3 maanden (of langer) reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

3 maanden (of langer) reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:53

Al jaren droom ik ervan om een langere tijd naar het buitenland te gaan. Het lijkt mij zo'n ontzettend bijzondere ervaring die ik graag wil mee maken. In januari 2013 ben ik afgestudeerd en dan lijkt het mij de perfecte timming om naar het buitenland te gaan. Ik heb dan nog geen baan waarin ik de komende jaren niet voor een langere tijd een break kan nemen dus als ik het dan niet doe, doe ik het misschien wel nooit.

Nu ben ik opzoek naar bokkers die dit ook hebben gedaan of binnenkort van plan zijn.

Maakt niet uit naar welke land(en) je bent vertrokken alle informatie is meer dan welkom :j
Waar liep je tegen aan, wat had je gespaard (en was het genoeg), waar ging/ga je heen (en waarom), do's and don't, hoe was je ervaring.

Nouja zoals ik al zei echt alle informatie vind ik heel leuk om te lezen. Via PB kan ook

bello2005

Re: 3 maanden (of langer) reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:57

het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen..
wil je puur door het land reizen of wil je enkele weken/maanden gaan werken..
om zo daarna lekker het land in te trekken ??

en zo wie zo, je komt van school af, neem aan dat je dan nog niet veel tot niets hebt kunnen sparen ..

succes ermee

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:02

Ik heb dit gedaan :j ik ben 5 maanden naar IJsland geweest.
Geweldige ervaring, zou het zo nog (heel vaak :)) ) overdoen! Ik heb dit gedaan nadat ik van de middelbare school af kwam. Het eerste half jaar heb ik gewerkt om te sparen voor de reis.

Omdat ik langer wilde blijven dan een paar weken, maar dat wel erg duur is, besloot ik te gaan werken op IJsland zelf. Werkte op een boerderij tegen kost & inwoning (en nog wat extra's in de vorm van geld per maand). En zo krijg je eigenlijk ook het meeste mee van het land waar je bent.
Na die paar maanden werken kwam mijn vriend en hebben we samen het eiland rondgefietst (+1000 km). Wat natuurlijk ook een vrij goedkope manier van reizen is en je ziet zoveel meer dan met de auto of met de bus! En je "voelt" het land echt (weer, etc)

Het was echt fantastisch, kan het iedereen aanraden om zoiets te doen :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:29

Ik ben dan inderdaad net afgestudeerd maar ik heb al aardig wat geld achter de hand en de komende 3 maanden kan ik fulltime werken en daarna parttime en aangezien ik lage vaste lasten heb én een vriendje die ook genoeg heeft hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.

Het liefst wil ik zelf rondreizen en niet werken maar ik ben benieuwd naar alle buitenland ervaringen dus het maakt mij niets uit of iemand er juist wel gaat werken of door Belgie reist (bij wijzen van spreken :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:32

Weet je al waar je heen wilt?
Ik vond werken wel erg leuk, het is zo'n nieuwe ervaring en je leert veel over het land (helemaal leuk als je daarna nog gaat reizen). Maar het ligt er misschien ook aan naar welk land je gaat.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 21:06

Azie heeft wel een lichte voorkeur maar eigenlijk sta ik voor alles open. Werken lijkt mij zeker ook heel leuk alleen vind ik het idee van 3 maanden 'vrij' zijn en gaan staan waar je wilt ook erg aantrekkelijk :D (Werken kan ik de rest van mijn leven en met deze trip wil ik juist niet teveel plannen maar wel zien wat er op mijn pad komt).

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:17

Ik kan t je alleen maar aanraden!
Ik ben zelf een half jaar na mn afstuderen met mn vriend voor 3 maanden naar Nieuw-Zeeland vertrokken. We hadden er allebei voor gespaard en hebben daar alleen maar rondgetrokken (busje gekocht) en gave dingen gedaan. Geen geldproblemen gehad (hebben zo'n 4000pp uitgegeven incl alles), ook weinig problemen gehad met samenleven op 10 m2. Het land is zowat ingericht op toeristen, dus geen enorme cultuurshock gehad. Wel heel hard moeten wennen aan het rustig aan doen, onthaasten zeg maar.

Ik vond t geweldig. Heb herinneringen opgedaan die ik niet meer zou willen missen. Ik was er dan wel met zn 2, maar alleen lijkt het me misschien wel des te stoerder. Je zelfvertrouwen groeit (mocht je dat nodig hebben). Afijn, weet niet goed wat ik je verder kan vertellen behalve: DOEN! Ik ken niemand die er spijt van heeft gekregen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 21:23

Ik wil ook graag samen met mijn vriend gaan. Is inderdaad heel stoer alleen maar ik ken mijzelf dan blijf ik dus wél in mijn comfort zone hangen ;)

Wat hebben jullie allemaal gedaan? En waarom deze landen gekozen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:29

Ik zit momenteel 6 maanden in Noorwegen werk 5.5 dag per week tegen kost en inwoning en zakgeld. Het land is super mooi en de mensen zijn erg aardig.

Wil je meer weten u roep maar :j

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:20

@ Quaera: Is dat niet heel veel werken en dan juist weinig kunnen reizen of iets van het land zien? Of ga je het combineren met eerst werken en het laatste deel reizen?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:21

Ik ben met school een week naar Spanje geweest en had bij dag 3 echt al de pest erin. :') Ik misde me eigen bed en mijn honden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:27

Het is voornamelijk werken. Maar je begeeft je echt onder de mensen dus je bent geen toerist meer

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:58

Waarom gekozen voor Nieuw-Zeeland? Omdat ik daar al jaaaren heen wilde ;) Vanwege de natuur, de ruimte en de uitdaging. Geen enorme cultuurshock dus, ingesteld op toeristen/backpackers en Engels sprekend. Maar eigenlijk puur omdat het me zo'n mooi land leek..

Wat we hebben gedaan? Pfff.. Wat niet? Vooral heel veel rondgereden en gekeken, geBBQ'd met Kiwi's, gezwommen met wilde dolfijnen in een verlaten baai, walvissen gespot, in thermaalbronnen gezeten, heel veel hiks gelopen, gevaren door een fjord (Milford Sound), paardgereden, kajakken op een gletsjermeer en door een nationaal park, Lord of the Rings sites bezocht, geluierd, gelezen, gekeken naar alle toeristische plekjes die we tegen kwamen, naar een concert van Coldplay geweest.. Uhm, wat niet dus ;)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:21

Nog meer ervaringen van bokkers?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:29

Ik wilde 3 maanden naar Amerika. Waar liep ik tegen aan? Ik durfde niet meer in m'n eentje (vooral de reis in m'n eentje zag ik tegenop), visums (visa?), en mijn conditie/gezondheid. Door dit tweede heb ik het niet kunnen doen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:32

@ Marit en als je nu een maatje vind in de toekomst en je gezondheid laat het toe zou je het dan wel overwegen?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:16

Ik heb een half jaar door Australie gereisd, niet gewerkt. Dat vond ik geweldig, die vrijheid!

Zit nu voor 5 maanden in Indonesie voor stage. Dat vind ik minder, omdat ik 40 uur per week op kantoor moet zitten.. Gelukkig wel met uitstapjes naar Maleisie, Singapore en Vietnam en ga juli+augustus naar Thailand, Laos, Cambodja en Bali/Lombok.

Dus als je meer wilt weten.. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:19

Ramooontje schreef:
@ Marit en als je nu een maatje vind in de toekomst en je gezondheid laat het toe zou je het dan wel overwegen?

Zeker weten! Ga me er gewoon overheen zetten, sowieso :)