Een vriendin en ik willen graag een paar dagen weg (waarsch wordt dat doordeweeks) in de zomer, en dan ergens in een leuke stad. Omdat we de kosten een beetje laag willen houden (ook met verre trein reizen enzo) zitten we nu aan antwerpen te denken.
Er zijn vast wel bokkers die de stad goed kennen, dus wat is daar allemaal leuk om te zien en doen? Is het de moeite waard om 3 nachten te zitten, of heb je het daarvoor al wel gezien? Of zouden jullie ons nog een andere stad willen aanraden om naar toe te gaan?
Antwerpen heb je niet na 3 dagen al gezien, ik doe er al mijn hele leven over ! Ik zal als ik tijd heb er eens voor gaan zitten en uitgebreide tips meegeven, bekeken vanuit het standpunt van een inwoner dan
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-12 11:04
ok dank je wel, dat zou fijn zijn
Dreambeats
Geplaatst: 19-05-12 13:24
Hebt een aantal erg leuke musea in Antwerpen, als je dat graag doet en shoppen op de Meir (URBAN OUTFITTERS ).
Ik vind Brussel niet zo leuk, Spicegirl. Niet zo gezellig als Antwerpen en redelijk wat wijken waar je 's avonds liever niet wil zijn, maar ik ben dan ook een Antwerpenaar en kijk er waarschijnlijk helemaal anders tegenaan . Moet dringend eens werk maken van een leuk gidsje met fijne dingen in Antwerpen!
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-12 18:17
bedankt voor de reacties. Antwerpen heeft ook een dierentuin toch, is die een beetje leuk?
Die heeft Antwerpen inderdaad! Hij is erg oud en de laatste jaren heel erg veranderd. Vroeger had je alle dieren op een hele kleine oppervlakte zitten aangezien dierentuinen vroeger zoveel mogelijk verschillende soorten hadden, maar nu zijn ze erg aan het afbouwen in hun aantal soorten en aan het uitbreiden in grote perken. De Zoo is pal in het centrum gelegen en kan dus niet in oppervlak groter worden (wordt geflankeerd door het Centraal Station) maar toch vind ik dat er vooruitgang is. Je moet dus een beetje kijken met het idee dat er veel projecten zijn en dat de dieren in samenwerking met dierenpark Planckendael een betere thuis gaan krijgen, maar dan is het een fijn park om in te wandelen, mooie perken en leuke dieren. Je kan het combineren met Aquatopia, het aquarium dat over de Zoo ligt, naast onze Chinese wijk. Daar ben je in 1.5uur wel door, maar is ook mooi! De olifanten gaan bijvoorbeeld verhuizen van de Zoo naar Planckendael, waar ze een aantal hectare gaan krijgen, in ruil daarvoor krijgen de giraffen in Antwerpen een veel mooier perk. Weet niet hoe ver ze nu staan met die ontwikkelingen want het is een tijdje geleden dat ik er geweest ben, maar drukke bedrijvigheid is er dus
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-12 18:25
ok maar is het wel een leuke dierentuin als je bijv blijdorp gewend ben, als ik het zo hoor lijkt het me wel vrij klein, dat je er dus snel doorheen bent?
Echt heel klein is hij niet, ik kan er nog altijd een halve dag in rondlopen en kom er al van kindsaf met een abonnement. Doordat er zoveel dieren zitten op een kleine oppervlakte is er nog veel te doen, hij is wel erg druk, alles ligt echt bij elkaar. Blijdorp is wel een ander kaliber inderdaad qua ruimte, maar denk dat je samen met aquatopia toch een hele dag zoet bent met diertjes kijken.