Weekendje Parijs! Waar zijn de leuke (ruitersport) zaken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie89

Weekendje Parijs! Waar zijn de leuke (ruitersport) zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:35

Beste bokkers,

Het weekend van 5 en 6 mei ga ik gezellig met mijn tante (wat ook 1 van mijn beste vriendinnen is) een weekendje naar Parijs :D
We zitten in Hotel Joyce en we hebben La nouvelle eve Cabaret op de planning staan maar onze grootste planning is natuurlijk SHOPPEN! Maar ik als paarden liefhebster hoop ik toch ergens toevallig een ruitersportzaak "tegen te komen"..

Zijn er hier op bokt kenners van Parijs die mij leuke tips, adviezen en handigheidjes kunnen geven voor parijs en mij kunnen vertellen waar de leuke en betaalbare winkels zitten en evt een ruitersportzaak??? .. We willen natuurlijk een hoop zien van parijs maar we hebben maar 2 dagen.. En aangezien ik nog nooit in parijs ben geweest en ik maar 1 zin frans spreek, maar ik die zin maar beter niet kan zeggen hoop ik op leuke tips..

Heb er zo onwijs veel zin in.. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Merci!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:37

Je hebt bij Marne La Vallee een outlet shopping center zitten van de grote merken. Daar vind je (naar mening) betaalbare/goedkope merkkleding. Dit is te bereiken met de metro, 1 halte voor de Disney halte

Edit: www.lavalleevillage.com

Tassie89

Re: Weekendje Parijs! Waar zijn de leuke (ruitersport) zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:18

Kijk super thanks!! Dat ga ik zeker meenemen in onze avonturen gids haha dankje!!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:21

Ben al een paar keer naar Parijs geweest en naar mijn weten nog geen enkele ruitersportzaak gezien. Een erg leuke winkel is Abercrombie&Fitch.

Owjaah wat is die zin dan, nu maak je me toch wel erg nieuwsgierig.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:27

leuk en waar zit die winkel zo ongveer (niet dat ik daat nu iets van snap maar zou daar wel handig zijn)

Hahaha ik kan het dan wel zeggen maar hoe ik het moet schrijven?! Geen idee.. Maar ik denk dat ik dat maar beter tussen mij en mijn vriend kan houden haha..

Jammer dat jij als parijs kenner nog geen ruitersportzaak ben tegen gekomen..

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:30

23 Avenue des Champs Elysées, 75008 Paris

Abercrombie heeft ook een site en daar staan zowat alle kleding op.

Jah ik ben ook frans opgevoed dus begrijp wel veel maar laat maar

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:35

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:41

Oh wauw!! Wat veel en leuke betaalbare kleding zeg!! Deze schrijf ik ook zeker op! merci beaucoup!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:43

Voulez vous coucher avec moi ce soir gok ik :))

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:43

Ken verder geen zaken in Parijs, ben er ook nog nooit geweest. Maar ik was gewoon even nieuwsgierig waarom je, als je 2 dagen in Parijs bent, een ruitersport zaak wilt opzoeken? Die zijn er in Nederland toch wel weer?

Sowieso ben ik dan meer van de cultuur opsnuiven, eifeltoren en bezienswaardigen e.d. Shoppen kan thuis ook wel vind ik altijd ;) Tuurlijk als je tijd genoeg hebt is het nooit een straf :+

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:51

@_Christine: hahaha hoe kom je erbij? ;)

@Jumpie: Ik ben gewoon erg benieuwd naar de paardenartiekelen in Parijs, misschien kan daar net iets scoren wat we hier niet hebben.. Tuurlijk gaan we ook cultuur snuiven daarom gaan we o.a. ook naar dat theater! Lijkt me echt kei leuk! En de eiffel toren etc. gaan we offcourse ook bezichtigen maar geen uren! Parijs staat ook bekend om z'n mode en daar zijn wij ook zeer benieuwd naar :~ overal is shoppen toch anders

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:46

LZP -> BEU

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:46

In Parijs zelf zitten iig aardig wat filialen van de Decathlon. :D

Naar Milaan en Barcelona ging ik ook niet speciaal voor ruitersportzaken, maar ik kon het ook niet helpen dat ik daar zomaar hartje centrum een Decathlon tegenkwam. Toch thuisgekomen met een rijbroek respectievelijk een poetstas. :D

