Autohuren buitenland --> Ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Autohuren buitenland --> Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 10:26

Beste bokkers,

Ik ga in juli met mijn vriend en nog een stel lekker op vakantie naar Malta.
Nu willen we graag een auto huren om het eiland te bekijken en niet vast zitten aan het OV.
Mijn vraag is, heeft iemand van jullie eens een auto in het buitenland gehuurd (in europa) en wat waren jullie ervaringen daarmee?
Waren de contracten fatsoenlijk opgesteld? Of kwam je aan het eind voor verassingen te staan?
Ik wil er sowieso een no risk verzekering bij hebben aangezien het op mijn naam komt.
Ook heb ik al onderzoek naar gedaan wat betrouwbare autoverhuurders zijn. (sixt, avis, hertz, europcars)

Verdere informatie:
We zijn allemaal onder de 25 (helaas net 24 geworden) en zullen dan extra kosten moeten betalen.
Ik heb wel zeer veel ervaring met auto rijden voor een 24jarige.
Ik ging op mijn 18de toen ik net 2 maanden mijn rijbewijs had al naar Zwitserland in de sneeuw, rijd iedere zomervakantie naar Spanje en in de herfst vaker naar Italie. Hier in NL rijd ik ook minimaal 100km per dag.
Ik ben dus wel heel wat gewent qua verkeerssituaties maar mijn mede reisgenoten niet. (En dan vooral de mannen niet)

Ik hoop dat jullie wat meer informatie hebben over het wel of niet doen. Wat mij op dit moment een beetje tegenhoudt is dat je uiteindelijk toch een oor aangenaaid wordt door de een of andere reden. Ik maak sowieso wel foto's van de auto, voor en na!
Of zeggen jullie bokkers, deze maatschappijen zijn zo betrouwbaar daar hoef je je niet druk over te maken.

Alvast bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:22

Ik zou in Malta niet een auto huren, ze rijden er net als in Italië maar dan ook nog aan de andere kant van de weg en veel wegen zijn slecht. Ik vond het dood eng :') Vooral in Gozo hebben ze alleen maar slechte wegen.. Zou op z'n hoogst een auto huren als je in Gozo gaat duiken ofzo, dan is het een korte afstand en in Gozo is het iets rustiger.

Goof

Re: Autohuren buitenland --> Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:06

Ik heb wel eens een auto gehuurd in Schotland. Ik heb dat toen hier al vastgelegd via internet bij eautohuur. Perfecte service en perfecte auto's. Ik vond het goed betaalbaar en zou het zonder twijfelen zo weer doen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:10

Thanks voor jullie berichten.

@goof: Was je ook nog een jonge bestuurder?
@anthea: Idd aan de andere kant rijden lijkt me ook raar maar wat verkeer betreft ben ik heel wat gewent en niet snel bang. Rijd rustig Zwitserland in met sneeuw over de bergweggetjes en in italie, frankrijk en spanje in de steden (barca, spanja, rome enz)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:11

Mmm, nee ik was toen 29 ofzo.
Je moet extra betalen als je met 2 personen wil besturen ivm verzekering, om die reden heb ik toen alles zelf gereden. Mijn leeftijd gaf verder geen probleem.

Oh en dat links rijden is absoluut geen probleem.
Ik heb heel even moeten wennen, maar het zit er zo in. Als ik nu terug zou gaan zou ik zonder problemen weer links kunnen wegrijden.
OOk op smalle onoverzichtelijke weggetjes, dus ik zou me daar zeker niet druk om maken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:18

Ik heb ook een auto gehuurd op Malta...ik had toen ook al heel wat kilometers ervaring in NL, maar dat weegt niet op tegen wat je in Malta tegenkomt. Stuur aan de verkeerde kant, ze rijden aan de verkeerde kant, steile hellingen. Het is één gekkenhuis op de weg, ze rijden als idioten :D het is wel weer een hele ervaring natuurlijk, maar ik vond het nogal een toestand! Ik zou me minder druk maken over eventuele contracten, maar meer om je veiligheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:49

Mijn vader heeft ook in/naar Italië gereden zonder problemen, maar Malta vond ie toch echt te gevaarlijk :)
Ze rijden echt rond als idioten :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 08:20

Oke, dan ga ik het nog even overwegen :) Ik wil mijzelf en mijn vrienden natuurlijk niet in gevaar brengen!

