Alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 20:02

Omdat mijn familie nooit op vakantie gaat en ik mocht ook niet met vriendinnen mee, leek het mij leuk om een keer alleen op vakantie te gaan. Niet een hele week, maar hooguit 4 dagen (stedentrip) Waar moet ik allemaal op letten en moet je de vakantie al maanden van te voren boeken dan? Het liefst boek ik zo'n trip pas een week of 2 weken van te voren, kan dat wel? Welke kosten moet ik op letten? vliegticket, hostel en eten en wat nog meer?
Zijn er wel meer mensen hier die alleen op vakantie zijn geweest en was het wel leuk of is het toch leuker om met anderen te gaan?

EliseXJoelle

Re: Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:17

Met alleen op vakantie gaan heb ik geen ervaring, maar wel een beetje met de kosten.
Zorg dat je van te voren bij je verzekering nagecheckt hebt of alles wat je zou kunnen overkomen daar onder je verzekering sluit, sluit desnoods een extra verzekering af.
Wat denk je van de uitstapjes die je gaat maken? de extra'tjes die je koopt op vakantie.

Je kan het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk, zoek een hotel wat binnen je prijsklasse valt dat je nog genoeg geld overhoud voor de rest van je vakantie, in je hotel zal je niet vaak zijn (alleen om te slapen).

Heb je al een beetje een idee waar je naar toe wil op vakantie? Aan de hand daarvan kan je ook beter kijken kwa prijs enzo :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 20:39

Ik wil graag naar Spanje. Maar dan wel in een hostel, ik had ergens gelezen dat dat goedkoper is en meer voor jongere mensen. Hotel is eerder luxe, klopt dat?
En uitjes: dagje strand en een dagje winkelen, wat ik verder wil weet ik eigenlijk nog niet.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:17

Er zijn verschillende hotels. grote en kleine, met ontbijt en zonder ontbijt, met luxe en zonder luxe.

Ben zelf 5 dagen met mijn vader in Barcelona geweest, hebben daar toen zo'n citytour gedaan met zo'n bus, als je een dag kaart koopt kan je die dag in en uitstappen op die gehele route :) leuk om te doen en je ziet veel van de stad! (Deze tours zijn in vele steden).
Toen ik in Barcelona was hebben wij iedere ochtend buiten de deur gegeten (hadden ook geen ontbijt bij het hotel), hadden in het hotel alleen bedden, heel klein 'keukentje' met een koelkast/wasbakje/aanrechtje, dus gewoon voor je dingetjes die je s'avonds als je op de kamer bent nuttigt, en een nette badkamer.

Weet niet meer precies in welke wij zaten, wil dit wel voor je na vragen aan mijn vader, wij zaden vlak naast de Ramblas (zij straatje) denk dat het wat duurder is maar weet het echt niet zeker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:20

Ik ben in december voor het eerst in mijn eentje op stedentrip geweest: 5 dagen Rome. Ik vond het doodeng, maar ik vond het eigenlijk erg leuk!

Ik zat ook in een hostel: goedkoop, leeftijdsgenoten, aanspraak en je kan gezellig met je kamergenoten uit eten :)
Tickets zijn goedkoper als je ze ver van te voren boekt.
Voor hostels zou ik kijken op http://www.hostelworld.com/

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:24

Je bent volwassen, waarom zou je nu niet met vriendinnen weg mogen?
In je eentje naar een vreemde stad zonder dat je reiservaring hebt is gewoon erg lastig.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 06:15

Ik ben ook vaak genoeg alleen op vakantie gegaan. Gewoon omdat ik het leuk vond, om ergens naartoe te gaan. Maar niemand om je heen hebben om mee te kunnen praten, en gezellig mee samen te zijn maakt het voor mij, niet meer aantrekkelijk om alleen op vakantie te gaan. En de kosten voor een 1 persoons kamer zijn vaak ook vrij prijzig. Dus als je met iemand op vakantie zou kunnen gaan, zou ik daarvoor gaan. Is nog gezelliger en goedkoper ook.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 17:49

gabyfedde schreef:
Je bent volwassen, waarom zou je nu niet met vriendinnen weg mogen?
In je eentje naar een vreemde stad zonder dat je reiservaring hebt is gewoon erg lastig.