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:49

http://www.forumdeshalles.com/W/do/centre/accueil

Forum des halles! Daar moet je zeker even kijken (Geen ruitersport) daar kan je een hele dag winkelen! Leuke winkels en niet duur. Ook buiten het overdekte centrum zitten veel leuke goedkope winkels. Zeker de moeite waard! En als je een slecht dagje heb met het weer zit je hier lekker droog!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 00:25

Oh wauw weer leuke tips erbij!!!
jaaaa goeie decathlon!! Maar daar even bekijken waar dat allemaal zit.. gelukkig hebben we wifi in het hotel en er zullen toch vast wel een paar fransen zijn die engels spreken?! ja toch?!

merci!!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:14

Er zijn ooknnog 2 warenhuizen die leuk zijn alleen kan ik nu niet op de naam kome. Kzal het vandaag opzoeken als ik yerug ben van school

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:21

Dit heb ik nog op internet gevonden over de warenhuizen. Hopelijk kan je hier iets mee!

Warenhuizen

In Parijs is de Boulevard Haussmann het mekka van de 'Grands Magasins', de grote en typisch Parijse warenhuizen. Bij Galeries Lafayette op nummer 40 en Le Printemps op nummer 64 wordt een bonte verzameling Frans "Art de Vivre" zoals meubels en keukenbenodigdheden maar ook mode, lingerie, juwelen en parfums verkocht.

Galeries Lafayette is echt een toeristische topattractie geworden door de bijzondere architectuur en natuurlijk de immens brede selectie van 75.000 merken. Op het gebied van parfums, cosmetica en huidverzorgingsproducten is het assortiment immens. Alle merken, alle producten, alles is er gewoon.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:11

Helemaal top!! Merci! Super klinkt indd erg aantrekkelijk

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:03

Graag gedaan. Als ik nog ergens op kom zal ik wel een berichtje laten fzo.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:46

hoe aardig dankje... miss word t wel zoveel dat we binnenkort weer een weekrnd moeten plannen.. of beter een midweekje.. lamger kan ik mn paardjes ook niet missen ;)

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:09

Ruitersport zaken weet ik niet, wel printemps en lafayette zijn zeker een bezoekje waard :)

In december heb je wel Salon du Cheval, een mega grote hal met alleeeen maar paarden dingen, erg leuk :)
Is op dezelfde locatie als de Gucci Masters en het WK Arabische volbloeden ;) Bijna alles is er te vinden :)

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:48

klinkt leuk.. maar is dat er ook als wij er zijn? ik schrijf t wel op..

helaas hebben we maar 2 dagen (word denk niet tot weinig slapen, al hebben we een super leuk hotel volgens mij) maar we hopen natuurlijk zoveel mogelijk te kunnen zien, te bezoeken en te winkelen!

super merci!!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:30

Bij de grande arche zit een enorm shopping centre met heel veel leuke winkels en een heel lekker paninikraampje :))

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:24

Hey Bokkers,

Ik heb een zeer geslaagd weekend achter de rug,

We hebben Boulevart Haussmann bezocht en oa La Fayette, waar we ook zo weer weg waren wat een chaos met hystirische oosterse dames die haren aan het trekken waren voor een Lious Vouton tas! :o

Daarna zijn we naar madeleine geweest waar ik oa de Declathon bezocht heb waar ik meteen een nieuwe longeersingel, rijbroek, polo, springschoenen, peeskappen en een vest mee genomen heb, en daarna zijn de naar de Champs Elysees gegaan waar ik me al helemaaaa vermaakt heb.. Lijkt wel een pretpark!
Daarna zijn we terug gegaan naar madeine omdat mijn tante daar haar ziel op een bepaalt restaurantje heb laten vallen waar we zin de middag al wat wezen eten.. daarna terug naar het hotel wat vlak bij de Moulin rouge zat. Ons opgefrist en klaar gemaakt voor de voorstelling.. Wat ook geweldig was.. en zondag hebben de toppunt van een toerist uitgehangen door een bustour en een rondvaart te nemen zodat we alles snel konden bezichtigen.. toen we dat gedaan hadden was het alweer tijd om onze spullen te halen en weer terug naar Nederland te gaan... helaas... Was top!!!

Bedankt meiden!!