Ik ben nu zelf ook op zoek naar vrijwilligersprojecten in het buitenland, ik wil in november op reis, en heb al aardig wat projecten en organisaties voorbij zien komen. Projects abroad is wel een van de duurste organisaties die ik tot nu toe tegen ben gekomen, Travel active is bijv. al goedkoper.
Wat ik nu wil doen is een organisatie direct benaderen, zonder tussenpersoon (dus geen geregelde reis zoals bij travel active etc.). Ik heb voor mezelf bedacht wat voor project ik leuk zou vinden en ben daar op gaan zoeken, en heb nu een heel leuke hondenopvang in Thailand gevonden waar ze altijd wel vrijwilligers nodig hebben. Hier zitten voor mij géén kosten aan, behalve mijn eigen onderhoud (dus hotel/eten). Bij georganiseerd vrijwilligerswerk betaal je ook altijd nog aan de organisatie en zit er (bijna) altijd een donatie voor het project bij inbegrepen. Zelf zoeken kan je dus honderden euro's schelen, maar het kost wel wat meer moeite. Als je wel echt een georganiseerde reis wilt zou ik eens bij Travel active kijken, die hebben leuke projecten en zijn niet de duurste.