Vakantie dillema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Vakantie dillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 13:34

Oke, misschien een beetje een rare titel maar hier komt de uitleg.

Mijn ouders hebben mijn broers en mij beloofd dat als we zouden slagen, we een vakantie naar keuze cadeau zouden krijgen. Ik mag dus een vakantie kiezen die ik samen met mijn moeder ga doen. NU ben ik 4 jaar geleden geslaagd en heb ik nog steeds geen idee van wat ik wil.
Ik wil er namelijk iets bijzonders van maken, aangezien ik niet vaak op vakantie ga. Echter vind ik het erg lastig, aangezien ik nogal wat andere ideeën heb over een vakantie als mijn vrienden. Ik kan dus niet echt op een goed idee komen. Ook vind ik het belangrijk dat mijn moeder er net zo erg van zou kunnen genieten als ik, aangezien zij ook wel een vakantie verdient!
Mijn ideale vakantie bevat namelijk de volgende elementen:

* Paarden, maar niet te veel aangezien mijn moeder niks met paarden heeft.
* Geen warm land, maar ook niet te koud aangezien mijn moeder (en ik ook wel een beetje) dat niet heel prettig vinden
* ik wil helemaal tot rust kunnen komen
* het liefst niet al te veel elektrische apparaten (telefoon blijft ook thuis!)
* Ik wil graag een dierentuin bezichtigen tijdens mijn vakantie
* Een zwembad zou lekker zijn (maar is absoluut geen must)

Ik weet niet of er iemand is die me kan helpen (en of dit topic überhaupt mag) maar: niet geschoten is sowieso mis!
Hopelijk hebben jullie wat ideeën voor mij?

Danku!

MyrtheJ

Re: Vakantie dillema

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:35

Noorwegen misschien?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:35

Wat vind jij warm? Is 25 graden te warm?
Wil je vliegen? Zo ja, hoe ver?
Hoe lang wil je weg?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 13:42

@Myrthe: Waarom Noorwegen?

@Iris Het gaat meer om de hoeveelheid zon. Ik heb namelijk een ernstige zonne-allergie en wil daar tijdens mijn vakantie niet te veel last van krijgen.
Vliegen is totaal geen probleem! :) Als het maar niet 24 uur ofzo is.
de vakantie kan duren tussen de 6-10 dagen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:46

Niet te warm, tussen de 20-25 graden, nog veel ruimte, rust te vinden. Vast wel een dierentuin te vinden, hoop mooie natuur. Waar je ook wel een buitenritje door kan maken, en een hotel/appartement/camping met zwembad moet je overal wel kunnen vinden.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 13:53

Net vergeten te zeggen: Bedankt voor de reacties! Gaaf :)

Noorwegen is wel echt een mooi land inderdaad!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:55

Amerika/Canada? Lekker duur, maar er is altijd wel wat te vinden :+ Genoeg te zien/te doen, als je op de juiste plek zit ook vast meer dan genoeg paarden, verschillende temperaturen, en vast wel ergens een dierentuin :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:59

Zweden of Noorwegen?
In Zweden, in Orsa om precies te zijn hebben ze een heel mooi Beren park waar nog meer dieren te bezichtigen zijn.
Het zijn beide afzOnderlijk van elkaar mOoie landen, nIet te warm
In Noorwegen kom je veel fjorden tegen in 't "wild" en Zweden heeft weer veel meren om te zwemmen.
Succes met je keuze!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:06

Noorwegen of Zweden. Wij hebben genoten van de prachtige natuur, werkelijk geweldig. De bergen, de bomen, het uitzicht, de sfeer en de vriendelijke mensen, heerlijk!

