Mensen die in Nederland vakantie vieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Mensen die in Nederland vakantie vieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 19:29

Wat gaan jullie doen? Waar gaan jullie heen? Geeft nederland je ook een echt vakantiegevoel? En hebben jullie nog leuke uitjes?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:32

Waar ik woon is het zomers heel geliefd bij vakantiegangers en dagjesmensen.
Namelijk Elburg.
Daar zit je aan het veluwemeer, veel bossen in de omgeving.
Walibi, Dolfinarium dichtbij.
Elburg is zelf een middeleeuws stadje, daar is het zomers ook gezellig en leuk om te bekijken.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-04-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Re: Mensen die in Nederland vakantie vieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:34

Ja hoor :D En wel 3 straten verder :D :')
Haha nee 4 jaar geleden was het nog een uurtje rijden. We waren zo onder de indruk dat we naar het dorpje verhuisd zijn en alsnog staan we elk jaar op de camping. Uit maar toch thuis :D

Als zou ik wel weer een keertje echt op vakantie willen, ik heb het prima naar mn zin. :j Je ontmoet genoeg mensen en kan gewoon naar de paardjes blijven gaan, thuis wassen etc.. :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:39

Wij (ouders, broertje en ikzelf) gingen vroeger wel eens op vakantie in eigen land. We gingen dan meestal naar delen van Nederland waar we anders nooit komen (Groningen, Friesland, Zeeland).
En we kregen daar toch echt wel het vakantiegevoel van. :)

Uitjes ligt er een beetje aan wat je zelf leuk vindt om te doen, maar wij gingen dan vooral naar musea en we bezochten diverse steden. Ligt er natuurlijk ook wel aan waar je naartoe gaat. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:13

Nederland is zo verschrikkelijk mooi, en je hoeft er niet heel ver voor te rijden. Wij gingen vroeger altidj in Nederland op vakantie, en elke omgeving heeft z'n eigen charmes. Echt vakantiegevoel hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:16

Wij gingen toen ik kind was bijna elk jaar naar een Landal vakantiepark in NL. Was zeker wel vakantie :j Zou het heerlijk vinden om dat binnenkort nog eens te doen :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:57

Nederland kan mij zeker een echt vakantiegevoel geven en wij gaan ook graag af en toe een weekendje weg binnen Nederland. En ik vind Nederland ook heel mooi. Alle Waddeneilanden zijn prachtig en geven door de boottocht er naar toe, een heerlijk vakantiegevoel, ook al ga ik naar Texel (wat hier redelijk dichtbij is).

Alle toeristische dingen hier in de buurt hebben we inmiddels al wel een paar keer gedaan door overkomende buitenlanders (familie van mijn vriend), maar zelfs dat vind ik leuk, zoals de Keukenhof, de Zaanse Schans e.d. en in Amsterdam doen we ook nog wel eens een rondvaart ofzo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:23

Ja hoor, kan prima! Favoriet is Vlieland, en van de zomer gaan we naar de Veluwe kamperen met het paard (http://www.campingboszicht.nl). Dat is zo anders als thuis dat je gelijk een vakantiegevoel hebt ook al is het maar een uurtje rijden naar huis. En nog dichter bij kan ook, vorig jaar 8 km van huis gestaan zodat we doordeweeks en in het weekend als het mooi weer was snel op de camping konden zijn. Ook heerlijk genoten. Doordat we aan de rand van het bos (Leersumse veld) stonden ook zo anders als thuis dat je er echt even helemaal uit bent.

Vakantiegevoel kan ik trouwens ook hebben op een mooie zomerdag achter in de tuin, stukje fietsen door het bos en dan lekker op een terrasje wat drinken of een ijsje eten :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:08

Tuurlijk kun je in Nederland op vakantie. Lekker in het bos camperen, of in Zeeland duiken. Het is ook maar net wat je leuk vindt. Wandelen kan mooi zijn, uiteraard lekker paardrijden, fietsen, duiken, enz.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:49

Tuurlijk kun je in nederland het echte vakantiegevoel vinden!
In augustus ga ik voor de 8e keer naar Terschelling, een geweldig vakantie eiland. Natuur. gezelligheid en strand, en door de boot krijg je het echte vakantie gevoel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:57

Nederland is mijnland, en ik bem er happy genoeg mee.
Vind nederland erg mooi en wat eerder werd gezegd: elke plaats heeft wel een verhaal.
Ik ga altijd in nederland op vakantie als we op vakantie gaan :)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:30

Ik ga een weekje met WoesteLand naar Drenthe! Super mooie omgeving en daar gaan wij nog aan bijdragen ook! Super tof! Kijk maar eens op www.woesteland.nl!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:33

Ja hoor dat kan. Wij gingen altijd naar Zeeland en dan burgh haamstede/ Renesse en dat was zeker bij lekker weer altijd heel gezellig. Dit jaar ga ik een week richting het drie landen punt alleen zitten we dan in België haha.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:37

Vorig jaar naar Texel geweest, echt een aanrader! Heerlijk eiland, groot, veel te doen, veel te zien, wij hebben ons prima vermaakt en waren na een week nog lang niet uitgekeken (en we hebben elke dag iets anders gedaan en zijn er niet eens aan toegekomen om op het strand te liggen haha)

In 2009 een paar dagen naar Zeeland op vakantie geweest, dat was ook heerlijk. Toeren over de eilanden en door de kleine dorpjes, echt leuk. Iets groter maar ook erg mooi is Domburg.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:38

Nederland is heel mooi en kan zeker een vakantiegevoel geven, maar dan moet het wel warm zijn en veel zon.

