Liften! Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Liften! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:56

Ik ga over een paar weken op liftweekend van m'n studentenvereniging. Het is een wedstrijd (wie er het eerste is), en de locatie wordt pas op de dag zelf bekend gemaakt (vorig jaar was het Parijs). Ik ga samen met een ander meisje, en omdat er nogal veel mensen ons zo'n beetje voor gek verklaren dat we dat gaan doen, vraag ik me af of er misschien bokkers zijn die ook gelift hebben, en dan vrouwen alleen, of ook met twee meisjes/ vrouwen, en hoe dat was (wij zijn bijna 18 en 22 jaar oud). En natuurlijk zijn alle lift-tips welkom! We gaan sowieso niet aan de weg staan, we gaan proberen bij tankstations steeds een lift te krijgen, zodat we zelf mensen kunnen uitkiezen en niet 'opgepikt' worden, gefilmd worden, en we gaan zoveel mogelijk bij vrouwen. Verder smsen we sowieso de kentekens naar iemand :j Ik vind het zelf ook wel spannend (Dutroux-verhalen etc.), dus het is echt niet zo dat ik dat zomaar even doe zonder na te denken, maar het lijkt me zo'n ontzettend gave ervaring en ik wilde al meteen mee toen ik hoorde dat het er was.. Toevallig kwam het zo uit dat ik met een meisje samen ga (er gaan veel meisjes samen).

Dus: alle tips/ ervaringen etc. zijn welkom :D

Appeltje00

Re: Liften! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:45

Geen tips! Maar veel succes het lijkt me enorm vet maar ook eng om een keer te doen :D

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:48

Oeh leuk! Bij onze studievereniging doen ze het ook, alleen moet je daar verplicht in jongen-meisje koppels.
Qua tips, als je bij een tankstation gaat staan, probeer dan gewoon mensen aan te spreken. Zeg dat het voor een wedstrijd is, want ik denk dat ze je dan eerder willen meenemen.
En misschien dat het handig is een bord/karton te maken met ook waar je heen wilt en dat het een wedstrijd is :)
Veel succes en plezier in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:09

Thanks dat zijn zeker een paar goede tips! Ja jongen-meisje is misschien ook wel veiliger, maarja het kwam zo uit, en omdat er heel veel koppels van 2 meisjes mee gaan dacht ik nouja, dan zal het vast wel kunnen :) We wilden idd ook gewoon mensen aan gaan spreken bij tankstations idd, omdat we dan zelf mensen uit kunnen kiezen en de kans groter is dat je bij betrouwbare mensen instapt :j

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:21

Ben heel benieuwd naar je liftervaringen! Vertel je hoe het gegaan is? Ik ga van de zomer naar Berlijn liften met n vriendin :) heb verder niet echt tips voor je. Ga iig op je gevoel af. Wil je niet met iemand mee, doe het dan ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:56

Ik ben veilig terug!

De liftwedstrijd ging vanaf Amsterdam Amstel naar Volendam, vervolgens door naar Vaals met als eindbestemming Luxemburg stad. We zijn alleen helaas noodgedwongen een groot stuk met het OV gegaan. Eerst was het voor de meeste teams (waaronder wij) onmogelijk om liftend uit A'dam weg te komen (mensen die onderweg zijn naar werk ed stoppen niet zo snel), vervolgens hebben we binnen Volendam een lift gekregen door aan de weg te gaan staan, vervolgens een lift vanaf een tankstation in Volendam naar Landsmeer. In Landsmeer werden we weggestuurd bij het tankstation dus zijn we weer aan de weg gaan staan. Na bijna een uur wachten en zo verkleumd van de kou te zijn dat we het niet heel lang meer gingen uithouden bij een man ingestapt die naar Apeldoorn ging. Uiteindelijk totaal verkeerde beslissing natuurlijk want via Apeldoorn naar Vaals is niet logisch. M'n teamgenootje was inmiddels hartstikke ziek geworden dus toen hebben we de trein naar Maastricht gepakt via Utrecht. Vervolgens Vaals overgeslagen want het werd te laat, en de allerlaatste trein van de dag naar Luxemburg gepakt waardoor we om 00:00 uur na een 17 uur durende reis bij het hostel aankwamen. We waren ook zeker niet de enige die dat hadden gedaan, er was zelfs een team dat pas de volgende dag met de trein aankwam..

Je kan dus flink pech hebben en we hadden het ook behoorlijk onderschat. Wij dachten dat twee meisjes langs de kant van de weg makkelijk meegenomen zouden worden, maar dat viel dus tegen. Wel leuke (en ook minder leuke) reacties van mensen achter het stuur, maargoed, daar hadden we weinig aan :P Maar het was wel een ont-zet-tend gave ervaring sowieso! En ik ga zelfs aankomende zomer ook weer naar Parijs liften, alleen dan wel met een jongen samen :)