Zoals de openingstekst luid wat is er leuk in Malta wat moeten we niet missen. We gaan naar melieha . We gaan 8 dagen. En zijn dan afhankelijk van het Ov daar.
Alvast bedankt.
Anoniem
Geplaatst: 29-05-12 12:54
Een dagje naar Gozo Als je wilt gaan duiken sowieso naar Gozo of Comino. Atlantis Diving zit in Marsalforn en is goed. Kajakken is ook leuk en goed te doen daar, water is prachtig blauw. In Gozo heb je ook de inland sea, azure window enzo. Heel mooi Je kan ook een dagje met een zeilboot mee gaan, the blue lagoon opzoeken en daar gaan zwemmen/snorkelen. St. John's Cathedral is een grote kerk in Valetta. Genoeg kerken in Malta maar dit is wel de grootste/mooiste.
Zeker een dagje naar Mdina gaan trouwens, de oude hoofdstad van Malta. Overal heb je veel karretjes met paarden, vooral in Mdina, maar echt niet meegaan. Het is ontzettend duur maar de paarden staan er vaak ook niet zo super bij.
Als je met het OV gaat in Malta moet je vaak eerst naar Valetta en dan overstappen op de volgende bus, OV is wel heel goedkoop. Iets van 7 euro voor een weekkaart. Taxi zou ik sowieso niet doen, erg duur daar. In Valetta kun je trouwens gelijk naar the malta experience gaan als je wilt, een audioshow over de geschiedenis van Malta.
Leuk foto topic had je anthea. Is er nog iemand anders met leuke tips?
marionnnn
Geplaatst: 30-05-12 13:12
Ik ben net terug van een weekend Malta. Vrijdags heen, maandag terug, dus we hadden maar 3 volle dagen daar. 2 dagen stonden in het teken van chillen, maar de zaterdag zijn we op zo'n sightseeing bus geweest. Hebben we 2 uur in Valetta doorgebracht, vonden we erg leuk! Op terras gezeten in Marsaxlokk (erg leuk met al die gekleurde vissersbootjes), en nog ergens een boottripje gedaan.
Daginvulling als je 8 dagen gaat is natuurlijk wel heel anders. Maar ik denk dat Anthea je wel hele leuke tips geeft
Wij hebben ons wel erg verbaasd over de mensen daar. Er zaten ook leuke en spontane mensen bij, maar ook aardig wat onbeschoft en chagrijnig. Mijn bestek werd letterlijk neergegooid We zijn ook nog 1 avond op stap geweest in Paceville. Had niet verwacht dat het hetzelfde zou zijn als in Nederland, en ben best wat gewend (Turkije bijv.), maar in Malta sloeg het echt alles. De meiden hebben zeer weinig aan, en de jongens zijn erg lastig.
Veel plezier in ieder geval Maar met dat klimaat en leuke dingen op het programma gaat dat vast lukken!
Ik ben een paar jaar geleden naar Malta geweest, net als Anthea zat ik in Marsalforn (je foto's komen me bekend voor ). Azure window is inderdaad een aanrader en je kunt ook leuke jeepsafari's op Gozo doen Je hebt op Gozo ook een zandstrand, Ramla Bay. Met de bus was het echt een hel om er te komen, terug heb ik toen maar een dure taxi genomen
We willen sowieso een dagje naar gozo, waarschijnlijk met een jeepsafari.
Anoniem
Geplaatst: 31-05-12 20:29
Ik heb paardgereden op Ramla Bay
Atlantis Diving Centre doet ook excursies Zijn echt ontzettend leuke mensen, en geloof dat ze net nieuwe jeeps hebben. http://www.atlantisgozo.com/excursions/
Edit; de jongens zijn inderdaad erg lastig Heb me alleen als meid zijnde nooit onveilig gevoeld ofzo, maar ze zijn best irritant. De eerste dag heb ik met mijn vader ergens in een bar gegeten, toen hij af ging rekenen schoof er gelijk een vent bij me aan, of ik facebook heb, wat mijn nummer is en of ik wat wil afspreken.