Wisseling van de wacht in Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Wisseling van de wacht in Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:49

Hoi allemaal!

Afgelopen vrijdag vertrokken wij voor een weekend naar Rome. 'S ochtends waren we aangekomen en nadat we even gerust hadden en onze spullen naar het appartement hadden gebracht, besloten we een rondje door de stad te wandelen. We waren nog geen half uurtje onderweg en stuitte ineens op iets heel leuks! Vanuit het werk paleis van Berlusconi kwamen ineens allemaal paarden, opgetuigt met het originele Romeinse tuig en de ruiters met een mooi kostuum aan. Het was ons al opgevallen dat de wegen afgesloten waren en er overal politie op straat te vinden was.
Na even navragen bij een politieagent bleek dat we terecht waren gekomen in een optocht die naar het plein van het paleis ging. Als berlusconi in de stad is gebeurd dit dagelijks: de wisseling van de wacht. Ik had snel mijn camera erbij gepakt en dacht dat het misschien leuk was dit met jullie te delen! Het zag er erg leuk uit met zo'n grote groep met paarden, vroeger ging het ook al zo, dus dit is al een hele oude happening.

Hier de foto's!

We waren net aan het lopen toen we hier op stuitte:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

3.

4.
Afbeelding

Aangekomen op het plein:
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

De paarden die op de wacht stonden:
7.
Afbeelding

De paarden die nu op de wacht moesten staan:
8.
Afbeelding

De wisseling:
9.

En weer terug naar stal:
10.
Afbeelding
Misschien nog een grappig feitje wat op deze foto goed te zien is. Bij het 3e paard van voor kan je zien dat het paard bijzetteugels heeft die aan de beugels vast zitten. Deze worden niet echt gebruikt als bijzet, maar meer als een 2e paar teugels. Sommige ruiters hadden trommels, of een zwaard bij zich die ze ook moesten gebruiken, hiervoor werd dus het 2e paar teugels gebruikt omdat zij niet altijd hun handen vrij hadden. Door middel van deze teugels konden ze alsnog goed contact maken met het paard en sturen ookal hadden ze hun handen vol met andere dingen. Handige uitvinding al zeg ik het zelf!

11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding

15.

Ik vond het erg leuk om dit mee te maken, het gebeurd niet altijd, alleen als Berlusconi in de stad is. Dat was dus in dit geval zo omdat het zaterdag De Dag van de Republiek was in Rome, het was dus sowieso een feestelijk weekend. Hopelijk vindt bokt het ook interessant om te zien!

Groetjes Ella

Winged

Re: Wisseling van de wacht in Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:56

Leuk! Er zijn in heel veel hoofdsteden nog wel wisselingen. Altijd grappig om te zien.

Trouwens: Berlusconi nog steeds in een paleis? Hij is al lang geen president meer. Volgens mij woont er in het Quirinal paleis ook geen president, tot zoverre ik weet.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:59

Hmm ik weet dat niet precies... Het was in de straat waar echt alle politieke gebouwen zitten inclusief verschillende paleizen. Maar het stikt echt van de paleizen in Rome dus wat dat betreft.... :P Zou ook goed kunnen dat de stallen nog bij het paleis zitten, maar hij zelf niet meer?
Wellicht reageert er hier nog wel iemand die het weet :)

Edit:
Het was bij dit gebouw :Y)
Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:05

Geen idee, ben zelf nog nooit in Rome geweest, maar heb contact met een Italiaanse vriend uit Rome, zodoende. (En gezien Berlusconi als sinds nov 2011 geen president meer is had ik een paar vraagtekens)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:08

Dan ben ik wel erg benieuwd naar wat Berlusconi hier mee temaken heeft! Die agent zei dat het dagelijks gebeurde als Berlusconi in de stad is, anders nooit... Wat is er dan zo belangrijk aan hem dat ze het dan nog steeds doen? Wellicht komt iemand ons het antwoord vertellen :P

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:16

Mooie foto's! ook erg intresant om te zien. :j

Ik vind het alleen erg jammer om te zien hoe arm bespierd veel paarden zijn.
Op bijna elke foto staat ook wel een paard met doorlig/schuurplekken op de heupen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:17

aah wauw, gaaf joh!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:23

Gave foto's ella!

@latruda
waar zie jij dat dan? Ik zie paarden die wat magerder zijn. nouja gewoon minder bespierd maar volgens mij zien ze er verder prima uit hoor.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:27

@Kim: dun zijn ze niet hoor, als je in het topic hier op bokt kijkt over vet scoren zie je dat dit eigenlijk het gezonde lichaam is. Ze zijn idd wat arm in de bespiering, denk ook dat die paarden niet zo veel doen behalve zulk soort dingen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:29

EllaBellaah schreef:
@Kim: dun zijn ze niet hoor, als je in het topic hier op bokt kijkt over vet scoren zie je dat dit eigenlijk het gezonde lichaam is. Ze zijn idd wat arm in de bespiering, denk ook dat die paarden niet zo veel doen behalve zulk soort dingen.

ja ik vond ze ook niet dun, idd minder bespierd.