Het échte vakantie (zon, zee, strand) gevoel krijg ik toch in het buitenland... Maar ja door budgetproblemen wordt het dus een weekendje strand in NL als vakantie...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:43

Ik krijg juist niet echt een vakantiegevoel als ik in Nederland vakantie hou. We hebben wel eens gekampeerd in Limburg, maar had nou niet echt het idee van goh ik ben op vakantie. Het is dat ik in een caravan sliep op een camping :Y) Ik ben dan wel zo iemand die graag zon, strand en zee heeft waar je de ruimte hebt, en dan ook met alle liefde in een vliegtuig stap naar een warm land. Eenmaal op bestemming aangekomen begint mijn vakantiegevoel dan ook :) We wisselen het nog wel eens af. De ene keer blijven we gewoon thuis en gaan we bijv dagjes weg. Is ook voorgekomen dat we spontaan een lastminutje naar Griekenland geboekt hadden, en zo zijn we ook een keer gaan vliegen naar een bountyeiland in februari :P Als we thuisblijven is er nog genoeg te doen/zien in de buurt. Zo woon ik erg dichtbij de Apenheul bijv, waar mijn vriend dan graag 1x per twee jaar heen wil. Zo vullen we onze vrije dagen wel :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:55

Maar zijn degenen die echt bijna nooit buiten Nederland komen niet eens benieuwd naar hoe het in andere landen is, laat staan buiten Europa? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:18

Yanouuu schreef:
Maar zijn degenen die echt bijna nooit buiten Nederland komen niet eens benieuwd naar hoe het in andere landen is, laat staan buiten Europa? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :)

Jawel hoor en ben ook 1x in kreta geweest, 1x in istrië en 1x in menorca...

Maar ja als je bankrekening het niet toelaat dan zit je helaas vast aan NL...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:27

Ook ik kom wel in het buitenland en er staan zeker nog dingen op mijn wishlist. Maar ik hoef niet perse voor een vakantie naar het buitenland. Nederland heeft ook zoveel moois.

Deze week was er nog iemand op tv die zei: wat voor waarde hebben de buitenlandse vakanties als je nog nooit in bijv. Appelscha bent geweest. Leer je eigen land kennen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 23:07

ik moet eerlijk zeggen dat ik volgende keer liever langer spaar en dan toch naar de zon wil. We hadden een leuk huisje op een mooi park met een zwembad...maar 1 dag goed weer waardoor we ook niet veel meer gedaan hebben dan zwemmen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:10

Ik ben nog nooit buiten europa geweest, maar daarbuiten is ook niet echt een land dat me speciaal trekt ofzo. Europa heeft toch wel de mooiste cultuur en oude dingen :D en van warme landen met prikbeesten en enge ziektes nee dank je...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:19

Ik krijg een echt vakantie gevoel van een waddeneiland! Maar nadeel is gewoon dat wanneer je boekt je nog geen idee hebt wat voor weer het wordt.. En als het de hele week regent is bij mij het vakantiegevoel wel verdwenen. :')

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar Ameland en Vlieland!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:24

Vorig jaar zijn we In nederland gebleven. Naar Renesse geweest. Met zusje stappen in Renesse. Met de bus naar Middelburg, Goes om te winkelen. Fietsen naar Burg Haamstede. :j Lekker naar zee, zonnen, paardrijden !

Dit jaar weer naar Frankrijk, verder dan dat zijn we nooit geweest. :n

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:30

Vroeger als kind gingen we altijd naar een Landal park, prima vakantie! Lekker de hele dag in het zwembad, boswandelingen maken, naar het strand..
Vorig jaar ben ik met paard bij Marianne Scherps geweest en daar hebben we een heerlijke week gehad, dit jaar gaan ik, stalgenoot en een vriendin met de paarden voor het eerst naar recreatieoord hippique in westendorp.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:33

Ik ben vaak zat in het buitenland op vakantie geweest, maar geniet toch ook wel heel erg van de vakantie's in NL.
In april zijn we een week naar noordwijk geweest met paard en hond. En in september gaan we een week naar Texel met alleen de hond. Als ik op vakantie ben zonder hond, dan heb ik gewoon heimwee naar de hond :o Ik geniet dus echt van de heerlijke strandwandelingen