Vakantie Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne9489

Vakantie Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:00

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zitten te kijken voor een vakantie naar Canada.
Nu zijn we daar nog nooit geweest en zijn we eigenlijk aan het oriënteren voor over 2 jaar.

We willen de hele reis goed uitstippelen en de kosten zo goed mogelijk in kaart brengen. We hebben het boekje over Canada bij de ANWB gekocht en daar staat wel nuttige info op, uiteraard zijn we eigenlijk op zoek naar persoonlijke ervaringen van Bokkers!
Wat zijn nu echt de mooie plekjes die je écht gezien moet hebben?

Ik zou zeggen: deel je meningen, eigen vakanties en andere nuttige info!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:03

LZP->BEU

Letsdunit

Re: Vakantie Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:04

Canada is groot, welk gedeelte wil je heen ?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:07

Ja, dat is het probleem! We hebben nog geen idee. We zijn ons nog echt aan het oriënteren en weten het allemaal nog niet zo goed.

Punten die we zeker willen zien:
Walvissen
Beren
Prachtige natuur..

Verder laten we ons verrassen. Daarom zijn we ook echt op zoek naar persoonlijke ervaringen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:15

Wij hebben nu twee keer een rondje gedaan. Begonnen in Seattle toen met de ferry naar vancouver island en van daar naar vancouver. Dit is eigenlijk maar een klein stukje van Canada maar alleen al op dit rondje is genoeg te zien !
Ik ben zelf verlieft op vancouver island, je kunt er walvissen kijken, beren zien en vooral als je met een boot kunt gaan zie je prachtige natuur. Op het eiland rijd een oud treintje, het gaat dwars door de bergen en natuur en is erg leuk, het kost je alleen wel veel tijd om van A naar B te komen.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:00

Nou als je walvissen (orka's neem ik even aan), beren en prachtige natuur wilt zien dan is Britisch Columbia the place to be... Denk dat je met een tocht door die provincie al wel een hele poos zoet kunt zijn ;-) Ik heb Orka's gespot tijdens mijn verblijf in Victoria (Vancouver Island), beren in de achtertuin in Maple Ridge en op weg naar Whistler (op het mainland) en die natuur.... zucht... daar verzuip je gewoon in, zeker als je naar het noorden trekt...

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:14

Canada, wat een geweldig land :) Ben er een aantal jaar terug geweest, zou zo terug gaan. Wij zijn van Calgary naar Vancouver gereden met een gehuurde auto (Calgary, Banff, Jasper, Sunpeeks, Victoria, Vancouver). De rockies zijn geweldig qua natuur (vaak overstekende beren, herten, geweldig!) en ook vancouver island (victoria) vond ik een ervaring. Zou er zo willen wonen haha :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:01

Wij zijn nu 3 keer de oceaan overgestoken, en hebben nog dagelijks heimwee! We zijn steeds naar het westen gegaan, en trokken rond met een huurauto en tentje, op de bonnefooi, en dat bevalt geweldig, midden in de natuur, mooier kan volgens mij niet...
Tijdens de laatste vakantie hebben we de orca's tot in de tent horen ademen! Beren op de camping, een hele ervaring. De mooiste plaats om orca's vanaf de kust te zien, in lime kiln lighthouse op San Juan Island, net ten zuiden van Vancouver Island. Wil je beren en orca's combineren, dan raad ik je Telegraph Cove op Vancouver Island aan.
Onze laatste reis zijn we begonnen in Calgary, toen naar Yellowstone gereden, en vandaaruit naar de westkust, om vanuit Vancouver weer terug te vliegen.

Canada, maar ook west Amerika, zijn fantastische kampeerlanden, waarbij je het land maar ook de bewoners op een geweldige manier leert kennen, en absoluut veilig! En sachets luisteren naar het geluid van een huilende coyote, geweldig!

Als je meer wilt weten, kun je vanalles vragen via pb, en er is nog het canada forum, waar de liefhebbers altijd klaarstaan met tips.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 08:38

Super, al die persoonlijke ervaringen, ik krijg er nog meer zin in als ik alles zo lees!

Welk topic is dit dan? Want ik heb wel gezocht maar kon er verder nog niets over vinden!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:06

Bedoel je het forum? Dat is het canada forum, volgens mij heet het iets van Canada startpagina prikbord ofzo, je krijgt er snel en veel reacties, ook van mensen die daar wonen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:18

Voor beren en walvissen is Vancouver Island ideaal. In Victoria kan je gaan whale watchen, maar in Tofino is het nog goedkoper én daar heb je ook bear watching tours. Wij hebben toen een bear watching tour gedaan en ze hebben natuurlijk geen garantie dat je iets ziet, maar wij hebben er toen wel een stuk of 4-5 gezien.

Victoria is een erg schattig stadje en van daaruit kan je makkelijk (en goedkoop) de ferry nemen naar Nanaimo, in North Vancouver.

Wat je ook doet, niet gaan whale watchen in Vancouver. Daar betaal je makkelijk $150pp terwijl je in Tofino al voor $50-60pp een whale watching tour hebt.

Ik heb overigens 5 maanden in Vancouver gewoond vorig jaar en het is fan-tas-tische stad. Neem er zeker je tijd voor. Het is zonde om er maar 2 dagen te zijn, want er is zo ontzettend veel te zien. Ga naar Granville Island, beklim Grouse Mountain (liefst te voet, hoe moeilijk het ook is/lijkt, het is des te leuker om boven aan te komen en je hebt er het prachtigste zicht op Vancouver), wandel helemaal rond Stanley Park, bezoek het prachtige BC Aquarium, ga shoppen in Metrotown (één van de grootste winkelcentra in Canada) en bekijk de mooie boetiekjes en eettentjes op West Broadway. Eventueel kan je doorrijden naar Whistler (door Squamish, zo'n 2u rijden), dat is één van de beste skigebieden in Noord-Amerika waar de Olympische Winterspelen plaatsvonden. Je kan er het Olympische Dorp/de ringen nog zien en in de zomer kan je er prachtig hiken in de natuur en met de peak-to-peak gondola van de ene top naar de andere gaan. Capilano Suspension Bridge is een mooi park en Lynn Canyon is ook prachtig.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:11

Om orca's te zien moet je eigenlijk niet vanuit Tofino gaan spotten, maar Victoria of Campbells rivier of Telegraph Cove, of de san Juan Islands. Vanuit Telegraph Cove vertrekken ook prachtige grizzly excursies!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:13

Er is in de huiskamer een Canada topic.

Ik ben zelf compleet fan van Calgary, Banff en Jasper.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:55

zannem schreef:
Canada, wat een geweldig land :) Ben er een aantal jaar terug geweest, zou zo terug gaan. Wij zijn van Calgary naar Vancouver gereden met een gehuurde auto (Calgary, Banff, Jasper, Sunpeeks, Victoria, Vancouver). De rockies zijn geweldig qua natuur (vaak overstekende beren, herten, geweldig!)

Dat hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan, maar dan met een camper en tent: van Calgary via de Rockies naar het zuiden.

Oh, ik krijg er zin in om naar Vancouver te gaan als ik al die leuke reistips lees. Nog een paar weekjes....