Ik houd ook niet van heel warm weer, de temperatuur komt wat overeen met Nederland, 's avonds lekker op de veranda buiten gezeten, maar niet stikheet overdag dat je niets kan doen. Afhankelijk wat je kiest en wij gingen met de auto, zit je af en toe in the middle of nowhere.
Wij hebben geboekt via Buro ScanBrit, hier kan je allemaal info vinden over verschillende type reizen. Bij Ulriceham zaten we in een huisje naast het meer, wij vonden het iets te koud om te zwemmen, maar de gekke duitsers zijn uren aan het zwemmen geweest. Boras Zoo zat er vlak bij, geweldig mooie dierentuin met duidelijk heel gelukkig dieren.
Wil je een paar foto's zien, moet je maar even gillen, dan zal ik ze eens plaatsen.

Ben ook eens naar Dublin geweest en dat was ook mooi. Meer een citytrip dan een ontspannen vakantie, maar ook leuk. Je kan natuurlijk ook het platte land van Dublin opzoeken of bijvoorbeeld Schotland bezoeken. Niet te warm, wel heel mooi!
Ook mooi, Praag of Boedapest. Maar wil je een citytrip of een land bezoeken?

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:21

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:57

Marit schreef:
Amerika/Canada? Lekker duur, maar er is altijd wel wat te vinden :+ Genoeg te zien/te doen, als je op de juiste plek zit ook vast meer dan genoeg paarden, verschillende temperaturen, en vast wel ergens een dierentuin :D

Denk dat dat een beetje duur gaat worden.. O:)

xXVeronaXx schreef:
Zweden of Noorwegen?
In Zweden, in Orsa om precies te zijn hebben ze een heel mooi Beren park waar nog meer dieren te bezichtigen zijn.
Het zijn beide afzOnderlijk van elkaar mOoie landen, nIet te warm
In Noorwegen kom je veel fjorden tegen in 't "wild" en Zweden heeft weer veel meren om te zwemmen.
Succes met je keuze!

Deze landen trekken mij wel inderdaad. Ben een keer kort in Zweden geweest en vond t erg mooi!

RianneH schreef:
Ben ook eens naar Dublin geweest en dat was ook mooi. Meer een citytrip dan een ontspannen vakantie, maar ook leuk. Je kan natuurlijk ook het platte land van Dublin opzoeken of bijvoorbeeld Schotland bezoeken. Niet te warm, wel heel mooi!
Ook mooi, Praag of Boedapest. Maar wil je een citytrip of een land bezoeken?

Ik zoek wel echt een ontspannen vakantie, liefst ook beetje rust (dus niet de grote steden opzoeken, misschien wel voor 1 dagje ofzo)

xdesix schreef:

Heb je topic's met veel plezier bekeken, maare krijg ik dan ook je reisgenoot mee??

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 01:26

Haha het topic en de reisgenoot zijn van mij (ofja, je snapt wat ik bedoel :') ), maar helaas ik hou hem graag zelf O:)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:01

Scandinavie ben ik zelf nooit geweest, maar ik hou wel van dat soort mooie groene landen. IJsland is hier ook opgenoemd, lijkt mij ook schitterend.
Ierland is ook een aanrader. Als je niet van de drukte houdt, dan is Dublin leuk voor een dagje, maar je bent zo de stad uit. De rest van Ierland is redelijk tot heel rustig. Mooi groen, aardige mensen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:04

Ik woon momenteel in Noorwegen. De natuur is geweldig en de mensen zijn super aardig.
En het is hier(noord-Noorwegen) 24/7 licht. Ook erg appart om te zien.
Elanden zijn hier ongeveer dagelijks te zien net als de arenden,vossen en rendieren. :j
Nu moet ik wel zeggen dat ik behoorlijk afgelegen zit en dus weinig mensen en auto's zie ik weet niet hoe dat in andere gebieden is.

Wil je nog wat weten vraag maar raak

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 00:27

IJsland indd ! *D

Was er vorg jaar Augustess, had t veel kouder verwacht maar viel best mee! :) En wanneer wil je eigenlijk gaan?? Portugal is misschien ook leuk en denk dat dat in oktober niet zo warm is ! :D