Stel, je gaat met je baby op vakantie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Stel, je gaat met je baby op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:17

en je gaat naar een bungalowpark. Wat wil jij dan dat er op het park aanwezig is aan serviceproducten voor jouw kleine?

Moeten er luiers verkocht worden? Moet er een bedje staan? Moet er een flessenwarmer zijn? Wat zou jij nu echt prettig vinden? En waarvan heb je zoiets: dat neem ik liever zelf mee?

SkyMarian

Re: Stel, je gaat met je baby op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:20

Kinderbed en een kinderstoel. Meer eigenlijk niet :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:20

Magnetron :)
Dat is voor mij wel een must.
Kinderbed en stoel ook, zijn te groot om zelf mee te nemen van huis,

( geen baby hier, wel vaak op pad geweest met de kids van mijn zus en de magnetron heb ik vaak gebruikt om de flesjes te steriliseren of melk verwarmen)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:21

Box is ook makkelijk :j
Ook een box/speelruimte bij het zwembad en restaurant.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:23

Bedje met een wasbare matrashoes.
Waterkoker, een badje, commode is heel handig...
Luiers zijn heel divers, dus ik zou voor meerdere merken gaan en niet alleen pampers. Zwemluiers.
En meerdere merken melkpoeder, babybillendoekjes.
Allemaal ideaal :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:26

Bedje,kinderstoel,box en magnetron moeten dan sowieso aanwezig zijn.
De rest neem ikzelf wel mee.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:27

Voor mij voornamelijk:
- box
- kinderstoeltje ( voor te eten)
- kinderbed (een goed!!, dat verschilt zelfs binnen 'Center Parcs' per park nogal)
- magnetron
- waterkoker

als er een supermarktje is, is er al snel verkoop van luiers.
voor mij is dat geen noodzaak, dat soort spullen vergeet je eigenlijk niet snel (ik maak altijd een lijstje
en vink af wat ingepakt is) net als flesvoeding en dat soort spul

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:55

Als ik kijk wat mijn zus allemaal versleurt als nichtje eens naar hier komt: luiers heeft ze mee, flessen, melk, kleertjes, tutje, etc etc.
Maar wat we zelf hebben moeten kopen/ van zolder halen/ gebruiken:
Een bedje en evt. de mogelijkheid om een speelmobiel te huren om boven 't bedje te hangen.
Microgolfoven, om de flessen te warmen en te steriliseren.
Een soort van sitter, als de baby wat rechter moet zitten na z'n voeding.
Flessenwater dat geschikt is voor babyvoeding (!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:06

Enige wat er voor mij in het huisje moet zijn is een kinderbedje, kinderstoel en evt een box (niet perse noodzakelijk). Magnetron is ook wel handig, maar niet noodzakelijk dat is ook anders op te lossen. Al het andere neem je vaak zelf al mee, zoals luiers ed.

Wat ik wel fijn vind in het zwembad is als er van die speciale zwembanden zijn, wij gingen buiten het seizoen naar zo'n park en dan kun je dus in geen een speelgoedwinkel zwemspullen kopen. Was heel fijn dat die in het zwembad wel te leen waren. Helaas was de helft ervan lek of anderszins kapot....dat was wel jammer.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:17

In onze campingwinkel, dit is dus op een gewone camping maar er zijn wel stacaravans te huur, worden deze producten wel verkocht. Nou ja luiers en van die flesvoeding en potjes met eten. Wel beperkt maar de supermarkt is dichtbij.
Dit is handig voor noodgevallen, ook al komt er een baby op bezoek. Maar ik vind het niet nodig om een heel assortiment te hebben.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:21

Wat ik dan graag in zo'n huisje zou willen:
-ledikantje
-magnetron
- box
- kinderstoel
-commode en badje

Dat zijn best grote dingen om mee te nemen en is dus handig als het er al is :j

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:38

Commode of lage kast in een slaapkamer die als zodanig goed bruikbaar is (dus fijne hoogte, diepte en breedte). Verder een kinderstoel en eventueel een bedje (maar sinds wij het slaaptentje ontdekt hebben gebruik ik die eigenlijk liever: makkelijk mee te nemen en voor de kleine een vertrouwde plek "in den vreemde" ;-)).
Die commode/ kast geldt overigens ook voor een hotelkamer! Hoe je soms kan emmeren tussen een telefoon en onhandige schemerlamp op zo'n te laag bureautje om je wiebelige kind te verschonen en aan te kleden....

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:22

commode zou voor mij geen must zijn, keukentafel voldoet ook prima voor een weekje natuurlijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 14:39

Stel dat er een speciale baby-bungalow zou zijn, met een eigen slaapkamertje (met commode, bedje, mobile, vaste babyfoon naar de masterbedroom&woonkamer, radio CD speler), een magenetron en een flessenwarmer in de keuken, een babybadje in de badkamer, extra ruimte in de hal om een wandelwagen kwijt te kunnen etc. Zou je daar dan gebruik van maken? En hoeveel zou je daar dan extra voor willen betalen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:45

Nee, voor die korte periode vind ik het geen probleem om of een bedje op mijn kamer te hebben of in de kamer bij de andere kinderen of uberhaupt slaapkamer. Dus zolang er maar bedje, stoel en magnetron is (box is ook wel erg handig inderdaad) zou ik al tevreden zijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:57

