Centerparcs Het Heijderbos, Heijen, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Centerparcs Het Heijderbos, Heijen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 22:46

Hoi,

zoals in de titel staat, wij gaan van 4 mei tot 11 mei
naar jaarlijkse gewoonte een weekje doorbrengen in Centerparcs bij onze geliefde Noorderburen (jullie dus :D).

Alleen weet ik niet, welke plekjes moeten we zéker gezien hebben in de (ruime) omgeving?
Wat moeten we zéker gedaan hebben in de omgeving?
Is er een leuk shoppingcentra/paardenwinkel in de buurt?

Kortom: wat valt er te beleven? :D

Paardenmeis1

Re: Centerparcs Het Heijderbos, Heijen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:40

Heijderbos is sowieso zelf erg leuk, het Jungle Dome is de moeite waard en je kan ook diverse activeiten buiten doen (als het mooi weer is). Er zit een manege naast Heijderbos, waar je buitenritten kan maken.. zijn erg leuk!

VdBA

Re: Centerparcs Het Heijderbos, Heijen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:44

Interessant topic! Wij gaan nl. in september naar het Heijderbos. Ik volg even ;-)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:45

de floriade zit daar volgens mij ook in de buurt toch?
ik ben toevallig afgelopen weekend geweest.
Tip neem extra zwemkleding mee, ik kan door mijn broekje heen kijken, die is heel erg gesleten door de glijbanen

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:36

Floriade zit in venlo. Das ongeveer 20 minuutjes met de auto.
Heb nog op manege bergemo stage gelopen en kan je hun zeker aanraden als je n leuke buitenrit wil maken.
Ben toen als ponykampleiding mee geweest zwemmen daar en ik kan je zeggen....die wildwaterbaan die ze hebben...die is echt wild :P
Je zou eventueel ook naar thermaalbad arcen kunnen gaan...denk dat dat ook op n minuut of 20/30 rijden ligt. In arcen ligt ook ijssalon Clevers, erg bekend hier in de omgeving. Met goed weer daar een ijsje eten, uitzicht over de maas...heerlijk. Ohja..en dan heb je nog de kasteeltuinen in Arcen, genoeg te doen daar;)
Hier in Tegelen ligt Klein Zwitserland, maar das meer voor kinderen. Langs KZ ligt Fun Forest. Dat is zo'n parcours tussen de bomen, verschillende moeilijkheidsgraden. Van daaruit zou je bij de abdij wat kunnen gaan eten... weer n dagje gevuld:P

Ohja; In venlo ligt Equidrome...n grote paardenwinkel. En shoppen in venlo zelf, ja kan, maar t is niks bijzonders ofzo;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:49

In Sevenum heb je nog atractiepark Toverland, Arcen heb je de kasteeltuinen (oh is al genoemd), in dorpje waar ik woon kan je mooie wandelingen maken in het natuurgebied, solex rijden, is ong 20 minuten van Venlo af. Lottum is een rozenkweek gebied, ook erg mooi om doorheen te rijden. Nouja als je meer wilt weten pb je maar, weet genoeg over deze omgeving.

Nog een tip: http://www.liefdevoorlimburg.nl/