Emigreren naar Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Emigreren naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:32

Ja het is zover ,

mijn vriend en ik hebben het lumineuze idee om te emigreren naar Canada.
Maar wat komt er allemaal bij kijken :)
De enige info die ik momenteel heb is dat mijn grootnonkel daar woont met 2 nichten van mij. Ik kan daar een tijdje verblijven en werken bij hem op de firma ( bedrijf). Dus begin woonst en inkomsten zijn geregeld.

Ik hoopte een aantal mensen op Bokt te vinden die daar zijn gaan wonen
Tips ?

Yasmine

Re: Emigreren naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:26

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:02

Je vriend, heeft hij daar ook familie? Hoe lang willen jullie blijven? Permanent of voor kortere tijd?

Wij (man, kind en ik) wonen sinds 1,5 maand in Canada. Wij hebben een paar jaar over onze papieren gedaan.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:09

hij heeft daar geen familie, ik dacht eerst een jaar te blijven. Dan alles even herbekijken of dit nu echt "het"is voor ons.

Hoe is jullie emigratie meegevallen ?

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:25

Mijn ouders zijn 4 jaar geleden begonnen met de emigratie naar Canada. Ze hebben een skilled worker visum aangevraagd. Over een half jaar zijn wij dus waarschijnlijk eindelijk in het bezit van het visum, ja zolang duurt dat dus waarschijnlijk als je het via deze manier aanvraagt. Wat jullie volgens mij ook kunnen doen is daar op een werkvisum (volgens mij zijn die 2 jaar geldig maximaal ofzo?) naartoe gaan om te werken, en vandaar uit een permanent visum aanvragen. Een aantal handige sites zijn http://www.emigratie.nl, www.visa4you.nl. Staat veel informatie op ;)
Ik zit nu zelf met de kwestie hoe mijn vriend aan een visum gaat komen, haha. Hij wil ook graag emigreren en met mij mee naar Canada. Iemand die hier meer over weet misschien? Volgend jaar zijn wij allebei afgestudeerd, een voordeel is dus dat ik mijn visum dan al heb. Ik heb al iets gelezen over minimaal een jaar geregistreerd samenwonen, dan wordt hij gezien als mijn 'partner' en kan hij ook een visum aanvragen. Klopt dit of zijn er nog andere manieren?
Groetjes Laura

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:31

Wij, man en ik, zijn vorig jaar naar Canada verhuist. Wij hebben een visum voor een aantal jaren vanwege werk hier dus het is waarschijnlijk iets makkelijker gegaan als bij andere mensen.

Canada is geweldig, wij wonen zelf in Alberta, heel mooi! Warme zomers en koude winters!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:33

Hee wat leuk, ik wilde binnenkort ook een topic openen aangezien ik over 2 maanden naar Canada ga emigreren. 12 Augustus om precies te zijn. Naar Vancouver. Heb er erg veel zin in! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:59

_Bonte_ schreef:
hij heeft daar geen familie, ik dacht eerst een jaar te blijven. Dan alles even herbekijken of dit nu echt "het"is voor ons.

Hoe is jullie emigratie meegevallen ?

Ik zit hier nog geen 2 maanden dus alles is nog super geweldig! *\o/* Het scheelt dat ik samen met mijn man en kind ben geemigreerd en dat we onze 2 katten en zelfs mijn paard hebben meegebracht. Dat helpt natuurlijk heel erg om te settelen. Kyra heel erg belangrijk voor mij. Omdat ze mee is voel ik me hier ook thuis (ik voel me overal wel snel thuis trouwens).