ticket voor kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ticket voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 09:10

Op internet kan je alleen voor een volwassenen een ticket bestellen, niet voor een kind. Het gaat om een kind met begeleiding, van Berlijn naar Eindhoven. Is wel onhandig hoor, het gaat om Transavia.Ik ga zo ie zo telefonisch contact opnemen, maar je kan nergens uit rekenen wat je kwijt ben?

JuliaaahX

Re: ticket voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:16

Als je een kind met begeleiding wil laten reizen moet je inderdaad bellen, lijkt me dat je de ticketkosten wel uit kan rekenen (even een volwassene bij zetten op de site, prijzen van de tickets staan dan op het volgende scherm dacht ik?), maar er komen (dacht ik) nog kosten bij voor de begeleiding, dus je kan inderdaad niet precies uit rekenen wat je kwijt bent..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:30

Gewoon even goed kijken op de site, het is zo te vinden:

alleenreizende kinderen
transavia.com verstaat onder een alleenreizend kind: een kind van 5 tot en met 15 jaar dat zonder begeleiding van iemand van 16 jaar of ouder reist. Alleenreizende kinderen jonger dan 5 jaar worden aan boord niet geaccepteerd. Er geldt per vlucht een maximum aan het totale aantal alleenreizende kinderen.

Kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 11 jaar:
U moet uw kind uiterlijk 48 uur voor het vertrek van de vlucht aanmelden bij het transavia.com call centre. Degene die het kind naar de luchthaven brengt, moet zich samen met het kind bij de check-in balie melden en daar een formulier voor de overdracht tekenen. Dit formulier kunt u alvast invullen:
1. open het formulier
2. vul het in, dit kan digitaal
3. print het 5 keer
4. neem het formulier mee naar de luchthaven
vul het formulier voor uw alleenreizende kind in

transavia.com zorgt voor begeleiding van het kind van en naar het vliegtuig. De purser ontvangt het alleenreizende kind aan boord en draagt het kind bij aankomst op de bestemming over aan de transavia.com afhandelaar ter plaatse. Er moet altijd een afhaler (van 16 jaar of ouder) op de luchthaven van bestemming zijn, anders gaat het kind op de retourvlucht mee terug. Deze afhaler moet zich vooraf melden bij de transavia.com afhandelaar op desbetreffende luchthaven en het document voor de overdracht tekenen. De kosten voor deze service bedragen € 50,- per kind per enkele reis.

Kinderen in de leeftijd van 12 tot en met 15 jaar:
Deze kinderen mogen alleen reizen en krijgen verder geen begeleiding van personeel van transavia.com. Als u dat wilt, kunt u de service als hierboven beschreven ook aanvragen voor uw kind in de leeftijd van 12 t/m 15 jaar. De kosten voor deze service bedragen € 50,- per kind per enkele reis.

Normale ticketprijs dus + 50,- voor de begeleiding.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:59

Okee heel duidelijk, maar voor de zekerheid bel ik nog even.Net jammer dat hij 11 jaar is.