Sorry verkeerd erneer gezet :) Mijn vriendinnen mogen/willen niet mee van hun ouders.
Heb een klein beetje reiservaring, ben 1 keer met school naar het buitenland geweest, maar dan word alles al voor je geregelt. Nu moet ik het zelf doen.
Maar weet iemand ook dat je een vakantie pas 2 weken van te voren kan boeken? En als je met de trein wilt in het buitenand, is dat dan gewoon zoals in NL hier, dat je muntgeld in het automaat kan doen en is alles ook in het engels aangegeven?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:47

Ik wil er eigenlijk ook nog even uit, maar heb ook niemand die t leuk vind samen te gaan.
Misschien kunnen wij wel samen? Spanje lijkt me leuk, al heb ik Barcelona al vaker gezien dus wat anders zou natuurlijk
ook leuk zijn :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:52

Een paar jaar terug ben ik alleen op trektocht te paard in Frankrijk geweest. Wel bij van oorsprong Nederlandse mensen en de trektocht was met nog een stuk of 6? andere Nederlandse mensen. Dus eigenlijk was ik toch niet helemaal alleen. Het was erg leuk, maar vooral de heenreis (met het vliegtuig) was toch ook wel spannend! Dus gewoon doen en je kan ook op Bokt een oproepje plaatsen. Er zijn vast wel meer mensen, die eventueel met je mee willen!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:22

Ik zit er ook aan te denken om alleen of met een vriendin weg te gaan, aangezien mn ouders geen zin hebben. Ik heb nu ontzettend lang vakantie (examenjaar) en verveel me dood.. Mijn probleem is alleen dat mn beste vriendinnen al op vakantie gaan met hun ouders, en niet 2x mogen/willen. Helemaal alleen durf ik eigenlijk niet (ik verdwaal gegarandeerd) dus ik zit nu ook sterk te twijfelen wat ik zal doen.

Loiz schreef:
Ik wil er eigenlijk ook nog even uit, maar heb ook niemand die t leuk vind samen te gaan.
Misschien kunnen wij wel samen? Spanje lijkt me leuk, al heb ik Barcelona al vaker gezien dus wat anders zou natuurlijk
ook leuk zijn :)

Hee wat toevallig, volgens mij ken ik jou! (indirect via stal, ik verzorg Music.)

Weet jij al wat je gaat doen? :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:34

Dat kan wel idd, Music stond voorheen bij Zandvliet, daar ken ik m wel van, Sophie heeft m nog bijgereden voordat ze Pine had.

Ik heb nu gereageerd in [BEU] Ruitervakantie Languedoc, ervaringen? redelijk prijzig maar wel heel gaaf lijkt me.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:41

Loiz schreef:
Dat kan wel idd, Music stond voorheen bij Zandvliet, daar ken ik m wel van, Sophie heeft m nog bijgereden voordat ze Pine had.

Ik heb nu gereageerd in [BEU] Ruitervakantie Languedoc, ervaringen? redelijk prijzig maar wel heel gaaf lijkt me.

Ooh dat is ook gaaf idd met western en quarters!
Ik denk alleen niet dat een paardenvakantie 'm voor mij wordt, ga denk al genoeg paard zien deze vakantie en ben nog nooit fatsoenlijk op vakantie in het buitenland geweest (op schoolexcursies na), lijkt me gewoon zo gaaf om 2 weken zon, zee en strand te hebben. :):)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:47

M_ariskaa en TS, hebben jullie nog de plannen om te gaan? Ik kwam vandaag iemand tegen die met Interrail ging,
even opgezocht en dan kan je voor 175 euro 10 dagen weg waarin je op 5 dagen mag reizen met de trein. 2 dagen per locatie dus,
snachts/savonds de trein pakken en verder hostels zoeken. Lijkt mij wel leuk, maar niet alleen, dus als iemand nogmeer interesse heeft :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:33

Wow wat gaaf! Ik ben erachter dat ik niet alleen durf, dus als een van jullie nog wil gaan? :)
Mij lijkt het leuk, alleen dan ga ik sowieso niet alleen haha.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:20

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:16

Wat ik denk dat je het beste kan doen is een reisbureau binnen lopen...
Zeker als je geen reiservaring hebt! Je bespreekt je wensen en het reisbureau zoekt dan een passende reis..
Zo vergeet je ook niks (verzekering.. misschien buiten europa een visum?)
En.. je hebt altijd iets om op terug te vallen mocht je in de problemen komen!

Kost geloof ik iets van 25 eu. extra.. en scheelt een hoop gezeur :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:38

Een voordeel is dat je lekker egoïstisch kunt zijn, alleen doen en laten wat jij wilt.
Verhoudingsgewijs zijn dingen wel duurder (autohuur, kamerhuur etc).
Openbaar vervoer kan ook makkelijk zijn :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 17:01

Ik was dit topic al bijna vergeten. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik nog wel alleen weg wil. Lijkt me wel leuk om met iemand mee te gaan hier van bokt, maar jullie zijn dan wel 'vreemden' voor mij.
10 dagen door europa met de trein klinkt erg leuk, maar wordt wel een beetje te duur voor mij. Kost denk ik al gauw €500 aan reiskosten en overnachten in een hostel.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:22

500 eu. duur? waar zat je aan te denken dan :) ?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:39

Eerder rond de €200 voor een stedentrip van 3 dagen. Maar als ik voor €500 op vakantie ga, moet het een leuke vakantie worden waar ik met plezier aan terugdenk. Het moet wel klikken met de mensen met wie je dan meegaat.