dag lieve mensen 18 september wordt mijn moeder alweer 50 jaar, en dan willen we natuurlijk iets bijzonders geven. nu speelt 19 september haar favoriete artiest (Bruce Springsteen) in New Jersey. nu is ze al verschillende keren naar zijn concerten geweest, maar ze roept al jaren dat ze hem een keer in zijn 'hometown' wil zien. nu wil ik eigenlijk met mijn broer voor haar een paar daagjes New Jersey regelen (met concert uiteraard), maar nu de vraag: hoe kunnen we dit financieel gezien in hemelsnaam mogelijk maken? een vliegticket alleen varieert al tussen de 600 en 1.200 euro en een hotel is ook niet goedkoop.... nu is haar vrienden/kennissen kring groot genoeg, en deze willen vast allemaal wel iets meebetalen maar dan nog... is er iemand die zoiets wel eens geregeld heeft? om welk bedrag ging het hier van hoeveel mensen? hoe is dit gegaan met geld overmaken ed? ik ga uiteraard eerst nog met m'n broer en event. vader nog overleggen en kijken wat die ervan zeggen, maar misschien weten jullie hoe we dit mogelijk kunnen maken?
Wat lief! Ik zou eerst een rondje mailen naar al haar vrienden/familie óf ze mee willen doen en wat ze ongeveer willen/kunnen besteden. En misschien dat je vader de rest wil/kan bijleggen?! -Wij hebben mijn moeder 'ooit' ook een groot kado gedaan, iedereen heeft een bijdrage gedaan en mijn vader heeft de rest bijgelegd...
mailen gaan we zowiezo doen (voor zover ik alle mailadressen weet te achterhalen ) berichtje op facebook oid vind ik iets te riskant, hoewel het waarschijnlijk toch wel een probleem wordt om het geheim te houden
Boras
Geplaatst: 23-04-12 21:20
Ik zou eerst de kosten van de complete reis vaststellen. Vervolgens een mailtje rondsturen met daarin onder meer die kosten. En vragen wie wil meedoen aan dit cadeau. Duidelijk vermelden dat het om harde toezeggingen gaat. De opbrengst inventariseren, kijken of je het gaat redden. Zo ja, zsm het geld over laten maken en dan de reis boeken. Zo nee, ook dit netjes tijdig melden.