Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juniper schreef:Mexico is anders ook behoorlijk crimineel. Als je graag die kant op wilt voor een vakantie raad ik je aan je eerst een keer goed in te lezen. Ik vond Mexico redelijk leuk, maar ik denk dat er wel mooiere landen zijn. Colombia is tot nu toe mijn favoriete Zuid Amerikaanse land, maar ook daar moet je wel weten wat je doet. Als je voor een van de veiligere landen wilt gaan zou ik kiezen voor Costa Rica, Argentinië, Chili, Brazilië misschien? Die laatste ken ik niet zo goed. Peru en Guatemala zijn ook heel mooi, maar ook niet echt veilig. Ik hou van Latijns Amerika maar het is geen gebied waar je met de zelfde insteek heen moet gaan als de Canarische Eilanden.
Rytir schreef:Naar Mexico zou ik alleen nog gaan als je ergens een iets minder toeristisch plekje kunt vinden. De bekende badplaatsen (cancun, acapulco, playa del carmen) zijn zo toeristisch en ingesteld op Amerikanen... Je zou daar bijna denken dat je in Florida zit![]()
Cuba komt denk ik meer in de buurt zolang je maar weg blijft van Varadero en zeker een bezoek brengt aan Havanna! Met Brazilie heb ik helaas geen ervaring.
aliealie schreef:Hebben jullie ook ervaring met last minutes in januari/februari? Als ik bijvoorbeeld zie, wat een lastminute kost (nu) voor binnen nu en twee weken weg, dan is dat soms een verschil van honderden euro's met als je boekt ver vooruit. Of zouden de vakanties richting midden/zuid amerika ook juist dan meer in trek zijn omdat het hier dan winter is?
Rytir schreef:Naar Mexico zou ik alleen nog gaan als je ergens een iets minder toeristisch plekje kunt vinden. De bekende badplaatsen (cancun, acapulco, playa del carmen) zijn zo toeristisch en ingesteld op Amerikanen... Je zou daar bijna denken dat je in Florida zit