Thanks voor jullie berichten :)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:26

Als je hier in nl alvast de auto huurt en het contract is in het nederlands scheelt dat al een hoop. Maar inderdaad het links rijden, chaotische situaties en slecht wegdek moet je wel zien zitten. Heb je al eerder links gereden? Ik heb toen de mazzel gehad dat we met engelse vrienden mee konden rijden, dat scheelde veel.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:26

Ik heb overal al auto,s gehuurd. Zelfs in noord en zuid afrika. Nooit geen enkel probleem. Zelfs bij schade wordt het netjes opgelost. Gewoon altijd de goedkoopste gepakt en inderdaad wel even contract nalopen. Verder komt dat wel goed. En de manier v rijden wen je super snel aan hoor. Het meest extreme was imo toch wel zuid afrika, links en rijden als malloten, andere manier v stoplichten, voorsorteren etc. Maar ook daar scheurde ik binnen 2 dgn rustig door de stad.

Succes en veel plezier!!!

Goede vergelijkingssite is easyterra.nl. Wij huren altijd via die site.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:05

Wat trouwens wel slim is als je zelf gaat rijden daar, is van te voren even kijken naar wat de voorrangsregels zijn en de maximum snelheden.
Ik had dat niet gedaan en moest alles dus nog ontdekken toen ik al op de weg zat.
Het geeft wat meer rust als je dit al weet zodat je zekerder kunt rijden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:04

Thanks voor de tips goof, daar had ik idd nog niet over nagedacht. Ik weet alleen wel dat ze in Malta links voorrang hebben. Wordt nog vreemd mocht ik een auto huren.

Loess, bedankt voor de site, ik ga eens even kijken.

Ik zou graag in NL de auto alvast huren maar we weten nog niet wanneer we hem misschien willen gaan gebruiken, dan is het zonde van mijn geld als we er geen gebruik van maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:02

Wat je kan doen is een keer mee gaan met de taxi, dan krijg je ook wel mee hoe er gereden word en of je het aandurft :) Of gewoon voor een dagje een auto huren en kijken hoe dat gaat. :)

http://www.atlantisgozo.com/car-hire/

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:27

Anthea schreef:
Wat je kan doen is een keer mee gaan met de taxi, dan krijg je ook wel mee hoe er gereden word en of je het aandurft :) Of gewoon voor een dagje een auto huren en kijken hoe dat gaat. :)

http://www.atlantisgozo.com/car-hire/

Taxi chauffeurs rijden helemaal als gekken :D Maar gebruik van een taxi kost geen moer daar, dus dat kun je altijd overwegen als je de auto niet heel vaak nodig hebt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:31

ik heb in Zuid-Afrika een auto-ongeluk gehad met een huurwagen. Ze hebben hun verzekering niet willen laten werken en hebben zonder mijn toestemming meer als 2500€ van mijn rekening getrokken. Nooit nog geef ik creditcard nummers door aan een huurwagen bedrijf. Dit is normaal gezien heel courant, maar heel erg gevaarlijk want ze hebben kleine regeltjes waarin staat dat ze van je rekening mogen halen als iets betaald moet worden. Het is dus geen diefstal, maar volledig legaal. Probeer dus vooraf de betalingen in orde te maken en geef GEEN CREDITCARD !!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:18

Hmm lijkt mij ook dat dat in contract staat. In mijn contract in zuid afrika stond gewoon wat maximale schadetarief was bij total loss etc.... Had je dat niet? Of konden ze daaromheen?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:26

Daar konden ze dus omheen.
De persoon die onze solo reis heeft uitgetekend had goede ervaringen met deze maatschappij, maar je ziet er moet maan 1 ding gebeuren...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:29

ik had t hier nog niet gelezen maar hou er rekening mee dat je een internationaal rijbewijs moet aanschaffen. Dit kan direct gemaakt worden bij de anwb.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:47

Ik heb alleen in Amerika een internationaal rijbewijs meegenomen, andere landen nog nooit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:49

moonsparkle schreef:
ik had t hier nog niet gelezen maar hou er rekening mee dat je een internationaal rijbewijs moet aanschaffen. Dit kan direct gemaakt worden bij de anwb.

Heb ik in Schotland ook niet gehad, kon gewoon op mijn gewone rijbewijs.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:37

Volgens mij hoeft internationaal rijbewijs toch alleen intercontinentaal? Ik had hem naar Afrika wel mee, maar ze hebben er nooit naar gevraagd. Heb soms beetje t idee dat het geldklopperij is van de ANWB?! Maar goed het zekere voor t onzekere nemen is nooit slecht.