Naar de UK > Waarheen? (mooie natuur, gezellige dorpjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilverette

Naar de UK > Waarheen? (mooie natuur, gezellige dorpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:35

Volgend jaar willen we waarschijnlijk naar Engeland alleen we hebben geen idee in welke regio we het moeten zoeken en daarom vraag ik naar jullie ervaringen. We willen het liefst naar een regio met mooie natuur (maar ook weer niet te kaal/onherbergzaam) en gezellige dorpjes of een gezellig stadje in de buurt. Wie heeft leuke tips? Ook voor uitstapjes etc? AUB niet regio Londen, daar ben ik zelf al eens geweest.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:38

Wij zijn naar Yorkshire geweest met de boot. Was daar erg mooi, klinkt wel als iets wat jij zoekt! Leuke, gezellige, kleine stadjes/dorpjes, en ook mooie natuur. Ook iets grotere steden zoals Leeds.
Was zeker erg leuk en mooi daar!
Laatst bijgewerkt door Klis op 08-05-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Ga je met de auto? Of vliegen? Wil je op 1 plek blijven of rondtrekken? Huisje, hotel, farm stay, B&B?

Siggy

Lake District en Wales !

arans

Re: Naar de UK > Waarheen? (mooie natuur, gezellige dorpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:40

Ik kom net terug uit south west en vind dat een hele mooie regio! Veel leuke en schattige dorpjes. Afwisselende natuur, maar allemaal erg mooi! je kan er heerlijk wandelen. Ik zat in omgeving van Bristol. Je zit vanaf bristol ook niet heel ver van wales, dus daar zou je ook nog heen kunnen gaan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:41

Siggy schreef:
Lake District en Wales !

Ga ik in mee :j prachtig daar!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:46

Absolute aanrader, Zuid Engeland regio Southhampton, Bournemouth
Prachtige kusten, veel groen en leuke steden - dorpen met mooie havens ed.
Echte topper van mijn vakantie vond ik Swanage (om te wandelen) en Poole (om gezellig terrasje te pakken met uitzicht strand/haven en te winkelen)!

Enkele jaren geleden ben ik in Wales geweest, wat een fantastisch mooi landschap is dat! Glooiend en ook weer adembenemende kusten.
UK bevalt ons zo goed dat we dit jaar weer gaan ! Nu richting Exmoor ;-).
UK heeft 1 nadeel: het wordt een dure vakantie, ook het verblijf is erg duur (huisje, hotel ed) en dan de overtocht kost ook het nodige.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:46

Zo wat een reacties al in die paar minuten :) Dank jullie wel! Ik ga alles wat jullie noemen even googlen.

Iris82 schreef:
Ga je met de auto? Of vliegen? Wil je op 1 plek blijven of rondtrekken? Huisje, hotel, farm stay, B&B?

We staan helemaal aan het begin van onze oriëntatie dus we zijn er nog niet uit of we met de auto gaan of niet. Als we niet met de auto gaan dan wil ik er waarschijnlijk wel een auto huren. Wat betreft overnachting zijn we al snel tevreden zolang het niet al te 'crappy' is. :D

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:48

@intel_1x:
Ik heb gehoord dat Wales erg mooi is en hierboven wordt het ook genoemd maar het is wel echt heel anders dan de rest van de UK toch? We zijn op de hoogte van de hoge kosten maar gelukkig kunnen we nog een jaar sparen. :D

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:19

Wales is idd heel anders, zelfs beetje bergachtig. Maar het kan daar ook wel regenen hoor ;-)
Wales moet je echt wel in goede jaargetijde heen, anders loop je risico op nat weerstype (net als Schotland).

In Zuid Engeland is het weer over algemeen stabieler en warmer.

Lake District staat ook nog op mijn wensenlijstje :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:44

Schotland niet een idee? Daar heb je meesterlijk mooie natuur.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:19

Nee sorry, we willen echt naar Engeland of Wales

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:47

Wij zijn vorig jaar 2 weken daar geweest. Begonnen in Cornwall/Devon. Daar de eerste week doorgebracht. We hadden een mix van ruige kustwandelingen, schattige plaatsen en we zijn voor 2 weken lid geworden van de National Trust. Waardoor we alles van NT gratis konden bezoeken. En natuurlijk ook veel natuur gezien (Dartmoor).

Tweede week in Wiltshire/Somerset/Dorset. Ook daar prachtige kust (Durdle Door). En nog net de laatste dag van het Great Steam Event mee kunnen pikken.

Wij zijn gewoon met onze auto naar Duinkerke gereden. Was 3 uurtjes rijden. Dan nog 2 uurtjes op de boot en je bent er. Lekker in je eigen auto vonden we wel zo prettig.

Op de terugweg naar de boot (ging pas 's avonds om 10 uur) konden we nog wat huizen van NT bezoeken en we zijn ook nog in een wijngaard geweest (Denbies).

Qua overnachtingen hadden we beide keren heel veel geluk. De eerste B&B kostte niet veel, had alles wat je maar kon wensen, hele aardige mensen en een geweldig uitzicht over de zee.
Tweede midden in het platteland, prachtig uitzicht en hele ruime kamers (Salisbury).

