Mexico of Brazilie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Mexico of Brazilie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 15:31

Ongeveer 10 jaar geleden ben ik op Isla Margarita op vakantie geweest en die cultuur schock zou ik graag nog een keer willen meemaken. Helaas kun je nergens meer Isla margarita boeken, misschien negatief reisadvies? Ik kan er op google niet veel over vinden.
Afijn nu zit ik dan te dubben welk Zuid Amerikaans land het dan moet worden. Hebben jullie tips, Mexico of Brazilie? Graag zou ik jullie ervaringen horen.

Mootje

Re: Mexico of Brazilie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:36

Mexico is midden-amerika :)
Wat wil je graag zien en doen op vakantie?
Er zijn nog wel een paar landen in midden- en zuid Amerika waar je een cultuurshock kunt beleven!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 15:49

nou ja midden en zuid Amerika :D :D :D . Wat ik zien wil....ja daar moet ik me nog iets beter in verdiepen. We hebben destijds een trip naar Venezuela gemaakt waar je ook bij een Indianenstam kon kijken, ik heb apen in het wild gezien, flamingo's, we zijn naar een ranch geweest, zeepaardjes gevangen (natuurlijk weer snel vrijgelaten), ja dat soort speciale dingen die je hier in Europa niet direct zal meemaken. Vandaar dat ik me aanbevolen hou voor tips maar kan mogelijk ook een ander land zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:57

Als je een vakantie met puur natuur wil is costa rica een hele mooie optie!
Op mijn lijstje staat Peru nog heel hoog. Brazilië en Argentinië moeten ook schitterend zijn.
Wil je echt een cultuurshock, raad ik je Cuba aan :)
In november ben ik door Panama getrokken, mooie mix van stad, strand en bergen!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:11

Ok zal Cuba ook eens even onderzoeken.........ik kan me nog even beraden, ik ben nog druk aan het sparen!! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:16

Je moet eerst voor je zelf een keuze maken wat wil je doen.

Wij (lief en ik) waren de tempels zoooo zat na aantal aziatische landen dat we vorig jaar juni naar Costa Rica zijn gegaan.

Costa Rica is behoorlijk duur en de hotels die goed te betalen zijn, zijn voor europese begrippen matig.
Hier is enkel natuur natuur natuur dus veel beestjes de big five van de reptielen zeg ik altijd maar.

Omdat dit zo goed bevallen is wil ik volgend jaar weer enkel natuur en uitderdaad Midden of Noord Amerika
Suriname schijnt ook zo gaaf te zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:18

Als je echt een Cultuur-shock wil moet je dus naar India of Bangledesh gaan...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:10

Isla Margarita is behoorlijk crimineel, waarschijnlijk is het daarom niet te boeken.
Costa Rica, geweldige natuur, veel hotels zijn zogenaamde jungle lodges. :j

Brazilie, enorm land, daarin zul je echt keuzes moeten maken. Zelf heb ik het zuidelijke deel gehad (met de pantanal). Sfeertje is goed, en ook niet onbelangrijk, het eten is enorm goed! En goedkoop, Brazilie vond ik qua verblijf een stuk goedkoper dan Costa Rica, helaas is het vervoer weer een stuk duurder (grotere afstanden). Zelf wil ik nog een keer naar Brazilie toe, om andere delen nog een keer te zien, en weer te genieten van het heerlijke eten.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:25

Mexico is anders ook behoorlijk crimineel. Als je graag die kant op wilt voor een vakantie raad ik je aan je eerst een keer goed in te lezen. Ik vond Mexico redelijk leuk, maar ik denk dat er wel mooiere landen zijn. Colombia is tot nu toe mijn favoriete Zuid Amerikaanse land, maar ook daar moet je wel weten wat je doet. Als je voor een van de veiligere landen wilt gaan zou ik kiezen voor Costa Rica, Argentinië, Chili, Brazilië misschien? Die laatste ken ik niet zo goed. Peru en Guatemala zijn ook heel mooi, maar ook niet echt veilig. Ik hou van Latijns Amerika maar het is geen gebied waar je met de zelfde insteek heen moet gaan als de Canarische Eilanden.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:50

