New york in vijf dagen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

New york in vijf dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 11:30

Mijn vriend is jaren geleden eens naar New York gegaan en hij is nog steeds gek van die stad (als hij GTA speelt, dan moet ik naast hem komen en dan laat hij de halve stad zien waar allerlei leuke dingen te zien zijn :+ ) .

Nu heb ik begin september een week jaarlijks verlof opgegeven. Ik heb maar een week omdat ik pas van dit jaar werk en ik alleen onbetaald verlof heb.
Ik was aan het denken om hem te vragen of hij zin heeft om er nog eens naar toe te gaan (zal hij zeker hebben). Alleen ben ik dus nog nooit buiten Europa geweest en ik heb er geen idee van of 5, maximum 6 dagen voldoende is om zo'n reis te maken en de stad te verkennen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:47

Ja het kan wel, alleen zie je dan alleen de belangrijke dingen. Wij waren 10 dagen geweest en je hebt zeker 5 dagen nodig wil je Macy's, Empire state building, central park etc. zien (dus echt de 'grote' dingen). Maar het is ook onwijs leuk om gewoon rond te lopen in New York, ze hebben onwijs leuke eetcafé's
Ground zero was zo indrukwekkend. Het is jammer dat je dat niet meer kan zien!

Nadir

Re: New york in vijf dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:03

Bedoel je dat je dan 5 volle dagen hebt naast je heen- en terugreis? Dan kan het namelijk makkelijk. Gewoon goed plannen, de bezienswaardigheden die bij elkaar in de buurt zijn op dezelfde dag bezoeken. Empire State Building en Top of the Rock kun je ook 's avonds doen. Maar als je binnen die 5 dagen ook nog moet reizen wordt het wel heel krap!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 14:12

Ja, ik bedoel echt vijf volle dagen in New York zelf :j .

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:14

Ja dat is goed te doen, als je je tijd maar goed indeelt. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is het tijdverschil en je eventuele jetlag als je na die 5 dagen gelijk weer aan het werk moet..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 14:16

Ik heb wel het geluk dat mijn vriend zowat de hele kaart van New York al van buiten kent en al goed weet hoe hij waar moet geraken :') . Dat zal denk ik ook wel een hoop tijd schelen dan als we moeten puzzelen elke keer...

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:19

Dat is prima te doen, ik heb het in 3 dagen gedaan (dat was wel met iemand die alle leuke plekjes kende)
Een collega is vorige week 6 dagen geweest en die had ook meer dan genoeg tijd. Zelfs tijd over.
Jetlag moet je wel rekening mee houden, sommige hebben geen last van het tijdsverschil, maar andere weer heel veel.