Op safari naar Kenia! Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Op safari naar Kenia! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:16

Hoi allemaal,

Omdat er op bokt ook nogal wat reislustige mensen voorbij komen dacht ik hier maar eens te beginnen met mijn zoektocht.

Begin 2013 wil ik met mijn vriend op safari. Ik heb echter wel wat wensen :) Wij willen twee weken weg waarvan 1 safari week en 1 strandweekje. Gezien de mogelijkheden hiervoor zitten wij vooral te denken aan Kenia. Reizen zat zou je denken naar deze bestemming maar nu komt het moeilijke. Tijdens de safariweek willen wij maar 3 verschillende plekken aandoen. De meeste reizen brengen je naar 5 of 6 verschillende parken en dat vinden wij gewoon niet zo prettig. Wij hebben alletwee een drukke baan en dat van plek naar plek is prachtig maar voor ons wat te hectisch :Y) .

Dus mijn vraag aan de rondtoerende bokkers hier: welke plekken in Kenia moet ik nu echt zien? Of hebben jullie geweldige ervaringen in een ander Afrikaans land waar safari&son mogelijk is? Enig idee waar dit soort reizen te vinden zijn?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:41

Kenia is echt geweldig! <3

Ben er in 2007 geweest drie weken met ouders een strand vakantie en vanaf daar bij de beach boys op het strand allemaal excursies geboekt! Echt een aanrader! :)

Wij hebben eerst een vier daagse safari gedaan:
Dag 1: Hotel -> Tsavo west
Dag 2: Tsavo west -> Amboselli
Dag 3: Amboselli -> Tsavo east.
Dag 4: Tsavo east-> Hotel

Echt een top safari gehad! Hebben de big 5 gezien in de leukste accomodaties geslapen in de wild parken, naar bed gebracht door een masaai in amboselli gezellig rond het kampvuur met dieren geluiden op de achter grond! Pff zou zo graag terug willen! Echt een droom safari!

Verder zijn wij nog een dag naar simba hills geweest, een klein wild park ongeveer 1,5/2uur rijden van Mombassa met onwijs veel leguanen, buffels 2 jachtluipaarden en een paar giraffen en slangen enz. Deze excursie ook bij de beach boys geboekt en we zijn met een ranger door het park gaan lopen naar een waterval echt onwijs mooi! :)

Verder is nog leuk om te bezoeken Bombululu een soort stichting die mensen met een handicap in Kenia werk bieden en hun kinderen gratis school! Dove mensen konden bv werken in dingen waar veel harde geluiden waren ze maakte hier rolstoelen, engeltjes en allemaal van die dingen van blikjes/flesjes enz! Deze werden voor normale prijzen verkocht en de mensen kregen een voor Kenia normaal loon normale pauzes enz! Gewoon leuk voor een ochtend of een middag!

Malindi is ook erg leuk! Veel oude ruïnes en apen daar gezien! Tevens heeft het ook een onwijs mooi strand en onwijs leuke keniaanse markten!

Zee safari is btw ook gaaf! De zee trekt smiddags zo ver weg dat er nog een kleine laag water overblijft. Wij hebben toen met een beach boy er een wandeling over gemaakt. Erg veel zee egels gezien, een octopus, zee sterren mega veel, zee wormen, zee komkommers de meest gekke dieren! *D

Oja als je een strand hotel neemt zou ik niet richting Bamburi beach enz gaan... Je kan je handoek daar zowat niet op het strand leggen :+
Wij zaten in Mtwappa hotel Le soleil (tegen woordig North Coast Beach.) Super hotel! Onwijs veel en leuk contact gehad met personeel, breed zand strand zonder 1000000 verkopers. En op 5min lopen van een Keniaans dorp! Man wat zijn we vaak bij dat dorp geweest <3

Was pas 13 toen we er heen gingen (4 jaar geleden) Maar herinner me het als de dag van gister! Nog nooit zo'n geweldige vakantie gehad! Hebben het er nog dagelijks over met ouders&broertje die toen 9 was!

Oeps beetje lang verhaal geworden! :o

Edit: Lees het boek 'de blanke masai' voor je naar Kenia gaat! Erg mooi boek!

Wij hebben overigens spijt dat we niet naar Masai mara zijn gegaan. Ook zou ik persoonlijk nog een keer terug willen om richting Nairoby te gaan en richting victoria meer. Echt de binnen landen dieper in!

Rytir

Re: Op safari naar Kenia! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 08:25

Dank je! Ik hou wel van uitgebreid want dan krijg ik alvast wat vakantiekriebels :) . Weet jij nog waar jullie die reis toen hebben geboekt?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:43

Wij hadden toen 3 weken strand hotel bij Neckermann geboekt en de excursies bij de beach boys op het strand! Erg leuke jongens en een stuk goedkoper dan bij nederlandse organisaties! Wij betaalde voor een 4daagse safari toen €400,- pp incl park entree, ontbijt/lunch/avond eten/ overnachtingen / chauffeur /gids eigenlijk alles behalve drankjes! :)

Chauffeur en gids wisten onwijs veel over het land spraken super goed engels en paar worden nl! We reden in busjes voor 6 personen en eigenlijk leek het net of we met hun op vakantie waren!