Naar Mexico zou ik alleen nog gaan als je ergens een iets minder toeristisch plekje kunt vinden. De bekende badplaatsen (cancun, acapulco, playa del carmen) zijn zo toeristisch en ingesteld op Amerikanen... Je zou daar bijna denken dat je in Florida zit :Y)

Cuba komt denk ik meer in de buurt zolang je maar weg blijft van Varadero en zeker een bezoek brengt aan Havanna! Met Brazilie heb ik helaas geen ervaring.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:07

juniper schreef:
Mexico is anders ook behoorlijk crimineel. Als je graag die kant op wilt voor een vakantie raad ik je aan je eerst een keer goed in te lezen. Ik vond Mexico redelijk leuk, maar ik denk dat er wel mooiere landen zijn. Colombia is tot nu toe mijn favoriete Zuid Amerikaanse land, maar ook daar moet je wel weten wat je doet. Als je voor een van de veiligere landen wilt gaan zou ik kiezen voor Costa Rica, Argentinië, Chili, Brazilië misschien? Die laatste ken ik niet zo goed. Peru en Guatemala zijn ook heel mooi, maar ook niet echt veilig. Ik hou van Latijns Amerika maar het is geen gebied waar je met de zelfde insteek heen moet gaan als de Canarische Eilanden.

10 jaar geleden was ik op Isla Margarita en was het al niet veilig om zonder taxi/auto je hotelpark te verlaten. Daar kan ik op zich nog wel mee leven maar voor de rest heb ik dus ook geen ervaring met midden/zuid Amerika. Ben wel blij met jullie reacties, de keuze zal nog wel lastig worden.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:08

Rytir schreef:
Naar Mexico zou ik alleen nog gaan als je ergens een iets minder toeristisch plekje kunt vinden. De bekende badplaatsen (cancun, acapulco, playa del carmen) zijn zo toeristisch en ingesteld op Amerikanen... Je zou daar bijna denken dat je in Florida zit :Y)

Cuba komt denk ik meer in de buurt zolang je maar weg blijft van Varadero en zeker een bezoek brengt aan Havanna! Met Brazilie heb ik helaas geen ervaring.

Wat is er met Varadero? Cuba lijkt me namelijk ook wel wat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:13

Varadero is een schiereiland met 61 all inclusive resorts waar oa Duitsers, Russen, Engelsen en Canadezen zich nogal walgelijk gedragen.... Wil je het echte Cuba zien, zou ik daar niet naar toe gaan.

Dan kun je net zo goed naar Egypte of Turkije gaan!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:14

Wat Mootje zegt inderdaad. Guadalavaca of meer richting de zuidkant is leuker...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 14:28

Hebben jullie ook ervaring met last minutes in januari/februari? Als ik bijvoorbeeld zie, wat een lastminute kost (nu) voor binnen nu en twee weken weg, dan is dat soms een verschil van honderden euro's met als je boekt ver vooruit. Of zouden de vakanties richting midden/zuid amerika ook juist dan meer in trek zijn omdat het hier dan winter is?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:46

aliealie schreef:
Hebben jullie ook ervaring met last minutes in januari/februari? Als ik bijvoorbeeld zie, wat een lastminute kost (nu) voor binnen nu en twee weken weg, dan is dat soms een verschil van honderden euro's met als je boekt ver vooruit. Of zouden de vakanties richting midden/zuid amerika ook juist dan meer in trek zijn omdat het hier dan winter is?

Het verschilt heel erg, maar ik denk dat je in januari/februari lastminute boeken goedkoper bent als boeken met bijvoorbeeld vroegboekkorting.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:46

Midden zuid Amerika zit dan midden in het droogteseizoen (en is voor ons Nederlanders over het algemeen afzien). Het regenseizoen begint in mei en eindigt in november.
Ik ga graag in het begin van het regenseizoen of aan het einde, want dan is alles mooi groen en zijn de temperaturen voor ons Nederlanders aangenaam.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:08

Rytir schreef:

Vorig jaar vloog ik op cancun, heb zelf met openbaar vervoer een rondje gemaakt wat meer binnenlands en andere rustige kustplaatsen. Was super hoor! Playa ook aangedaan, maar dat vond ik vreselijk.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 11:55

vond je playa te massaal?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:59

Ja,absoluut.enveel te amerikaans gericht.