Albufeira

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:13

Nog meer mensen die deze zomer in Albufeira te vinden zijn?
Mensen die er al geweest zijn... wat zijn de leuke kroegjes/restaurants/bezienswaardigheden?

SAKKIA

Re: Albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:34

Jeps ikke!!
Wij zitten all-in tussen het oude en het nieuwe centrum in.

Nog nooit eerder geweest dus ik ben benieuwd naar de tips :j

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:14

Jaa, wij gaan vanavond!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:14

Ik ben benieuwd hoe je het er gaat vinden. Tips etc. zijn daarna meer dan welkom.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:16

Ja ik ook! maar pas 6 augustus dus dat is nog even wachten...
Met 8 meiden, heb er zin in!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:23

Het was echt geweldig!
Echt een aanrader om hierheen te gaan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:04

De strip is echt een aanrader (dorpje verder) en het oude centrum van Albufeira :j

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:10

Ik zat vorig jaar aan de Strip en dat was super! Taxi naar het oude centrum was iets van 2,- p.p dus daar was je ook zo!
Je moet alleen echt geen ruzie krijgen met politie daar, wat ik daar gezien heb is echt niet normaal. Politie hoort het verhaal aan van 2 vechtende mannen. Zet 1 man met zijn gezicht naar de muur. En zegt iets tegen de andere man. Waardoor de man nog een maal uit mag halen tegen die man die tegen de muur staat. Waardoor deze man door zijn benen zakte en levenloos op de grond lag. De man die sloeg mocht gewoon verder gaan en voor de ander werd een ambulance gebeld... -O-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:12

Dat is echt ziek :=

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:51

Ik ben er vorige week een week geweest als examenreis.

Zowel oud Albufeira als de Strip waren 's avonds zeer bruisend.

Taxi van de strip naar oud kost 5 euro.

Wij zaten aan het strand vlak bij de strip, en hebben er echt een luier vakantie van gemaakt, maar je kunt ook genoeg doen, dagje lissabon, jeep safari, watersport etc.

Ik vond de mensen echt heel vriendelijk ook overal!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:41

Oud is inderdaad erg leuk! Ook het uitgaan, en daarna naar de kiss.
Moet wel zeggen dat in de weekenden er wel erg veel portugezen zijn.
Waren een beetje handtastelijk.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:02

Stipje, examenreis volgend jaar wordt waarschijnlijk Albufeira :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:38

Wij zijn vorig jaar een kleine week naar Albufeira geweest. We zaten in een resort op een kwartier ofzo van het oude gedeelte. Was er wel mooi, we zijn ook een dagje het binnenland ingetrokken, wel in het najaar geweest, en hoewel het nog lekker 20 graden was, net niet warm voor een echte strandvakantie. maar was ook niet heel erg de bedoeling.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:45

Ikkeeee! Mijn zus is er deze zomer reisleiding dus die gaan we opzoeken :D Heb er gigantisch veel zin in, zon! *\o/*

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:46

Ik ben er 2 weken geleden geweest op examenreis, we hadden een villa gehuurd tussen oud en nieuwe centrum in. Het nieuwe centrum met The Strip is veel leuker qua uitgaan, vooral Matt's bar is leuk en La Bamba (die zitten allebei helemaal vooraan vanaf het strand gezien). Club heaven is ook wel leuk en verder zijn er heel veel bars met lekkere cocktails daar. Het oude centrum gaat veel vroeger dicht en zijn ook wat oudere mensen, overdag is het daar wel heel erg gezellig met restaurantjes enzo. Er zijn ook een paar nederlandse café's :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:11

Ik ben begin mei 8 dagen naar Albufeira geweest met mijn vriend. Wij hadden een appartement bij Cerro Mar Atlantic, wat een prachtig hotel is. Op loop afstand van het oude centrum zit een Lidl, dus als je low budget qua eten wilt zijn... En de producten zijn er prima! (moet je wel de mogelijkheden hebben om te koken haha, maar broodjes enz. is daar ook prima ^^).

