Ervaringen projecten in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Ervaringen projecten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 12:34

Chers tous,

In de zomer zou ik graag een keer meedoen aan een project in het buitenland (vrijwilligerswerk). Ik heb wat rondgezocht en gegoogled, maar vond alleen ervaringen van mensen die het gedaan hadden, maar niet op welke manier ze het hebben geregeld en hoeveel het heeft gekost.
Tot nu toe heb ik 'projects abroad' gevonden, wat erg leuk klinkt, maar zoveel geld heb ik eenvoudigweg niet (of is het altijd zo duur?)

Dus brand los! Wie heeft er wel eens aan een project meegedaan? Hoe heb je het geregeld? Tips? :D

eslixapie

Re: Ervaringen projecten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:30

Ik heb zelf nog niet aan zo'n project meegedaan, maar ik wil dat nog wel graag een keer doen. Wat ik hoor van anderen is dat het wel vrij duur is.
Je zou bij Activity International en Travel Active kunnen kijken. Dat zijn 2 andere organisaties die zulke reizen aanbieden.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:53

www.workaway.info. Kan je tegne kost en inwoning in het buitenland een baantje zoeken. Is wat voordeliger dan vrijwilligerswerk, mocht het je puur om de buitenlandervaring gaan. Succes!

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:58

Ik ben nu zelf ook op zoek naar vrijwilligersprojecten in het buitenland, ik wil in november op reis, en heb al aardig wat projecten en organisaties voorbij zien komen. Projects abroad is wel een van de duurste organisaties die ik tot nu toe tegen ben gekomen, Travel active is bijv. al goedkoper.
Wat ik nu wil doen is een organisatie direct benaderen, zonder tussenpersoon (dus geen geregelde reis zoals bij travel active etc.). Ik heb voor mezelf bedacht wat voor project ik leuk zou vinden en ben daar op gaan zoeken, en heb nu een heel leuke hondenopvang in Thailand gevonden waar ze altijd wel vrijwilligers nodig hebben. Hier zitten voor mij géén kosten aan, behalve mijn eigen onderhoud (dus hotel/eten). Bij georganiseerd vrijwilligerswerk betaal je ook altijd nog aan de organisatie en zit er (bijna) altijd een donatie voor het project bij inbegrepen. Zelf zoeken kan je dus honderden euro's schelen, maar het kost wel wat meer moeite. Als je wel echt een georganiseerde reis wilt zou ik eens bij Travel active kijken, die hebben leuke projecten en zijn niet de duurste.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:04

Volgens mij gaan heel veel van die projecten ook van de kerk uit. Ik zie in ieder geval wel eens vlak voor de zomervakantie advertenties in de (plaatselijke) krant staan over verschillende projecten :)

Ik heb hier nog wat gevonden:
http://www.simbo.nl/vrijwilligerswerkvakantie/
Het kost alleen wel aardig wat..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:12

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:04

Waar ben je precies naar op zoek?

Vriendinnetje is een paar jaar geleden naar Afrika geweest, ik geloof naar Zuid-Afrika. Een project georganiseerd vanuit een stedenband, die stad (of dorp, weet ik niet meer) was gekoppeld aan Leiden.
Omdat dit project vaker wordt georganiseerd zijn er een aantal zaken al geregeld.

Wellicht bestaat er ook zoiets wat jou trekt? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 14:22

Ik ben op zoek naar iets voor in de zomervakantie en ik ben van half juni tot half augustus beschikbaar. Een half jaar wordt dus te lang, dat kan later nog :)
Ik zoek een manier om ook met de cultuur van het land in aanraking te komen, en met de mensen die er wonen. Het leek me leuk om dat te doen door middel van zo'n project, dat is ook nog iets dat je in je eentje kan doen namelijk. Lesgeven lijkt me erg leuk (dat kan ik ook goed) maar een school bouwen oid is dan weer niets voor mij :)

Landen die ik leuk vind:
- oost-Europa/Balkan
- Nepal
- India
- Kenia
- Tanzania

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:43

Een vriendin en ik zijn precies naar hetzelfde opzoek!

Mijn voorkeur gaat uit naar een kleine organisatie die werkzaam is in Oost-Europa, dus als iemand iets weet? :D
Liefst zoveel mogelijk op eigen houtje zoals de reis erheen, scheelt echt enorm in de kosten! :)

Ik denk dat inschrijven wel snel moet!