Vjestagirl schreef:
Stel dat er een speciale baby-bungalow zou zijn, met een eigen slaapkamertje (met commode, bedje, mobile, vaste babyfoon naar de masterbedroom&woonkamer, radio CD speler), een magenetron en een flessenwarmer in de keuken, een babybadje in de badkamer, extra ruimte in de hal om een wandelwagen kwijt te kunnen etc. Zou je daar dan gebruik van maken? En hoeveel zou je daar dan extra voor willen betalen?

ik zou daar persoonlijk niet extra voor willen betalen. een "gewone" bungalow voldoet prima. het enigste wat wel handig zou zijn is een kinderstoel, box, magnetron en bedje. bij de meeste parken kan je die wel los huren. bedje zou voor mij nog niet eens een must zijn, dan neem ik m'n campingbedje wel mee. weet ik ook zeker dat ze een schoon matrasje en beddengoed heeft :o
te ranzig hoe de matrassen er soms uit zien.
apart kamertje zou voor mij ook niet belangrijk zijn. bedje kan prima op de ouderslaapkamer en als kind gaat keten, met bed en al in de woonkamer of gang :+
commode en bedje vindt ik ook niet echt een must. even verschonen op het grote bed of op een tafel voldoet prima. in de meeste huisjes zit ook een groot bad en kind kan ook prima mee onder de douche. flessenwarmer en babyfoon is niet zo groot om zelf mee te slepen.
dus, aan mij zou je geen goede klant hebben :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:00

Optiwolk schreef:
Flessenwater dat geschikt is voor babyvoeding (!)

flessenwater a la barle duc of spa water verkopen ze in elke vakantiepark wel. gewoon water uit de kraan is prima voor babyvoeding. en anders even koken en af laten koelen. werkt prima.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:03

Dat maakt niet uit hoor Tieme, ik ben juist nu aan het voelen of mensen uberhoubt wel interesse hebben of niet. Het gaat sowieso mee in mijn ideeën ronde, maar ik ben toch wel benieuwd wat mensen mét kinderen ervan denken :D.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:06

O wacht, ik vergeet een belangrijk element; er moet een bad in zitten!
Een baby in bad doen en/of erbij zitten vond ik echt veel fijner dan met de kleintjes onder de douche.
En nu nog wel nu ze ouder zijn, hoppa; 2 kids tegelijk in bad! :D (de oudste douchet zichzelf al dus dat is makkelijk. 3 kids tegelijkertijd schoon haha)

Maar opzich is een klein babybadje ook goed, red ik mij ook prima mee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:17

goh wat zou t voor mij moeten zijn...commode is niet echt zo mega nodig vind ik kan je ook gewoon je babytas meenemen en op de bank of tafel de baby verschonen of gewoon even op bed...
een box zou ik ook niet nodig vind maar gewoon een opvouwbaar camping bedje wat ook even kan functioneren als box voor overdag en bedje savonds of smiddags voor tussendoor slaapje dan ff speelgoedjes in tas gooien zo doe ik dat namelijk ook bij me ouders (wel zelf wat speelgoed meenemen voor je kleine) luiers etc vind ik ook niet zozeer nodig dit lijkt mij dat je dat als ouders gewoon standaart meeneemt ook qua potjes eten enzo.
flessen water speciaal voor baby;s nog nooit van gehoord gewoon kraanwater volstaat net zo goed en anders prop je t in de waterkoker of magnetron

wat ik wel fijn zou vinden is b.v een baby badje met goed warm water bij een zwembad en opblaasbare bandjes etc die je kan huren
of gewoon een opblaasbaar badje in t huisje..

en idd wat vuurneon zegt een bad in t huisje is veel makkelijk met kindjes die nog niet onder de douche willen of t eng vinden die van mij vind t b.v nog vreselijk om onder de douche te gaan maar vind t zo leuk om in bad te gaan

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:34

NathalietjeB schreef:
en idd wat vuurneon zegt een bad in t huisje is veel makkelijk met kindjes die nog niet onder de douche willen of t eng vinden

dan is er altijd nog een tussenweg: wassen met een washandje :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:35

Iedere bungalow heeft sowieso een bad :). Ik ben vooral bezig met dingen die we nog meer aan kunnen bieden boven op het standaard aabod.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:43

De laatste keer dat ik in een bungalowpark was, hadden ze dus een bedje en een eetstoel voor baby's. En die stoel was ranzig :r Er zat gewoon beschimmeld eten tussen! Echt niet fris! Bedje hadden ze ook, maar na het zien van de stoel was ik blij dat ik mijn eigen bedje mee had... Nee hoor, ik hoef nu niks meer in een bungalow, ik neem mijn eigen spullen wel mee!
Alleen in het winkeltje zouden dingen zoals (zwem)luiers en (fles)voeding wel handig zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:44

O bah!
Dat is nog wel het allerbelangrijkste, dat het schoon is!

Verder denkend; van die afdekplaatjes voor stopcontacten. Dat het er standaard op zit :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:50

Joyckuh: Jakkes wat smerig, ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee was! Heb je dit wel doorgegeven?

Vuurneon: super idee! Die gaat erbij in de 'service' presentatie.

Als jullie trouwens leuke ideeën hebben voor activiteiten die ouders met hun baby kunnen doen dan hoor ik het ook graag :D.