weekendje met vriend naar spanje, hoe en waar goedkoopst??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

weekendje met vriend naar spanje, hoe en waar goedkoopst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 00:55

Titel zegt het al!
Ik wil m'n kwart spaanse vent een keertje verassen met een weekendje weg! :D
1 probleem.. Nu ben ik een student en heb ik weinig geld..
Welke plaatsen zijn goedkoop? en kun je heel goed heen gaan?
Ik zat te denken aan Barcelona, Sevilla, of Madrid?
Het hotel hoeft zeker niet luxe te zijn, maar wel gewoon schoon. Dus als er een redelijk 2 persoons bed staat en er een douche is ben ik dik tevreden! :)

Het probleem is dat ik er met het vliegtuig heen wil vanwege de tijd die het in beslag neemt met de auto en mn vriend vrijdag avond pas kan vertrekken in verband met zn werk en zondag avond sowieso weer terug moet zijn.. En dat is duur.. voor 2 nachtjes, en nu is het wat minder mooi, want ik heb in Juli het geld er pas voor..
Dus mooi precies in het seizoen dat het het duurst is volgens mij.
Maar goed, wat moet dat moet :D!! Als het allemaal niet anders kan dan maar 1 nacht, maar dan is het wel zo leuk dat je er zaterdag ochtend vroeg al bent, en zondag avond pas weer thuis bent.. Anders ben je er maar zo kort!!

Weten jullie leuke plaatsen in Spanje die centraal liggen, waar een beetje cultuur is, leuke restaurantjes en winkeltjes waar je je een beetje kan vermaken ( en het belangrijkste: GOEDKOOP!! ) Mogen eventueel ook plaatsen in Italie zijn...
Als jullie toevallig ook nog mij een site aan kunnen raden waar je de goedkoopste tickets kan krijgen voor het vliegtuig zou helemaal perfect zijn!!

Groetjes Esther!
Ps. Misschien handig om mijn budget te delen met jullie: in Juli heb ik ongeveer 400 euro te besteden... ( I know, het is niet veel helaas.. )

Oh ja! vakantieveilingen is mij ook bekend, maar omdat ik pas in Juli het geld heb, en aan dit budget zit doe ik het liever niet via vakantieveilingen. plus daar moet je ook nog een ticket bij zoeken, weet niet, niet zon heel lekker gevoel bij... :)

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 11:03

iemand :o ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:17

Ryanair vliegt vanaf Eindhoven, Maastricht en Weeze (net over de grens bij Venlo) op heel veel verschillende bestemmingen in Spanje. Check www.ryanair.com, vaak heb je al voor een paar tientjes een vlucht.

Overnachting regel je via www.booking.com of www.hostelworld.com (veel hostels hebben ook tweepersoons kamers en dan ben je goedkoper uit dan in een hotel).

Zo simpel kan het zijn. :)

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:23

tja, wanneer je vliegtickets wilt boeken/kopen, moet je deze al voor juli (veelal per direct) betalen hoor (eventueel met creditcard)! Dus ben bang dat je pas in juli kunt gaan boeken wanneer je het meteen kunt voldoen...
Verder zou je inderdaad eens moeten kijken voor goedkope vluchten met ryanair. Bedenk ook goed hoe je op die luchthaven gaat komen want het vervoer/parkeren kost ook nog wel wat of je moet iemand hebben die jullie wil brengen en halen.
Hotels heb je in alle steden in alle soorten en prijsklassen. Kijk bijvoorbeeld eens op booking.com voor prijzen en beoordelingen van andere reizigers (overigens ook op tripadvisor)
veel succes!
Laatst bijgewerkt door Muffin_ op 20-05-12 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:24

Eindhoven Airport is zeer goed te bereiken met het OV vanaf station Eindhoven (bus 401, ongeveer een half uur).

Voor Weeze kun je met de shuttlebus vanaf o.a. station Nijmegen.

Vanillia

Re: weekendje met vriend naar spanje, hoe en waar goedkoopst??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:26

Barcelona ga je niet redden voor dat geld; ik denk sowieso niet dat je het met 400 euro gaat redden in die periode. Misschien wel de vlucht + verblijf, maar het eten daar etc. is ook niet gratis.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:28

400 word heel erg moeilijk, voor tickets alleen ben je al minimaal 300-350 euro kwijt. Zelfs met Ryanair kom je op zo'n bedrag, en dan moet je nog verder met de trein.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:32

Minstens 300 euro voor twee retourtickets met Ryanair? Dat kan echt veel goedkoper hoor, kwestie van de juiste datum kiezen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:34

Karin schreef:
Minstens 300 euro voor twee retourtickets met Ryanair? Dat kan echt veel goedkoper hoor, kwestie van de juiste datum kiezen.

Klopt ja, maar niet met de data die TS aangeeft ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:35

Ik zie geen data, alleen een maand. Juli is lang hoor, en er zijn veel bestemmingen. Kan me niet voorstellen dat dat allemaal topprijzen zijn, ik ben wel vaker in het hoogseizoen gevlogen voor 15-50 euro enkele reis. Kwestie van even goed alle opties bekijken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:42

Ryanair vliegt in juli alleen maar op de 2 luchthavens bij Barcelona, Malaga en Alicante, niet op Madrid en Sevilla. Augustus is al wel goedkoper, maar ik betwijfel of die prijs zo blijft.

Volgens mij woont de TS redelijk in het Noorden van het land, klopt dat?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:47

Ik zie dat TS wel wat flexibeler is dan de plaatsen die ze noemt en dat het evt. ook Italië mag zijn.

Ik denk dat het gewoon handig is om er even tijd voor uit te trekken en vanaf verschillende luchthavens verschillende opties te bekijken. :j

Hoe dan ook blijft Ryanair toch IMO de voordeligste optie om die kant op te vliegen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:53

Retourtje MXP lukt in juli wel voor rond de 250 euro, echter geld die prijs nu, die zal in juli wel het dubbele zijn. Zo geld dat ook met Ryanair, hoe vroeger je boekt des te goedkoper is het ticket.

TS is het geen mogelijkheid om in sept/okt te gaan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:55

Als je het geld in juli pas hebt en dan dus pas kunt gaan boeken moet je idd geluk hebben met wat er nog beschikbaar is (hoewel ik ook wel eens in het hoogseizoen voor 15 euro (!) een retourtje Berlijn heb kunnen boeken twee weken van tevoren).

In dat geval wordt het lastiger om nu al iets vast te leggen voor juli. Dan zou ik zodra ik het geld heb meteen naar alle opties gaan kijken en dan evt. later gaan, als dat mogelijk is.