shoppen in groningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

shoppen in groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:52

Hoi!

Ik moet vrijdag in het UMCG zijn en dacht eraan om daarna te shoppen. Wie weet wat daar de leukste winkelstraat is en waar je het beste kunt parkeren?

Groetjes!

zorro

Re: shoppen in groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:54

Groot gelijk om het met iets leuks te combineren! De herestraat is de winkelstraat, en die loopt weer uit op de vismarkt en de grote markt. Als je dat allemaal gezien hebt, kan je ook nog de zijstraatjes in.

Parkeren kan (vind ik) het gemakkelijkst in de parkeergarage op de vismarkt, dan ben je overal vlakbij.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:55

De Herestraat,grote Markt en Vismarkt is officieel het centrum van Groningen met de meeste winkels. Parkeren kan in de parkeergarage aan de Vismarkt,Radermarkt of parkeergarage centrum, adressen zijn op Google wel te vinden.

Edit, iemand was me voor... :D

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:57

of parkeren bij de p+r plaats is wat goedkoper ;) en de bus rijd ook voor umcg langs!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:00

Auto bij de ikea neerzetten, loop je zo naar het UMCG en naar de winkelstraten. Je kunt ook in Roden parkeren en dan met de citybus naar Groningen, dit doen kennissen vaak.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:52

Auto bij ikea inderdaad, en dan lopend of met de stadsbus naar de stad. Je kunt 'm ook meteen bij de ikea zetten, dan met de bus naar umcg, en met diezelfde bus een tijdje later naar de stad.

Leuke straten: Herestraat, Folkingestraat, Vismarkt, Grote Markt, Oosterstraat, Oude Ebbinge en alles daar omheen :)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:45

AAh bedankt allemaal! Ik heb geen ov (en ga dit ook nog steeds niet kopen gezien ik het belachtelijk vind dat je voor een leeg kaartje moet betalen) dus kan niet met openbaar vervoer.
Dan zet ik hem inderdaad maar neer in parkeergarage vismarkt. Loop je dan zo in de stad?
P&R is niet echt rendabel voor mij. Het kost volgens mij 5 euro voor max 4 personen. Ik ben alleen en heb maar een paar uurtjes om te winkelen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:47

Bij Ikea parkeren is ook een slimme! Of in Haren op de P+R En dan pak je lijn 22... die komt langs het zuiderdiep (einde herestraat) en grote markt (markt en begin herestraat) en langs het UMCG en de IKEA, dus ideaal om die bus voor alles te pakken! Kan je gewoon een eurokaartje in kopen (als je hem bij ikea parkeert, naar haren is duurder dacht ik).

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 04:20

wendietjuhhh schreef:
AAh bedankt allemaal! Ik heb geen ov (en ga dit ook nog steeds niet kopen gezien ik het belachtelijk vind dat je voor een leeg kaartje moet betalen) dus kan niet met openbaar vervoer.
Dan zet ik hem inderdaad maar neer in parkeergarage vismarkt. Loop je dan zo in de stad?
P&R is niet echt rendabel voor mij. Het kost volgens mij 5 euro voor max 4 personen. Ik ben alleen en heb maar een paar uurtjes om te winkelen.

Vanaf de ikea kun je gewoon een buskaartje kopen voor 1 euro of 1,50. Dan hoef je geen ov chipkaart aan te schaffen en kun je gratis parkeren. ;)