Ik denk dat Wales ook ontzettend mooi is en Schotland heb ik ook nog op mijn lijstje staan :)

Als je meer tips of vragen wil hoor ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:20

Ik heb een klein half jaar in Durham gewoond, gelegen in het noorden van Engeland, vlakbij Newcastle. Prachtig stadje, net een mix van Harry Potter (is hier dan ook deels gefilmd :D ) en Mary Poppins met al die oude gebouwen en gezellige straatjes. <3 Ik zou geen wekenlang in Durham gaan zitten, daarvoor is het te klein. Maar als je in de buurt bent is het absoluut een bezoek waard, met name de indrukwekkende cathedraal en het kasteel. Foto: http://www.guideoftravels.com/wp-conten ... Castle.jpg <3

Newcastle zit er vlakbij, dat is een levendige stad (waar je tevens vanuit Nederland met de boot naartoe kan) met zowel oude als moderne gebouwen. Dan ben je ook bijna in de buurt bij Hadrian's Wall (Romeinse muur), waar je door een ruig en heuvelachtig gebied kunt wandelen en de opgraving van een Romeins fort (Vindolanda, met museum) kunt bezoeken, mocht je daar geinteresseerd in zijn :) Als je een auto ter beschikking hebt dan zit je ook niet al te ver van het Lake District en een paar andere natuurgebieden. De Engelse kusten zijn ook mooi. Een stukje zuidelijker (uurtje met de trein vanaf Newcastle) zit York, een van mijn favoriete Engelse steden :D , erg gezellig en met een mooie mix van middeleeuwse en moderne gebouwen. En met het meest pittoreske straatje van Engeland! :D
Bath schijnt ook een enorme aanrader te zijn, kun je ook gelijk naar Stonehenge en dan zit je vlakbij Wales. Och, zoveel leuke dingen.

Openbaar vervoer in Engeland is trouwens ook prima, maar je moet wel even weten hoe het zit anders kost het je erg veel geld en gezeur. Mocht je daar nog dingen over willen weten, stuur maar een berichtje! :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:59

Wij zijn 2 jaar geleden naar Wales geweest en gaan dit jaar weer. Wat mij betreft echt een aanrader. Erg leuke, gastvrije mensen. Wij zijn naar Snowdonia geweest en gaan daar ook dit jaar weer heen, we zijn nog lang niet uitgekeken! bijvoorbeeld Conwy is een erg leuk stadje waarvandaan je makkelijk de rest van Snowdonia kunt bereiken.
Als je een huisje huurt (self-catering) is dat in juli en augustus erg duur, daarbuiten een stuk goedkoper.

Zelf ben ik ook eerder in het Lake district geweest, was ook erg mooi, maar Wales heeft wat mij betreft net dat beetje extra.

Yorkshire en Cornwall zou ik beide zelf nog wel heen willen, hoor ik ook goede verhalen over.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:27

Ik zal straks ff een uitgebreid antwoord geven, maar aanraders zijn: Devon, Cornwall, Wales en Wiltshire. Ik zal straks wat uitgebreider antwoorden en wat foto's plaatsen.
Engeland is zoooooo mooi <3 .

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:05

Wales raadt ik ook zeker aan. Ik ben vorig jaar augustus oa. naar Snowdonia National Park (dorpje Llanberis) ( http://www.eryri-npa.gov.uk/home ) geweest.
Verder, qua mooie en kleinere steden zou ik absoluut Bath ( http://visitbath.co.uk/ ) ook bezoeken. Ook Cardiff (Wales) vond ik een heerlijke stad.

:D

Ik ben verliefd op Engeland, Wales en Schotland. <3

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:12

Bath ben ik vorige week geweest, en ik heb ook de romeinse baden bezocht. Heel leuk stadje! En je kan er ook nog eens leuk winkelen :P Ik heb mijn foto's nog niet op de computer gezet, maar in bath is het erg leuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:20

Afgelopen september ben ik 10 dagen in Zuid-West Engeland geweest, Cornwall en Devon. Gewéldig <3 Nou heb ik sowieso een zwak voor de Britse eilanden maar die regio is wel echt heel erg leuk. Mooie natuur, gezellige dorpjes en toffe lokale bevolking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:46

Oh nou wil ik ook weer terug. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:31

intel_1x schreef:
Absolute aanrader, Zuid Engeland regio Southhampton, Bournemouth
Prachtige kusten, veel groen en leuke steden - dorpen met mooie havens ed.
Echte topper van mijn vakantie vond ik Swanage (om te wandelen) en Poole (om gezellig terrasje te pakken met uitzicht strand/haven en te winkelen)!

Enkele jaren geleden ben ik in Wales geweest, wat een fantastisch mooi landschap is dat! Glooiend en ook weer adembenemende kusten.
UK bevalt ons zo goed dat we dit jaar weer gaan ! Nu richting Exmoor ;-).
UK heeft 1 nadeel: het wordt een dure vakantie, ook het verblijf is erg duur (huisje, hotel ed) en dan de overtocht kost ook het nodige.

Duur? Er zijn vluchten naar Engeland voor 40 euro, met de bus is het 30 euro, en kamers bij bijvoorbeeld Travelodge zijn vaak ook maar 20 pond per nacht.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:36

Inderdaad Zuid Engeland, wij zijn een week geleden 8 dagen
naar de New Forest geweest, prachtige omgeving, veel te doen
en (in ons geval) nog aardig weer ook
Wij zaten omgeving Bournemouth