Alleen op vakantie,hoe? Of toevallig iemand die mee wil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Alleen op vakantie,hoe? Of toevallig iemand die mee wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:01

Hallo!

Aangezien ik vandaag geslaagd ben gaven mijn ouders mij de mededeling dat ik lekker een vakantie mag uitzoeken op hun kosten. :)

Wel, nu het volgende probleem... Er kan niemand mee.. :+
Er is wel een bokker waar ik erg graag naar toe zou willen in Spanje, maar ik weet nog niet of dit hun gaat uitkomen qua drukte.
Contact is al gezocht, maar toch blijf ik ook even verder zoeken.

Zijn er mensen die alleen op vakantie zijn gegaan?
Zo ja, waarheen, hoe lang? Hoe heb je je vermaakt?

Als ik nu al ga, zal dat binnen 4 weken zijn en uiterlijk 13 juni weer terug, aangezien mijn vriend dan uit Amerika terug komt.
Of zal ik de vakantie ''bewaren'' zodat ik volgend jaar met mijn vriend weg kan?

Ik zit heel erg te twijfelen over wat ik wil.
Lekker 2 weken weg zou fijn zijn, dan gaat de tijd wat sneller..Maar zal de tijd echt sneller gaan als ik ergens in mn uppie op vakantie zit..

Zou graag ervaringen willen horen.

Of zijn er toevallig nog bokkers die binnen nu en 4 weken er lekker 1.5/2 weken tussenuit willen en meewillen? :D :Y) *D

Dani

Re: Alleen op vakantie,hoe? Of toevallig iemand die mee wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:10

Ik ben meerdere keren alleen op vakantie geweest, paar keer bij familie en ook een keer echt alleen. Heb ervan genoten, je leert heel snel mensen kennen en doet veel meer contacten op dan wanneer je met iemand anders bent. Mijn 'helemaal alleen'-vakantie was het beste wat ik had kunnen doen, die was echt heel waardevol. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:12

Maar dan zit ik in een motel ofzo, hoe maak ik in godsnaam contact? :P
Uitgaan doe ik niet...
Ik ben meer van het wandelen en strandhangen, maar helemaal ziels-alleen in the middle of nowhere vind ik toch wat eng.. :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:13

Hier nog iemand die alleen gaat!
Zaterdag mijn tweede singlereis en ben in december helemaal in mijn uppie op stedentrip geweest (5 dagen).
Ik zit er aan te denken om volgend jaar zomer alleen op autoreis door Oost-Europa te gaan maken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:13

Jollie, hostels zijn top!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:14

Ik zou lekker wachten tot je met je vriend op vakantie kan gaan :) heb je gelijk gezelschap :)

Ben wel eens alleen voor een paar dagen naar Parijs geweest. En voor een paar dagen is dat best leuk, maar wel wat stil :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:15

Nog nooooit gedaan!
Vandaar dus dit topic haha.

Singlesreis, wat doe je dan allemaal?
Is dat georganiseerd ofzo?

Evelli : Zit ik ook sterk aan te denken ja :) om lekker tot volgend jaar te wachten.
Dit jaar wordt m niet meer voor hem.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:18

Jollie, onder andere Fox biedt dat aan: Stedentripjes, Spanje evt. Maar ook verre oorden.
Het is te vergelijken met een groepsreis, alleen iedereen is alleen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:19

Ik ben een paar maanden naar het buitenland geweest, ik werkte toen wel bij mensen en later kwam mijn vriend maar tussendoor heb ik ook een paar keer alleen gezeten. Ik vind het zelf wel fijn, het is ook heel gezellig! Als je naar een jeugdhostel gaat bijv. zit je vaak met meer mensen op een kamer, je deelt een keuken etc. oftewel je komt altijd wel mensen tegen. Ben eigenlijk weinig alleen geweest, met een meisje de stad in, met een stel jongens een biertje drinken 's avonds ga zo maar door.
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je heen gaat, maar het kan echt heel leuk zijn!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:46

2 maanden in mijn uppie op treinreis door Europa, va hostel naar hostel, van stad naar stad.... En een geweldige tijd gehad en erg veel leuke mensen leren kennen. Hele verhaal staat op alet.waarbenjij.nu :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:48

2 keer alleen naar New York geweest, een keer alleen naar Edinburgh en een stuk of 3 á 4 keer alleen naar Parijs geweest. Vond het heerlijk, geen rekening houden met andere mensen en lekker je eigen ding doen! Dit jaar staat er weer een trippie NY op het programma.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 08:58

Plan je dan je hele vakantie vol purny, of ga je daar pas bepalen wat je doet?

Op de een of andere manier durf ik niet zo goed alleen weg..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:04

Met NY plan ik ongeveer wat ik ga doen en met Edinburgh plande ik het in het vliegtuig. Probeer anders eens een dagje weg in een andere europese stad, dan kan je wel aanvoelen hoe het is.

Nu moet het je wel liggen hoor, alleen op vakantie gaan. Er zijn zat mensen die niet begrijpen dat ik alleen op vakantie ga.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 09:06

Ik denk dat ik maar lekker tot volgend jaar ga wachten ofzo haha :=
't is me een beeeetje te spannend!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:09

Purny, Waar slaap jij in NY? Wil daar ook nog heen!
Ik boek van te voren een hostel en de rest is op de bonnefooi. Ik koop meestal een reisboek van Capitool en bedenk aan hand daarvan (in het vliegtuig) wat ik wil zien. Dit markeer ik op de stadskaart vanwaar ik verschillende wandelroutes bedenk, zodat ik niet 3x de hele stad door hoef te lopen.

Jollie, Dat snap ik heel goed hoor :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:10

Ik ben ooit eens naar Frankrijk geweest voor een trektocht te paard.
Van tevoren kende ik ook niemand.
Maar je bent de hele dag bezig, iedereen heeft in principe dezelfde interesses.
Was echt een hele leuke vakantie.
Sommigen gingen mee in de georganiseerde bus.
En anderen waren op eigen gelegenheid naar Frankrijk gekomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:15

Mootje schreef:
Purny, Waar slaap jij in NY? Wil daar ook nog heen!
Ik boek van te voren een hostel en de rest is op de bonnefooi. Ik koop meestal een reisboek van Capitool en bedenk aan hand daarvan (in het vliegtuig) wat ik wil zien. Dit markeer ik op de stadskaart vanwaar ik verschillende wandelroutes bedenk, zodat ik niet 3x de hele stad door hoef te lopen.

Jollie, Dat snap ik heel goed hoor :j

Ik slaap in een jeugdherberg. Ik bedenk me van te voren wat ik allemaal wil zien en maak een planning. Hotels in NY zijn in je eentje gewoon veel te duur.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:16

Gefeliciteerd met je slagen!

Ben ook meerdere malen alleen weggeweest. Nou ja, met m'n paard dan. Week Veluwe, in een tentje, paard in het land en iedere dag van 's morgens tot 's avonds rijden. Heerlijk!

Mijn zusje doet ook zeer regelmatig stedentrips in d'r uppie, vaak met van die vooraf ingerichte reizen maar ook vaak alleen.

We hebben er beide geen problemen mee. Als we iemand zat zijn hebben we onszelf en als we alleen zijn leggen we contacten.
Mijn vriend is alleen zo gek op de Veluwe en het rijden daar dat dat alleen weggaan er voor mij waarschijnlijk niet meer in zal zitten. :+