Zuid Spanje: Tarifa, Cadiz, etc. Must see plekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Zuid Spanje: Tarifa, Cadiz, etc. Must see plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:18

Hoi allemaal,

Over een maandje ga ik met twee vriendinnen op vakantie naar Zuid Spanje! We vliegen op Jerez de la Frontera en gaan met een huurauto naar Tarifa, daar verblijven we vijf dagen in een huisje. Daarna gaan we weer richting het vliegveld en hebben we nog twee en halve dag in Cádiz.

We hebben al allerlei leuke dingen bedacht om te gaan doen in de omgeving van Tarifa: een dagje met de boot naar Marokko (Tanger), naar Gibraltar en Marbella, Ronda leek ons ook wel leuk en natuurlijk Tarifa zelf. In Cádiz willen we shoppen en op stap, een dagje naar Jerez.

Zijn er bokkers die al ooit die kant op zijn geweest en wat kunnen vertellen over de dingen die we nu eventueel willen gaan doen? Tips? Aanraders/afraders? Andere steden of plekken die we moeten zien?

Ik ben heel benieuwd, bedankt voor het lezen! :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Zuid Spanje: Tarifa, Cadiz, etc. Must see plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:24

Tarifa is echt prachtig om te zien
en als je naar Gibraltar gaat moet je de upper rock bezoeken vooral de druipsteen grotten en bovenop heb je prachtig uitzicht op Afrika ( en in de stad bij restaurant the tunnel eten heerlijke spareribs)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:27

Marbella vond ik persoonlijk niks aan, daar zijn alleen touristen. Maar dat is mijn ervaring, dus dat wil niet zeggen dat jij dat ook zo zal ervaren. Cádiz vond ik erg leuk! Het is niet zo groot, maar wel een leuke stad. Zelf vond ik Sevilla ook erg leuk, maar ik weet niet of dat teveel uit de richting is voor jullie!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:51

Bedankt voor jullie antwoorden! Heb mijn documentje alweer wat aangevuld. :)

@ Suprice: Mij lijkt Marbella ook niks maar een van de meiden wilde er graag heen, mensen en luxe kijken. :P Sevilla lijkt me een onwijs mooie stad, maar midden in de zomer schijnt dat verstikkend heet te zijn..?

@Speedfiets: wij wilden Gibraltar in een ochtendje doen, omdat het op de kaart zo klein lijkt. Is dat wel haalbaar denk je?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:04

Ben ik weer :)!

Sla Tanger over. Is een smerige stad waar veel te weinig te zien is. Mensen zijn ook behoorlijk opdringerig en ik vond de sfeer er totaal niet prettig. Bovendien is de overtocht enorm duur en een behoorlijk gedoe. Volgens mij kost het 80 euro pp ofzo en dat is het gewoon niet waar.

Bezoek in Jerez vooral de rijschool, een sherryfarm (erg leuk!) en ga er lekker shoppen, want de grotere ketens zitten echt in praaaachtige panden!

Sevilla is een super leuke stad en erg mooi. Daar zou ik dus sowieso ook heen gaan! Ik denk dat je de warmte goed kan omzeilen door goed in de schaduw te blijven en rustig aan te doen.

Tarifa is zoals al gezegd ook erg leuk. Heel leuk surfstadje met een heerlijke relaxte sfeer. Leuke, gezellige restaurantjes ook. Bij Cadiz zijn de stranden prachtig en een leuke markt ook om te bezoeken.

Jaa ik vond het een hele leuke streek. En de tapasrestaurantjes die er het het vreselijkste uitzien, zijn echt de aller aller lekkerste :P!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:08

Ja ik houd ook echt van de streek!
Hier in Madrid is het nu ook 40 graden, en dat is best te doen als je gewoon rustig aan doet. Ook in Sevilla denk ik. Gewoon genoeg water meenemen en dan komt het wel goed. Zowiezo zitten de meeste winkels in hele mooie panden in Spanje!
Ja, meestal moet je de tapasrestaurantjes die er verschikkelijk uitzien hebben. In ieder geval is het meestal zo dat je degene zonder vieze plaatjes van hun gerechten moet hebben haha.
En mensen kijken in Marbella. Tja, er lopen bijna alleen maar Nederlanders :+ en dan vind ik het al snel minder leuk. Maargoed, je kan er natuurlijk ook op het (overvolle) strand liggen!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 17:06

Bedankt weer! :D

Leuke tips ook over die restaurantjes. :P

Sevilla misschien toch doen dan, had me al voorgenomen dat ik sowieso een keer naar die stad wil maar als het te doen is kunnen we dat beter nu meteen doen. :P

Tanger word ik nav de verhalen ook niet zo enthousiast van, heb wel meer van dat soort verhalen gelezen dus ik ga dat even onthouden.

Haha ja Marbella, we zullen zien, mij trekt het ook niet zo maar alle andere dingen lijken me des te leuker dus ik vind het allang prima. :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:12

Ik ben er jaaaaaren geleden, toen ik nog jong en fris was geweest. Cadiz en Tarifa waren prachtig, bij Cadiz herinner ik me de flamingo's buiten de stad. Malaga was volgens mij ook redelijk in de buurt en ik dnek dat jullie je op zich wel goed vermaken in Tarifa en Cadiz. Veel plezier!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:49

gibraltar is wel te redden in een ochtend de stad waar je kunt winkelen is niet heel groot