Je hoort soms dat het niet betrouwbaar is maar dit is echt niet waar! Als je iets vergeet zullen ze er alles aan doen om het voor je terug te krijgen! Zijn gewoon zulke lieve mensen! <3

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:57

Ik ben in 2003 in Tsavo East/West en Amboselli geweest, 2006 in Masai Mara en daarna in 2009/2010 verschillende malen doordat mijn toenmalige vriend daar woonde. Hierdoor ben ik wel een beetje meer bekend in Kenia met hotels/restaurants enz.

In 2003 en 2006 heb ik op de neushoorn na de Big Five gezien. Maar de Masai Mara is zoveel x mooier, hier is de link naar mijn fototopic: [BEU] [Foto] Vakantie Kenia in de Masai Mara. Met mijn toenmalige vriend ben ik nog naar Lake Victoria geweest, richting zijn geboortedorp en echt geweldig. Zo ontzettend mooie omgeving, echt een aanrader. Nairobi zou ik afraden, het is hectisch en er wordt ontzettend veel gestolen. Nakuru daarentegen kan in ten zeerste aanraden.

Ik raad aan om lokaal te boeken. Wij hebben in 2003 en 2006 alles lokaal bij een vriendin geboekt en dat scheelde zoveel. Bij de Masai Mara trip zaten we in hetzelfde vliegtuig/hotel als de mensen van neckermann, alleen die hadden veel meer geld betaald. Ik zal je de link van die vriendin van mij geven, je kan bij haar altijd vrijblijvend een offerte aanvragen en kan alles regelen wat je maar wilt: http://www.monikasafaris.org/

De mooiste stranden zijn ten zuiden van Mombasa, de noordelijke stranden zijn niet zo tegenwoordig meer. Ga niet naar Sentido hotels, want die zit te zuidelijk en heb je last van insecten. Mijn vader had destijds over de 200 bulten over zijn gehele lichaam. Qua hotel raad ik je Diani Sea Lodge, een heerlijk hotel aan het strand all inclusive met geweldig personeel. Je hebt hier in de buurt vele verschillende restaurants zitten, van italiaans genaamd Leonardo's (max.30 euro voor twee personen voor een voor/hoofd en nagerecht) tot voor hun chiq genaamd Nomad (max.50 voor twee personen voor een voor/hoofd en nagerecht). Dicht in de buurt van dit hotel zit Forty Thieves waar bijv. op zondag onder het genot van live muziek heerlijk kunt lunchen (max.5euro p.p) of Ali Barbours ondergronds restaurant. Of gewoon lokaal bij een african pot waar je voor nog geen 3euro p.p. kan heerlijk lokaal en internationaal kan eten. Overdag kan je gewoon met de matatu (lokaal busje) en s'avonds met de taxi.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag. Ben best wel ervaring op het gebied van Kenia

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:25

Ik zou wel echt in Noord Mombassa gaan! Ik vond het strand bij Bamburi beach/ Neptune beach echt niet veel voorstellen... Zijn er 1 dag heen geweest en wilde eigenlijk zo snel mogelijk weer terug naar ons klein schalige hotel met het leukste personeel wat er bestaat! :D

Een aanrader is denk wel echt om ook een keer met het animatie team van je hotel uit te gaan! Hebben wij ook gedaan was wel 13 maar door het animatie team zo naar binnen gepraat! Erg leuke openlucht discotheek met allemaal Kenianen die helemaal los gingen!

Pff Kenia heeft echt m'n hart gestolen... Zou er zo graag nog een keer heen willen!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:54

Ik vond mombasa noord in 2003 ook prachtig, maar sinds 2010 is het strand van mombasa noord erg veranderd. Bamburi/neptune is ook niet mooi, diana beach is het mooiste strand van kenia. Ben in 2010/2011 3x geweest en heb rond gereisd door heel kenia met mijn toenmalige vriend.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:35

Wat is er allemaal veranderd? :oo Balen zeg het was echt onwijs mooi dat heerlijke brede strand met al die palm bomen! <3

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 08:41

Thanx, dat biedt perpectief! Ik an dus beter een strandvakantie van twee weken boeken en daar aparte safaritrips boeken? Als ik kijk op de sites van verschillende reisaanbieders valt het wel op dat een strandvakantie zo 500 of meer goedkoper is!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:11

Je kan de safari ook van te voren regelen, maar ja wel apart van de strandvakantie. Het scheelt enorm in de prijs. Je kan ook Monika mailen met jullie wensen en vooral jullie richtprijs, jullie krijgen een offerte terug. Dan kan je alsnog vergelijken of een pakketreis goedkoper is.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:22

ik ben in 2006 naar Kenya geweest.
Wij hebben wel veel gereisd in 2 weken. En daarna nog een kleine week relaxen op Diani beach om weer op adem te komen. (Ook goede herinneringen aan het eten bij Leonardo's!!)
verder we een geweldige tijd gehad bij Lake Naivasha. borrelen met zicht op grazende nijlpaarden... En qua park vond ik Samburu national park erg indrukwekkend. Daar 4 van de big five gezien; later bij Nakuru ook de neushoorns.
Plan is om dit najaar of in 2013 weer te gaan. Dan willen we met een groep verdinnen naar de Masai Mara; de trek van de Wildebeast spreekt tot de verbeelding!!

de zus van een vriendin woont in het Samburu district, Maralal, zij heeft alles voor ons geregeld. Onvergetelijke ervaring!