solmartours

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

solmartours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:44

Wie heeft er weleens een busvakantie gedaan met soulmartours
en hoe is dat verder bevallen. Ik zat te kijken op de site en vind de
prijzen voor een gezin best wel te doen. Maar ben wel benieuwd hoe alles
geregeld is en hoelang de busreis naar spanje ongeveer is.

Niki_

Re: solmartours

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:40

Ik ben drie keer met mijn moeder met Solmartours op vakantie naar Spanje geweest. Gaan normaal met het vliegtuig dus ik zag de eerste keer wel een beetje op tegen de lange zit, maar het valt eigenlijk heel erg mee :j Weet niet precies meer hoe lang we erover hebben gedaan, maar er is om de zo veel tijd een stop dat je even je benen kan strekken/naar het toilet kan/wat te eten kan kopen etc. dus dat 'breekt' het dan wel weer een beetje. Ik vond het in elk geval goed geregeld bij de stopplaatsen, het was vaak druk met veel bussen maar dat is wel te verwachten. Enige probleem was dat er soms ook bussen gewisseld werden en dan moest je heel goed opletten dat je wel in de goede bus stapte, want het is een aantal keer bijna fout gegaan :=
Als je het dus niet zo erg vind om met de bus te moeten reizen is het een prima uitkomst, zeker met een gezin is het goedkoper dan het vliegtuig :j

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 17:24

waar ben je geweest dan?

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:48

Twee keer naar Pineda de Mar en een keer naar Santa Susanna, dit ligt allebei wel vrij dicht bij de grens met Frankrijk dus daar ben je sneller als dat je bijvoorbeeld naar Benidorm zou gaan.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:14

Solmartours is een prima keuze als je niet met het vliegtuig wil gaan. De medewerkers zijn vriendelijk (een of twee personen aanwezig in de dubbeldekker bus die je van alles vertellen over Solmar, de reis, en je voorzien van de nodige tussendoortjes. Er wordt ook regelmatig gestopt bij een soort trucker restaurant om even een warme hap binnen te halen. Kan me zo even niet herinneren of dat onder de kosten van Solmar viel of dat ik dat uit eigen portemonnee moest betalen.

In de bus zitten vooral jongeren, maar in de bus waar ik in zat waren het vooral gezinnen. Er gaan nogal wat gezinnen naar Lioret de Mar, wat ik toen nogal shocking vond. :D

Ze controleren na elke stop de passagiers, of iedereen weer aan boord is. Maar let zelf ook op hoeveel tijd ze je geven, kijk naar je horloge of telefoon.
Vriendin van mij deed dat niet en we lieten haar bijna achter in een wc in Frankrijk. Geen idee meer of ze toen de namen nog checkten, omdat we al bijna thuis waren.

Qua prijs is het voordelig. Voordeliger dan Beachmasters of dat soort organisaties, vooral interessant voor jongeren. Maar als je met een gezin gaat, dan is Solmar een uitstekende keuze.

De reis moet iets tussen de 12 uur en 16 uur geweest zijn.

Goed te doen en ook al is het een gemixte groep in de bus, iedereen had toen der tijd (in onze bus) respect voor elkaar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:35

De kosten van de hapjes en drankjes moet je gewoon zelf betalen. Een busreis naar bv Salou doen ze gemiddeld tussen de 16 en 20 uur over en naar Benidorm 4 uur langer.
Een vliegreis is korter (als je tenminste geen vertraging hebt) alhoewel je van te voren op het vliegveld aanwezig moet zijn en er naar toe moet rijden, een busreis is gezelliger als je een leuk gezelschap hebt, aangezien je met familie wilt zal dat wel lukken :)