Op Vakantie in Tjechie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Het lijkt me echt heel leuk in Tjechie

Ja
8 (66%)
Nee
4 (33%)

Totaal aantal stemmen: 12

_Apple_

Op Vakantie in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:03

Gaan er nog mensen in de vakantie('s) op vakantie naar Tjechie? Wij gaan in de Meivakantie, straks dus.
Wij zitten dan in het plaatsje Cerny Dul. Kent iemand dat?
En zijn er nog meer bokkers die op vakantie in Tjechie zijn geweest? Zo ja, weten jullie dan nog leuke dingen om te bekijken? We zijn al naar Dvur Kralove geweest en ook naar de Adrspach rotsen. Maar weten jullie nog meer dingen?

Groetjes, _Apple_

Haagsemeid

Re: Op Vakantie in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:02

Verkeerde topic, is Bokt erop uit. Ik tem even

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 18:14

@Haagsemeid, ik wist niet helemaal zeker of het goed stond maar ik ben vergeten het erbij te zetten, sorry daarvoor.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:16

=> BEU

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:18

Hoi. Ik ben al paar keer in Tjechie geweest. Ook dit jaar ga ik weer, nu met een paar vakantievrienden. Een heel mooi land :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:18

Hi!
Ja ik ben afgelopen voorjaarsvakantie in Tsjechië geweest. Maar we hebben alleen gesnowboard dus kan ik je niet veel vertellen over de bezienswaardigheden.
Vond het op zich wel een mooi land maar ziet er wel armoedig uit in my opinion.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:56

Moeilijk :P Ga er elk jaar heen voor wintersport dus daarvoor een dikke ja! Super leuk!

Maar in de zomer mij niet daar gezien! :+ Maar als je wilt gaan wandelen/paar stadjes bezoeken en niet van veel warmte houd is het denk best leuk in de zomer! :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:21

citroen schreef:
Maar in de zomer mij niet daar gezien! :+ Maar als je wilt gaan wandelen/paar stadjes bezoeken en niet van veel warmte houd is het denk best leuk in de zomer! :D

Die opmerking snap ik niet. Toen wij in Tsjechie waren was het daar 40 graden. Ik dreef zowat het openluchtmuseum uit waar we toen waren!

Juist in de zomer vind ik het een prachtig land.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:27

40 graden? :oo

Denk dat het niet vaak zo heet wordt want die mensen van ons pension had het over een gemiddelde tempratuur van 20-25 graden :P

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:57

Ik ben er wezen skien afgelopen Februari en ik ga er zeker zomer's nog eens heen! Hield gelijk al van de mensen en de cultuur. Paps en broer & vriendin zijn er nu en het is er nu al 30 graden dus kan me goed voorstellen dat het s'zomers erg warm is.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:45

Wij zijn er nu en gisteren was het naar de avond toe heel vies, onweer regen. Maar nu is het droog.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:56

citroen schreef:
40 graden? :oo

Denk dat het niet vaak zo heet wordt want die mensen van ons pension had het over een gemiddelde tempratuur van 20-25 graden :P

Dat ligt er ook aan in welk gedeelte je zit. Je hebt er strenge winters, maar op bepaalde lager gelegen plaatsen ook warme zomers. Ik had ook nooit verwacht dat Tsjechië warme dagen had. Ik heb er een tijdje gewoond en in Augustus en September hadden we echt heerlijk weer, gewoon heet! Het viel mij ook op dat er in vergelijking met Nederland weinig regen valt! Ik zou er zo op vakantie gaan!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 13:07

Wij zijn weer terug! Het was heel erg lekker weer, en wij zaten in Cerny Dul, dicht bij Vrchlabi in het huisje Dum Allois. Maar daar hadden ze een stukje bijgebouwd en daar zaten wij.
Heel erg leuk! Wij waren trouwens ook bij de bergen helemaal bovenin geweest op de grens van Polen\Tjechie. Daar kregen we een speciaal kaartje voor voor toegang want het was beschermd geloof ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:32

In die buurt hebben wij toen ook een paar dagen gezeten. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
Heb je ook foto's?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:42

Ik heb bijna vier weken in Tasnovice gezeten. Dit is net over de grens vlak bij Pilzen. Het was niet altijd mooi weer, maar als het zo was dan was het wel gelijk heel heet. Wij hebben niet heel veel uitstapjes gemaakt, maar de dorpjes die ik heb gezien waren wel leuk.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:48

Afbeelding
De weg naar de grens op de bergin Tjechie polen
Afbeelding
Panorama bovenin
Dat zijn de foto's die ik even kon vinden op hyves bij mn broer haha (hij had ze gemaakt)