Qua excursies zijn wij met een busreis geweest naar 4 verschillende plekken. Dit was erg leuk. Daarnaast hebben wij een 4x4 safari gedaan in het binnenland van de Algarve. Echt aan te raden! En wij zijn de zee op geweest voor een grottentocht / dolfijnen spotten. Dolfijnen hebben wij niet gespot (er werd ons gezegd dat deze in de zomer vaker gespot worden...) maar de grotten zijn al gigantisch mooi om te zien!

Uit eten gaan is er prima te doen en als je echt naar de Portugese tentjes wilt gaan moet je net buiten de pleinen kijken. Kleine tentjes, staat vaak niemand buiten om je naar binnen te lokken, maar je kan er goed en goedkoop eten!

Wij zijn verder niet uit geweest dus daar kan ik niets over zeggen. Ik vond het ANWB boekje over de Algarve wel handig. Staan veel leuke dingen in om te zien en om heen te gaan. Maar ook waar je lekker kan eten bijvoorbeeld. ^^

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:14

Vorig jaar in Albufeira geweest. Zat in het oude gedeelte en daar was het super. Leuke kroegjes en gezellige eetgelegenheden. Zijn voornamelijk wat oudere vakantiegangers (rond de 20 jaar). Dat maakte het voor ons erg leuk. Zijn 1x in het nieuwe gedeelte geweest dat viel tegen. Ja, daar heb ik echt een top vakantie gehad en zou graag nog een keer gaan!

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:51

Ik ben ook vorig jaar in Albufeira geweest, nieuwe gedeelde. Hele goede vakantie gehad!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:41

eerder in het topic nog heel enthousiast dat wij ook gingen, maar helaas, ik heb nu het schadeformulier van de annuleringsverzekering voor me liggen.
We krijgen namelijk dan de sleutel van ons huis :j Gelukkig is dat wel gedekt door de verzekering, dus we krijgen wel alles terug.
Volgend jaar maar een herkansing.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:57

Ik meld me ook! :D

Ga vanaf volgende week zondag 8 dagen met 3 vriendinnen.
Ben er ook al twee keer geweest met mijn ouders, maar dat is al een tijdje geleden.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:01

Ben jaloers op de mensen die nog gaan heerlijk!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:04

Wij gaan vanavond vliegen, hebben jullie nog dingen die je echt gedaan moet hebben? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:40

Nog een Albufeira-ganger :D
Gisteren een appartement geboekt in het nieuwe gedeelte. Heb er erg veel zin in.

Begreep van anderen dat het ook mogelijk is om gewoon een dag een auto te huren, iemand ervaring mee? Ik wil wel erg graag het binnenland in en wat zien van de omgeving.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:46

Ik ben in 2009 geweest met een vriendin, wij zaten in het oude deel en hebben het fantastisch naar ons zin gehad! Oude deel is heel sfeervol, 's avonds is er veel te zien, leuke eettentjes en terrasjes. Strand is ook geweldig mooi, al viel die 15 euri die we per dag voor 2 bedjes en een parasol kwijt waren wel een beetje tegen :=
Nieuwe deel vond ik niet zo, te disco achtig en wat te jong publiek.

Een absolute aanrader is de jeep safari, dan ga je in open jeeps het binnenland in en de mannen die in de jeeps rijden zijn één grote familie en maken er een enorm feestje van! Onderweg ga je nog zwemmen, lunchen in een mooi restaurantje, wat lokale drankjes proeven etc. Het is een wat duurdere trip (45 pp) maar het was echt een geweldig leuke dag!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:50

Ik ben een maand geleden ook in Albufeira geweest met mijn vriendinnetjes :D
Was heel erg leuk, wij zaten wat buiten het centrum, maar de taxi naar het oude centrum en de strip kost geen drol. De stranden zijn ook wel mooi, en er zijn gewoon heel veel jonge mensen.
Qua kroegjes en eettentjes is het oude centrum gewoon top, qua clubs op de strip waren Kiss, Heaven, Libertos en Matt's Bar echt leuk, de rest ben ik vergeten hoe ze heten :P
Je kan trouwens vanuit Albufeira ook redelijk makkelijk een dagje naar Lissabon, da's ook een aanrader.