Praag, dus misschien alleen binnen Tsjechië, misschien ook daarbuiten). Ik ben het nu allemaal aan het uitzoeken maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen, en vooral hoeveel je uiteindelijk kwijt was (inclusief overnachtingen).

Dus; wie heeft dit ook gedaan en kan me meer vertellen? :)

Winged

Re: Interrailen? Hoeveel was je kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:18

*steekt hand op*

Ligt er maar net aan wat je precies wil. Ik heb destijds via interrail.net passen besteld (1 maandpas, rest landpassen ivm het goedkopere reizen in oost-europa)
Daarnaast had ik per dag een budget van 25 euro voor hostel en 25 euro voor eten e.d. Ben 2 maanden op reis geweest en ik heb onder mijn budget gezeten. Vooral het Oostelijk deel van Europa (Even pak en beet Europa recht door midden: Hongarije, Slowakije, Tsjechië en vanaf daar naar het Oosten) kun je het gemakkelijk doen met 15-15 per dag. (totaal 30)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:23

Okee dankje! Wel lang weg geweest dus! Wij willen maar een weekje maximaal, langer kan niet ivm werk etc. Heb je de hostels ook van te voren geboekt of was er altijd wel plek?

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:55

Dit volg ik even, ben ook van plan om zonder enige planning en boekingen door Europa te reizen, van hostel naar hostel, maar vraag me af of dit haalbaar is en of je nog plaats vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:55

Dat wil ik ook nog een keer doen Bijou! Lijkt me zo leuk, gewoon maar kijken waar je heen wil steeds opnieuw. Mijn ouders hebben dat vroeger vaak gedaan, maar je kan de pech hebben dat je dan noodgedwongen in een duur hotel moet omdat alles vol zit. Mijn ouders hebben 1 keer de mazzel gehad dat ze met hun tentje op het erf van een boer mochten overnachten, maarja, dat heb je niet vaak natuurlijk. Ik denk dat je dus wel een redelijk budget moet hebben sowieso dan :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:57

Ik boekte in de meeste gevallen 1 dag van te voren (laptop mee, maar meeste hostels hebben ook wel ergens een computer staan).

Wel handig: Zorgen dat je een creditcard hebt/kan lenen, je moet bij vooraf boeken wel een aanbetaling doen van een paar euro met creditcard.

Heb in het Oostblok wel eens gewoon inloop gedaan, alleen dit bleek achteraf duurder dan online boeken...

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:35

Ik ben vorig jaar zomer wezen interrailen. We vlogen met Ryanair naar Rome, daar zijn we vijf dagen gebleven. Daarna met de trein (+ bus wegens wegwerkzaamheden) naar Praag en na drie dagen richting Berlijn voor twee dagen. Het treinreizen is me super goed bevallen! De tickets vallen ook wel mee qua prijs (onder de 26 is het goedkoper; weet niet hoe oud je bent?). Ik had een pas van 5 dagen reizen binnen 10 dagen. In Amsterdam zit een treinreiswinkel, daar zou je voor informatie terecht kunnen.

Verblijf hebben wij voor de zekerheid allemaal van tevoren geregeld. Dat scheelt gesjouw en gedoe op de dag dat je aankomt; die tijd heb je over om leuke dingen te doen. :D Als je van tevoren een beetje uitzoekt wat je zoal wilt zien kun je een prima verdeling van je tijd maken. :j
Hotel (Rome) voor 22 euro p.n., prima hostels (Praag en Berlijn) voor 14 en 16 euro p.n. geloof ik. Eten en drinken heeft mij weinig geld gekost (denk niet meer dan 40 euro per dag voor al het eten en drinken, vaak zaten we daar wel onder omdat je bij de hostels ook gratis ontbijt had bijv. :j).

Zag dat je naar Praag zou willen, ik vind dat echt een mooie stad om te bezoeken, ik raad het ook zeker aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:25

Thanks!! En wat kosten die tickets ongeveer?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:54

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:37

Ik was voor mijn Interrailreis ook rond de 1300 all in. kwijt volgens mij (juli 2009). Wij hebben overal in hostels en af en toe in een appartement of B&B gelogeerd, ook in hostels hadden we af en toe ook relaxed een tweepersoons-kamer. Verder hebben we elke dag uitgegeten op één keer na geloof ik... we hebben het niet speciaal lowbudget gedaan =).

Tickets heb ik toentertijd via de treinreiswinkel.nl gekocht en meteen een enkele trein (drukke trajecten zoals nachttrein naar wenen) gereserveerd. Ze waren daar zeer behulpzaam; ik was toen 239 euro kwijt voor Interrail Global Youth ticket (10 dagen treinen binnen 22 dagen). Nachttrein naar wenen was een teoslag van 20 euro, en verder eventuele reserveringen waren 4 euro p.p..

Als je maar een week gaat, dan kun je beste hostels van te voren reserveren als je naar drukke plekken en in het hoogseizoen gaat: dit hoef geen week van tevoren. Wij boekte meestal 1 of 2 dagen van tevoren via hostelworld (creditcard is zeer handig om te hebben). We hebben dit ook wel eens niet gedaan, maar dan loop je simpelweg wat langer rond (is zonde) voordat je iets gevonden hebt en je bent vaak net iets duurder uit omdat je minder keuze hebt of niet weet waar je moet zoeken.