Cuba, Kaapverdië, Gambia of Brazilië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Cuba, Kaapverdië, Gambia of Brazilië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:26

Mijn vader en ik willen deze zomer eens heerlijk met z'n tweetjes er een weekje tussenuit gaan. Nu is ons oog gevallen op vier landen; Cuba, Kaapverdië, Gambia en Brazilië. We hebben al een beetje gepuzzeld qua data en prijzen, en we hebben voor alle vier de landen hele toffe aanbiedingen gevonden die ook binnen ons budget vallen. :j

Maar het lastigste deel blijft natuurlijk een definitieve keuze maken. Mijn vader en ik zijn ontzettende natuurliefhebbers. We houden ook best van rust - dus we moeten niet continu omringd zijn door toeristen - en vinden het heerlijk om de mooiste, kalmste plekjes van het land te ontdekken, waar je met momenten een beetje het gevoel hebt alleen op de wereld te zitten. Zon, warmte, parelwitte stranden, palmbomen en de azuurblauwe oceaan vinden we prachtig! Maar er moet absoluut meer te bezichtigen zijn.

Ook willen we ons mengen tussen de lokale bevolking, om zo de cultuur van het land te 'proeven' en te ervaren. Mooie wandelingen maken door de mooiste stukjes natuur en 'onbewoonde' plekjes vinden we fantastisch. Puur en alleen 'bruin bakken' en zonnebaden aan het strand is pertinent uitgesloten, daar is echt niet aan ons besteed.

Enfin. Punt is nu dat we dus twijfelen over welk land het beste geschikt is voor onze criteria. We horen dus graag ervaringen van andere mensen die al eens in een van bovenstaande landen zijn geweest. Wat was positief, wat was negatief? Sluit het aan bij onze wensen? Is het een 'duur' land om te leven? Wat zijn aan- of afraders, en waarom? Ook fotoverslagen zijn meer dan welkom!

Goof

Re: Cuba, Kaapverdië, Gambia of Brazilië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:30

Als je maar 1 week gaat zou ik de locatie kiezen die het dichtstbij ligt ivm reistijd.
Zonde van je vakantie.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:36

Goof schreef:
Als je maar 1 week gaat zou ik de locatie kiezen die het dichtstbij ligt ivm reistijd.
Zonde van je vakantie.

Oh, is inderdaad wel het vermelden waard.
De aanbiedingen die we hebben gevonden zijn allemaal 9 dagen (7 overnachtingen).
De reistijd is er dus al vanaf geteld, die gaan niet nog eens van die zeven dagen af.

Desalniettemin is de dichtstbijzijnde locatie inderdaad in dat opzicht wellicht wel verstandiger.
Een week is immers al behoorlijk kort.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:39

Dan nog, een vlucht van 12 uur met tijdsverschil slaap je niet even bij in een dagje ;-)
Is het een optie langer te gaan, dan zou ik voor Cuba gaan aangezien daar door Castro nog leuke dingen te zien zijn, en over een paar jaar wellicht niet meer.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:55

Ik ga met Wildgirl mee, Cuba!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:40

Grappig! Wij hebben dit jaar exact naar dezelfde vier landen gekeken. Cuba had mijn voorkeur, ook om bovengenoemde reden. Echter kwamen we met ons budget niet in de buurt van Havana. Wij wijken daarom uit naar de Dominicaanse republiek (waar ze overigens ook vreselijk veel afwisselende flora en fauna hebben) en gaan we volgend jaar voor een langere rondreis naar Cuba. Wat wij veel hebben gehoord is daf het eigenlijk veel te kort is om voor 9 dagen richting Cuba te gaan.

Kaapverdië schijnt 'weinig' te kunnen bieden buiten je resort om.

Brazilië lijkt mij ook super tof, maar richting Cuba trok me persoonlijk meer.

En Gambia, tja dat staat ook heek hoog op m'n lijstje. Maar ook dat is te veel voor 9 dagen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:17

Cuba indd!
Ben er in 2008 geweest! Erg mooi eiland, mooie stranden, mooie natuur, lieve mensen! Bijna alleen maar oldtimers op het eiland! En juist nu naar Cuba gaan! Nu is het nog communistisch en bijna niks amerikaans te vinden op het eiland! *D (Volgensmij heeft Cuba 1 mac donalds bij die amerikaanse gevangenissen in de buurt :+ )

Wij hadden 2weken strand vakantie geboekt in varadero en zijn vandaar uit allemaal excursies gaan doen (dagje havanna, trinidad, excursie naar de watervallen met wandel tocht door de bush, snorkelen, grot zwemmen, jet skiën, dolfijnen zwemmen, indianendorp, suikerriet velden, tochtje met een stoom trein)
Echt heel vet! :)

Als je naar Cuba ooit wilt doe het dan echt NU! Mensen zijn heel open over de bonnenboekjes je mag ze er veel over vragen!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:07

Steentje schreef:
De aanbiedingen die we hebben gevonden zijn allemaal 9 dagen (7 overnachtingen).
De reistijd is er dus al vanaf geteld, die gaan niet nog eens van die zeven dagen af.

Desalniettemin is de dichtstbijzijnde locatie inderdaad in dat opzicht wellicht wel verstandiger.

Hoe kan 9 dagen nou 7 overnachtingen zijn?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:38

celano schreef:
Steentje schreef:

Hoe kan 9 dagen nou 7 overnachtingen zijn?

Reistijd + tijdverschil

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:40

mn zus is in Gambia geweest. daar is heel weinig ...
en de mensen zijn best wel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:55

Cuba heb je niets aan in 9 dagen.. ik ben blij dat wij er nog een week aan vast hebben geplakt en 3 weken zijn geweest :)

Ik ben dus net anderhalve week terug, en ik heb verschrikkelijk heimwee. In Cuba absoluut niet in een resort gaan zitten maar rondreizen, daar heb je veel meer aan!
[BEU] Onze rondreis Cuba

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:07

9 dagen klinkt leuk, maar je moet gewoon 2 dagen er van af trekken, door de reis. Het is dan ook erg kort voor de landen die jij opnoemt.