Weekendje weg in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamay

Weekendje weg in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:58

Ja, wij gaan ( Mijn vader, zus en een vriendin) een weekendje weg in Nederland (Rond 26/27/28 Mei). En nu moest ik dus een vakantie zoeken. Nu vroeg ik me af of jullie misschien leuke ideeën hebben, of ervaringen?
Zelf leek het ons wel leuk om naar Texel, terschelling, ameland enz te gaan (voor de strandritten O:) )
Iemand dus leuke ervaringen, tips, ideeën?

corientjuhh

Re: Weekendje weg in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:59

Zeker weten Texel :)
Heerlijk eiland
Ben er al 10 jaar op vakantie geweest
Eerst 9 jaar achter elkaar
Toen 2 jaar buitenland
En toen begin oktober 2011 (toen t zo warm was)
Met hele familie :D
Heb er zo vaak een strandrit gemaakt
Rij altijd bij elzenhof hele leuke manege :)

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:09

corientjuhh schreef:
Zeker weten Texel :)
Heerlijk eiland
Ben er al 10 jaar op vakantie geweest
Eerst 9 jaar achter elkaar
Toen 2 jaar buitenland
En toen begin oktober 2011 (toen t zo warm was)
Met hele familie :D
Heb er zo vaak een strandrit gemaakt
Rij altijd bij elzenhof hele leuke manege :)

Dankje voor je reactie :) Naar welk hotel/huisje gingen jullie dan?

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:29

Op Texel ben ik toentertijd (ca. 12 jaar geleden) ook bij Manege Elzenhof geweest..een manege met héél veel haflingers en mijn eerste strandrit. Erg leuk!

Ook op de andere waddeneilanden ben ik geweest en ik vond Vlieland het allerleukste. Autovrij eiland met maar 1 dorp, dus je fietst het bij wijze van spreke in één dag rond. Op Vlieland zit o.a. Stal Edda: een stal met ijslandse paarden en daar vond ik de strandritten echt helemaal fantastisch (waarschijnlijk vooral door de ijslanders haha). Ook op terschelling heb ik echt superstrandritten gemaakt bij Manege de Barrage (zie nu dat deze niet meer bestaat). Daar was toen een hele enthousiaste begeleidster, geen grote groepen en zelfs mijn ouders zijn toen met een beginnersbuitenrit meegeweest. Op het strand galoppeerden iedereen uit elkaar zodat het leek alsof je alleen op het strand was..jajaja ik heb goede ervaringen met de waddeneilanden (en het paardrijden)! Alleen op Schiermonnikoog was het lastiger om een paardrijmogelijkheid te vinden..uiteindelijk is dat wel gelukt hoor.

Wij zaten altijd in een appartement / stacaravan of hotel...fietsje huren en je komt je tijd wel door!

Hier staat mijn verslagje van Terschelling op bokt, een geweldige strandritervaring dus..precies 10 jaar geleden: Apollo @ [PP] Ik ben terug!!!!!

Happie

Re: Weekendje weg in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:59

Manege Kikkert op Texel is ook erg leuk en ze hebben een hoop verschillende soorten paarden.