Leuke kampeerplek voor gezin binnen 8 auto-uren van NL?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Leuke kampeerplek voor gezin binnen 8 auto-uren van NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:56

Gisteren waren ik en mijn man aan het kletsen over mogelijke vakantie bestemmingen deze zomer. Uiteindelijk zijn we er op uitgekomen dat we met de tent willen gaan, ergens binnen pakweg 8 auto-uren (mag best wat meer als de plek echt heel leuk is) en verder hebben we niet zoveel eisen. Het moet leuk zijn voor een kleuter, geen erg georganiseerde locatie, geen mega camping bedoel ik daarmee, graag in mooie omgeving, bergen heuvels bossen grote pre, met wat leuke cultuurdingen en vooral een relaxte sfeer. Maar ja met zulke eisen heb je zoveel mogelijkheden dat het kiezen ook weer heel moeilijk wordt. Momenteel neigen we naar zuid duitsland/alpen regio, maar ja dat is nogal groot, waar dan..

Omdat we het zo lastig vinden leek het me handig om wat ervaringen te horen van mensen die op plekken zijn geweest die hieraan voldoen. Op de website ziet alles er immers prachtig uit..

Dus! Iemand tips voor ons??

capopjekop

Re: Leuke kampeerplek voor gezin binnen 8 auto-uren van NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:02

Ik ben laatst naar de Ardennen geweest voor een outdoorweekend. Ik was echt verrast door de omgeving, heuvels, mooie natuur en veel wandel en fietsmogelijkheden. De campings die ik tegen kwam waren niet erg groot. Zat zelf niet op een camping daar, dus ik weet niet echt aanraders,maar de omgeving is echt schitterend.

Duitsland en de alpen zijn ook erg mooi, het zwarte wald. Of Oostenrijk, daar heb ik als kind ook op de camping gestaan en dat is ook een geweldig mooi land.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 21:57

We hebben het over de ardennen gehad maar mijn man zei dat dat wel veel toeristen op een relatief klein gebied was dus dat lijkt ons minder leuk. De andere opties lijken me idd heel leuk, heb je ervaringen met bepaalde regio's of campings? Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer eigenlijk..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:55

beierse woud, tegen de grens met Tsjechie is erg leuk. Ongeveer 9 uur rijden, nationaal park met ook veel te doen voor kleine kinderen. Ik heb daar zelf nog niet eerder gekampeerd, maar omgeving is zeker top.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:57

Campings weet ik echt niet meer, ik was toen nog zo jong. Maar mss kun je op zoover kijken? Geloof dat campings er ook op staan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:58

Ik weet niet hoe lang je erover rijdt, maar ik vind Kroatië verrassend (op de plaatjes en op tv).
Prachtige natuur en cultuur. Lekker weer, zon maar niet te warm.
Ik wil er graag nog eens op vakantie. Maar ik zie vooral eigen vervoer reizen op campings en dat is niet mijn man z'n ding.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:25

Kroatië redt je niet in acht uur met de auto, met drukte is Oostenrijk al wat verder. Maar het is idd wel een gigantisch mooi land.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 11:12

Kroatie is idd echt te ver, beierse woud ziet er goed uit. Volgens mij zijn er ook veel kastelen enzo in die regio. Vind de combi bos berg en kasteel wel een leuke, ik ga even kijken naar een geschikte kleine camping in die regio. Gelukkig heb ik nog tijd zat. Andere opties zijn ook nog altijd welkom!

Oostenrijk lijkt me ook prachtig maar waar specifiek kan ik dan het beste zoeken?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:19

Ik zou naar Frankrijk rijden. IN 8 uur kan je echt wel zo ver komen dat je in een gebied zit waar je prima weer hebt. En mooi is Frankrijk zeker.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 11:20

Mijn man kan erg slecht tegen temperaturen boven de 25graden, gaat meneer in de zombie modus :(:) , en ik vrees dat frankrijk dat meestal wel heeft, of valt dat wel wat mee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:23

In duitsland zit camping Adam, kleine camping met een recreatiemeer met een glijbaan.
Ik denk ideaal voor een gezin met kleine kinderen.
En je kan er heerlijk eten voor niet veel geld!
Nog een detail trouwens, sanitairgebouwen zijn zeer netjes en schoon.
Ik heb het nog niet mooier gezien eigenlijk.

http://www.campingplatz-adam.de/

Enige maar is, is dat er nogal wat vervelende beestjes rondvliegen qua steekbeestjes..
Nu weet ik wel dat ze niets doen als jij hen niets doet, maar ik ben panisch voor die dingen. :o
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-04-12 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:27

De Zuid Franse kust is wel boven de 25 graden ja, maar als je richting Alpen gaat of onder de lijn Parijs blijft hangen zul je prima temperaturen hebben denk ik.

Uitzonderingen daar gelaten, in Nl haal je de 25 graden ook wel eens natuurlijk ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:29

Is zo goof, wij hebben in duitsland wel eens in de snoeihitte gestaan.
Maar toen was het overal wel heel warm.

Maar wij zijn ook geen mensen die je een plezier doet met 30 graden ofzo.
Graadje of 20 met een lekker zonnetje vinden wij ook al prima.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:13

Scandinavië! Denemarken ben je zo en ook Zweden is goed bereikbaar.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:19

Wat leuk dat camping Adam hier genoemd wordt, mijn moeder kwam daar vroeger altijd met haar broer en ouders en ze raad (ze raden) het zéér zeker aan!
Inderdaad veel vervelende beestjes maar als ik zo de verhalen hoor dan hebben ze het daar altijd super fijn gehad.

Verder heb ik me altijd érg goed vermaakt op camping Manjastre in Zuid-Frankrijk. Maar dat is natuurlijk wel het warmere deel van Frankrijk, dus ik weet niet of dat geschikt is voor jullie. Wbt kinderen is het wel echt een perfecte camping, daar heb je geen kind aan, zeg maar :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:54

Tirol gaan wij altijd heen, mooi gebied, lekker eten, bergen en bomen. Als kind zijn we ook naar kaproen geweest om naar zon reuze dam te kijken. Moest je eerst door het bos lopen en over beekjes (wel over bruggetjes). Ik vond dat erg leuk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:55

Bos en water hé, de formule voor beestjes.
Sowiezo bos, maar dan ook nog water is bingo..
Maarja, bos geeft wel weer beschutting die jullie denk ik waarderen?

Ik ben van de zomer in Slovenie geweest, dat doe ik echt nooit meer met de auto geloof ik. :')
1400 km in één keer naar huis, wat duurde dat láng!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:15

Ik moest toch ook direct in de Ardennen denken, maar ik denk dat je daar toch wel duidelijk rustiger zit in het laagseizoen.
Wat je ook kunt overwegen is Polen, dat is ook een erg mooi land. Niet zo toeristisch, prachtige natuur en relatief goedkoop. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 07:50

Even met manlief overlegd en hij vindt camping adam te groot. We hebben nu camping am muhle in wolfach opmhet oog. Hele kleine camping in het zwarte woud op de grens met oostenrijk. Lijkt me een mooie regio.
@turdus we gaan begin augustus dus helaas middenin het hoogseizoen.