Hoe van vliegveld Boedapest naar Siófok reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Hoe van vliegveld Boedapest naar Siófok reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:24

Van 9 tot 16 juli ga ik met drie vriendinnen naar Siófok. We vliegen eerst naar het vliegveld van Boedapest en van daaruit willen we met de trein naar Siófok. Is dit te doen? Welke trein moeten we dan hebben en hoe duur is een enkele reis? Of weet iemand een ander vervoersmiddel? Taxi is behoorlijk duur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:52

_Rapido_

Re: Hoe van vliegveld Boedapest naar Siófok reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 22:07

Heel erg bedankt voor de link! Weet iemand toevallig ook wat de prijzen zijn van zo'n reis? Het staat er niet bij.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:26

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:42

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:57

Mag je trouwens ook als Nederlandse student in Hongarije een treinkaartje kopen met studentenkorting als je je studentenkaart kan laten zien? Of is deze korting alleen geldig als je Hongaars bent?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:58

Je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar ehh, het kost maar 8 euro enkele reis (124 km dus) en dan wil je ook nog korting? :?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:50

Wat toevallig, ik ga 7 t/m 14 juli met 6 vriendinnen naar Siofok. :D Ik had ook al even uitgezocht wat te beste optie is om er te komen. Het makkelijkste is een taxibusje (voor jullie is een gewone taxi groot genoeg denk ik), dan wordt je op het vliegevld opgehaald en afgezet voor je huis/hotel. Bij ons zou dat wel op 40 euro pp retour komen. Goedkoopste is idd de trein, wel lastig omdat je eerst naar Budapest Deli station moet komen, dus dat moet waarschijnlijk ook met de taxi of met de bus. Het duurt ook wat langer.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 17:38

MoonChloe schreef:
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar ehh, het kost maar 8 euro enkele reis (124 km dus) en dan wil je ook nog korting? :?

Ik vroeg het me gewoon af omdat er veel verschillende soorten prijskaartjes waren waaronder voor studenten. Als je recht hebt op korting, waarom zou je het dan niet pakken?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 17:42

NieneWiep schreef:
Wat toevallig, ik ga 7 t/m 14 juli met 6 vriendinnen naar Siofok. :D Ik had ook al even uitgezocht wat te beste optie is om er te komen. Het makkelijkste is een taxibusje (voor jullie is een gewone taxi groot genoeg denk ik), dan wordt je op het vliegevld opgehaald en afgezet voor je huis/hotel. Bij ons zou dat wel op 40 euro pp retour komen. Goedkoopste is idd de trein, wel lastig omdat je eerst naar Budapest Deli station moet komen, dus dat moet waarschijnlijk ook met de taxi of met de bus. Het duurt ook wat langer.

Leuk dat je ook gaat! :) Ik heb het vanmiddag even goed uitgezocht en het wordt waarschijnlijk toch een taxibusje ja. De trein die wij dan zouden kunnen nemen, was met 2 overstappen waarvan 1 keer met een bus en dat is wel lastig uit te zoeken allemaal als je in het buitenland bent. Nemen jullie ook het taxibusje van de locomotion of heb je een ander bedrijf gevonden?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:01

_Rapido_ schreef:
Leuk dat je ook gaat! :) Ik heb het vanmiddag even goed uitgezocht en het wordt waarschijnlijk toch een taxibusje ja. De trein die wij dan zouden kunnen nemen, was met 2 overstappen waarvan 1 keer met een bus en dat is wel lastig uit te zoeken allemaal als je in het buitenland bent. Nemen jullie ook het taxibusje van de locomotion of heb je een ander bedrijf gevonden?

Ik ben er nog niet helemaal uit. We komen om 16.30 uur aan in Budapest en we moeten voor 18.00 uur de sleutel van ons huis halen. Dat halen we sowieso niet, dus ik denk dat het dan toch de trein wordt. Ik besteed het geld dat we dan besparen liever meteen aan het uitgaan de eerste avond haha. Weet jij hoe duur een taxibusje is als je het via Locomotion regelt? Ik heb ze gemaild maar nooit antwoord gekregen..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 22:46

Het is 40 euro pp als je met 4 personen gaat. Dit is retour. Hoe gaan jullie dat doen met de sleutel? Kun je wel later aankomen?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:16

Oke, dan is het met 7 mensen misschien nog goedkoper. Ik heb gemaild of we de sleutel ook later kunnen halen, maar ik heb nog geen antwoord. Maar ik neem aan dat het wel kan omdat het de sleutel op moeten halen bij een huis in onze straat, en niet bij een reisbureau dat om 18.00 uur sluit. Dus ik mail binnenkort nog een keer en anders bel ik even.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 14:56

Oke dan moet het met de sleutel vast wel lukken lijkt me :) Ja misschien is het dan nog goedkoper, ik weet het niet. Het scheelt ongeveer 20 euro met trein of dat busje van locomotion. Dat valt nog mee. Ik ga donderdag overleggen wat de rest wil.