New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesurt

New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 15:07

Zijn er hier NY lovers op Bokt?

Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten bij het boeken van een hotel?
In welke regio zit je goed? Ook goed bereikbaar vanaf JFK Airport..
Centraal gelegen, in de buurt van de metro?

De kosten zijn nou eenmaal hoog.
Daar ben ik al achter -O-

Quarterh0rse

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:22

Vanaf elk vliegveld kan je een transfer boeken zodat je snel in new york zit.
Wij hebben gezeten in het cityclub hotel, een blok van timers square af dus een super locatie.
De metro is daar ook overal dichtbij te vinden.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:00

Ik ben 2 jaar geleden geweest, is een geweldige stad, waar ik ooit nog een keer naar terug wil.
Metro's zitten op elke hoek van de straat onderhand, hotels kan je zo duur maken als je wilt. Gewoon kijken wat je nodig hebt en waar je wilt zitten.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:06

Vorig jaar geweest. Hartstikke leuk daar! Wij zaten in het Best Western President Hotel aan Times square. Voor een eerste NYC bezoek zeker topplekkie. Metro om de hoek (en zit idd overal) en een supermarkt dichtbij. Vanaf JFK gingen we gewoon met de airtrain en daarna metro, de goedkoopste manier om je je te verplaatsen en we waren binnen een klein uurtje in het hotel. Zoals Samy al zegt je budget is waar het om draait!

Wat zeker een aanrader is City Sights Hop on hop off tours.
http://www.citysightsny.com/category.php?id=-1

Lekker relax de stad bekijken vanaf de straat en je kan ook kiezen voor een pakket met een boottochtje echt heel leuk dat!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:07

Ben ook wel benieuwd naar de stad! Wij gaan deze zomer en zitten in een hotel aan Times Square, verder weet ik eigenlijk vrij weinig nog :=
Moet eigenlijk maar dingetjes uit gaan zoeken etc.
Mijn vriend en ik worden meegenomen door m'n ouders, omdat ze 25 jaar getrouwd zijn, dus alles wordt betaald, extra fijn! :D

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:13

Stipje!
Ik ga in oktober paar dagen heen met een vriendin, na 5 week werken op een ranch in Wyoming!
Moeten hotel nog regelen dus ben ook erg benieuwd naar tips :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:49

New York is geweldig :D . Ben er pas één keer geweest maar ik wil sowieso snel terug. Wij hadden vanaf het vliegveld JFK gewoon een taxi genomen naar ons hotel en op de terugreis ook gewoon een taxi naar Newark. Vanaf JFK was het geloof ik €100,- en naar Newark iets van €50. Best te doen dus. Wij zaten gewoon midden in het centrum en het was goed bereikbaar dus. Overal zitten trouwens gewoon metro's inderdaad.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:40

Persoonlijk vind ik 100 euro voor een taxi ritje nogal veel. Airtrain + metro was al met al 15 dollar pp. Veel leuker bedrag vind ik zelf :-) maar ja zo heeft ieder z'n budget en wensen en kun je new york zo luxe maken als je zelf wilt. De mogelijkheden zijn onbeperkt!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:00

Even een stipje!
Wij gaan 16 mei naar New York, ben erg benieuwd. :)
Hebben jullie nog dingen die je écht niet kan missen in New York! (denk hier aan Times Square, Empire State Building etc)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:05

Ik ben inmiddels 3 jaar geleden geweest en toen zaten we in het Grand Hyatt, heeeerlijk hotel, maar misschien aan de dure kant. Wij hebben vooral veel rond gelopen overal, alle wijken en zo, ik hou niet zo van die toeristische trekpleisters waar iedereen heen gaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk :P Vond het over het algemeen eigenlijk een beetje tegenvallen haha, maar ook dat is persoonlijk.

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:51

Even een stipje, wil ook dolgraag naar NY (sowieso ook een keertje een rondreis usa doen)! Maar word waarschijnlijk pas volgend jaar...

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:40

Ja, ik lees ook mee.
We gaan in september voor 1 week.
Ben er nog niet geweest, dus ik kan je geen tips geven.
Maar ik hoor ze uiteraard graag :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:08

Vergeet niet om een NY City Pass te kopen! Hierin zitten allerlei toegangskaartjes voor musea en bv empire state. Als je 'm online alvast koopt scheelt het in totaal bijna 50% qua entree prijzen als je in NY zelf aan de kassa losse kaartjes haalt.

Aanrader: tegenover de M&M store op Times Square zit een "halletje" waar ze de bal voor oud&nieuw alvast hebben hangen. Hier kan je op een papiertje je nieuwjaarswens schrijven, op 31 december om 12 uur schieten ze dit als confetti over Times Square.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:13

Wij zijn toen we weg gingen uit New York gewoon met de bus naar het vliegveld gegaan ;) Das 2 dollar ofzo.

Zorg sowieso dat je in manhatten zit, dan is alles super makkelijk te bereiken. Elk hotel of hostel zit dichtbij een metro aangezien je die op elke straathoek vindt. Wij hadden een metro pass gekocht.. ideaal, kun je de hele week overal naar toe in een paar minuutjes.

Wij zaten in een hostel, is ook een goede optie ;) Je hebt dan een gedeelde badkamer, wat voor ons betekende dat we hem deelde
met de kamer naast ons. Geen enkel probleem, mensen nooit gezien, badkamer werd 3x per dag schoongemaakt, onwijs ruime kamer.
En het beste van een hostel: Beneden een gezellige woonkamer waar je leuke mensen van over de hele wereld ontmoet.
Daarbij was daar ook een keukentje dus haalden we vaak iets te eten bij de supermarkt en maakten we het zelf klaar.
En natuurlijk een stuk goedkoper ;)

Als je iets noordelijker in Manthatten zit kies dan wel voor de wijk aan de linkerkant (van onder gezien) van Central Park.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:14

Mijn vriend is afgelopen week in NY geweest, hebben een hotel in Jersey gehad meen ik.

Hij en zijn groepje mannen zijn er dan 9 dagen geweest, maar hebben het wel ver gezien. Zijn heel veel gaan sightseeen met zo'n wandelboekje, maar nu vinden ze alles er maar hetzelfde uit zien, haha!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:29

Ik weet niet in wat voor taxi jullie heb gezeten, maar wij hebben $50 betaald voor de rit JFK - Midtown Manhattan.

De hotels zijn zeker niet goedkoop, maar voor $100 per nacht kun je best iets leuks vinden. Locatie is erg belangrijk, verder heb je alleen een bed en douche nodig. Je kunt overal zo op de metro stappen, maar ik wil je aanraden om vooral veel te gaan lopen. Pas dan zie je echt iets van de stad. Zoek van te voren uit wat je wil gaan doen en zien en bekijk wat bij elkaar in de buurt ligt. Plan de dingen die bij elkaar in de buurt liggen op dezelfde dag, dat scheelt een hoop heen en weer gereis.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:23

Misschien dat Hotel Carter wat is? Het is geen fantastisch hotel. Het ligt 250 m. van Times Square af en is echt heel goedkoop. In december heb ik er een week geslapen en dat koste voor 2 personen € 200,-