Ik ga het doen...'alleen' op vakantie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther1987

Ik ga het doen...'alleen' op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 15:23

ik heb zojuist mijn vakantie geboekt naar Kroatie, en ik ga alleen!
Het is niet dat ik geen vrienden heb, maar het punt is...
ik ben nu op een leeftijd gekomen (25) dat mensen om mij heen vaste relaties krijgen, gaan samenwonen, kinderen krijgen enz!
eigenlijk is het zo dat er weinig valt af te spreken over een evt. vakantie...dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken!
en het lijkt mij een hele leuke ervaring om op deze manier op vakantie te gaan en nieuwe mensen te leren kennen.
ik ga 10 dagen naar Kroatie via Mambo met ongeveer 20 andere mensen die ik niet ken.

wie heeft dit ook wel eens gedaan, of zit hier over na te denken?

ik vind het erg spannend, maar heb er enorm veel zin in!!!!

Kyarahh

Re: Ik ga het doen...'alleen' op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:26

Leuk, veel plezier! :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:26

Wat gaaf!

Ik ben een aantal jaren terug (was toen 23) ook alleen op vakantie geweest. Ben 2 weken in Oostenrijk geweest, waarvan een week op een ranch om te rijden.

Het leuke van 'alleen' gaan met meer mensen die alleen gaan is dat je veel sneller contact maakt met andere mensen. Om ff wat leuks te delen zul je toch iemand aan moeten spreken in plaats van je reisgenootje waar je normaal dat soort dingen met deelt.

Kroatië is een prachtig land! Wel erg warm maar super gevarieerd. Heel veel plezier!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:28

Stoer dat je het gaat doen. Ik herken het, mijn beste vriendinnen waar ik normaal mee op vakantie ga die zijn bezig met een eigen huis enz, dus is er geen geld en tijd om ook nog met zijn drieën weg te gaan. Dus ik wilde ook graag alleen op vakantie. Ik kwam leuke actieve vakanties tegen, maar ik vond ze erg duur en je moest op een camping. Dus ik ga dit jaar maar een keer met mijn ouders en kennissen mee naar Spanje. Scheelt erg in de kosten. Ik ben wel erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen, dan is het mss wel iets voor volgend jaar :)

Kroatië is idd erg mooi, je kunt ook een dagje naar Venetië met de boot (als je daar in de buurt ligt althans).

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:31

Heb ik ook gedaan. Ik ben met Djoser naar Australie en Suriname geweest. Was leuk en in de groepen zaten zowel stelletjes als alleengangers.
Tegenwoordig gooi ik in de zomervakantie m'n tentje in de auto en rij naar Frankrijk. Gewoon op de bonnefooi. Zie wel waar ik terechtkom. Ook altijd erg lekker om daarin helemaal vrij te zijn!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:33

Ik ben net terug van mijn tweede singlereis :D

De eerste was met 15 vreemden naar Panama voor 16 dagen, de tweede met 24 vreemden naar Cuba voor 16 dagen.
De tweede reis viel qua programma en reisgenoten erg tegen helaas -O-

Voor augustus heb ik nog een 16 daagse kampeerreis naar Ijsland met 15 vreemden in het verschiet!
Volgend jaar wil ik helemaal alleen op stap!

Wat voor soort vakantie is het: strand, stappen, wandelen?

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:33

Super, knap van je!

Ik ben alleen naar londen geweest, rugzakje op en dagen door de stad heen lekker de toerist uithangen. Waar ik de eerste paar dagen last van had dat je alleen zit te ontbijten, lunchen etc in t hotel. Vaak heb je wel snel aanspraak of neem een boek/tijdschrift mee. Deed ik in ieder geval zodat ik me niet helemaal koos vriendloos voelde :-)

veel plezier in ieder geval!

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 15:37

bedankt voor de leuke reacties!
krijg er steeds meer zin in!
wat ik geboekt hebt is een strand & actieve vakantie.
zijn verschillende activiteiten te boeken en excursies.
ik krijg een 2 persoonskamer die ik zal moeten delen met een ander meisje....
aan de ene kant zie ik daar wel een tikkeltje tegenop, maar je hebt wel meteen goed contact.
en het zorgt ervoor dat je niet de hele tijd echt alleen bent.
daarnaast ontbijten en dineren we samen met de groep.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:38

You go girl :D Weet je al waar je precies heen gaat?

Ik heb zelf 2 maanden in mijn eentje door Europa gereisd. Vriendinnen zonder geld, vriendje blut en druk met school... En ik met geen zitvlees op mijn reet en ik móest dus reizen. Topervaring en absoluut geen spijt van :D

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 15:55

ik ga naar Pag, Zrce beach
hier worden gedurende hele zomer festivals plaats, en komen hier vrijwel elke week top DJ’s draaien. Vorig jaar waren o.a. Armin van Buuren, Tiësto, David Guetta, Swedish House Maffia, Avicii en Afrojack te gast.
dus genoeg te doen dacht ik zo!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:22

Gaat je goed bevallen hoor. Mijn eerste reis 'alleen' was een rondreis Thailand. Dat was gaaf. Jaar later werd het Indonesie, gevolgd door Vietnam, en Laos en Cambodja.
Mocht de regering niet de idiote plannen voor die reiskostenbelasting doorvoeren, dan ga ik sparen voor een volgend project: Thailand, Phuket, en aantal diepe grotduiken. Ondertussen flink trainen met duiken om vaardigheden bij te houden.
Dit jaar met vriendin weggeweest. Uiteraard is dit ook leuk en gezellig, was echt een gave vakantie. Maar mocht ik niemand kunnen vinden dan ga ik zo weer alleen.

Wintersport ging m'n moeder meestal mee. Die skiet niet, maar bij veel organisaties is de prijs alleen net zo duur als voor 2 personen. En tja, dan kan er iemand mee. Ik ga dan wel gewoon alleen skien.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:58

veel plezier! ik ben 2 jaar geleden op vakantie geweest naar zweden met labyrinth. was ook een erg geslaagde vakantie!