Ik probeer nu al een aantal keer treintickets te kopen via trenitalia.com. hij geeft alleen telkens een foutmelding aan en heb de hoop een beetje opgegeven. Kun je ook kaartjes kopen op het station zelf (hoogseizoen juli)?
Ik hoor het graag!
Winged
Geplaatst: 28-05-12 22:47
Op welk station? Het lijkt mij dat je in principe overal een ticket kan kopen. Wat je ook kan doen (is vaak iets duurder en ik weet niet 100% zeker of je in Italie voor een stoel moet reserveren) is een landticket kopen via http://www.interrailnet.com
www.treinreiswinkel.nl Deze winkel kan echt alles voor je regelen, hebben voor ons ooit eens een rondje door Finland, Rusland, Baltische Staten, Polen, Duitsland geregeld en alles klopte perfect!
Op het station kan je sowieso kaartjes kopen. In de trein bij de conducteur kan ook maar in de steden betaal je dan veel meer. Buiten de steden betaal je dan niets extra's omdat ze vaak geen kaartjesautomaten of loket op het station hebben.
Loose
Geplaatst: 29-05-12 15:55
Je kan het gewoon daar op het station doen. Als je met de regionale trein of de intercity gaat kan je het uit een kaartjesautomaat doen. Als je met de freccia rossa of de eurostar wilt (een beetje zoals de thalys) moet je je kaartje bij een balie halen, maar volgensmij rijdt er geen freccia rossa of eurostar tussen de plaatsen waar jij heen moet. als je trouwens de treno regionale neemt is dat het goedkoopst, is eigenlijk zoals de stoptrein dus hij doet er wel wat langer over dan de intercity.
Ik ben vorig jaar van Lugano naar Milaan gereisd met de trein. Wij hebben gewoon een ticket gekocht op het station zelf. Maar! Er zijn dus heel veel mensen die stoelen gereserveerd hadden dus als jij op iemands plekje zit kun je wel opstaan voor die mensen. En wij zaten in een hele volle trein.
Winged
Geplaatst: 30-05-12 09:23
Romytjuuh schreef:
@ winged: Volgens mij kan ik daar geen online tickets kopen? Hij geeft geen prijzen aan.. Wel bedankt voor de moeite!
Helemaal rechts 'tickets and prices' (zie nu ook dat de bovenste link hem niet helemaal goed pakt. Station invullen + plaats waar je heen wilt en e voila, de prijs heb je. Volgens mij kan je ook online bestellen ergens... maar ik weet zo 123 niet waar)