voor het eerst kamperen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

connectant

voor het eerst kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:24

Hallo allemaal,
deze zomer ga ik op vakantie naar Italië met mij vriend. We doen een mengeling van Hotel en Camping.
We hebben een lekkere ruime tent gekocht!
Nu ben ik nog op zoek naar wat tips rondom kamperen, want dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan!
We nemen een elektrische bakplaat en een kookpitje mee (gaspitje van de action) Wie heeft er nog lekkere en makkelijke recepten?
leuke uitstapkes in puglia en rondon trasimeno meer zijn van harte welkom (ook leuke restaurant tips!)
groetjes, en alvast bedankt

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:29

Wat leuk dat jullie gaan kamperen, wij zijn dol op luxe all-in vakanties maar blijven toch het meest genieten van de vrijheid die kamperen biedt hoor :j

Kookpitje van de Action hebben wij ook, naast een Safari-chef voor wokken/grillen
Afbeelding

Wat betreft koken zorg ik altijd dat ik m'n voorraadje kruiden bij me heb, de rest kopen we daar meestal, al nemen we wel onze eigen hagelslag mee :D Me maken vooral lekker veel wokgerechten: groenten in stukjes, vlees/vis erbij en lekkere marinade en sla. Omdat we 2 pitten hebben kunnen we goed tegelijk alles opwarmen :j

Wij hebben wel een flinke tent, doen niet aan kramperen, als zou m'n lief dat ook prima vinden (militair, die slaapt gerust onder de blote hemel :+ ). Wij hebben altijd mini-koelkastje mee omdat we een koelbox met flinke warmte niet betrouwbaar genoeg vinden met vlees e.d., nu kunnen we tenminste voor meerdere dagen boodschappen halen.

Verder hebben we een vaste volgorde wat betreft opzetten van alles, afgelopen zomer 3x verkast en de eerste keer duurde het 2,5 uur, de laatste keer waren we binnen 1 uur helemaal klaar, ingericht en al :j

Praktisch voor zowel ruimte in de auto als in de tent:
- klapkratten, neemt geen ruimte in de auto in, maar wel heel fijn voor boodschappen/kleding/... en kun je lekker stapelen
- vacuümzakken (o.a. te koop bij Blokker). Echt een uitkomst, sowieso voor alle handdoeken, theedoeken en kleding die niet kreukt, zoveel meer ruimte over in de auto! Vacuüm zuigen kun je gewoon met je voetpomp doen als daar zo'n groot 'mondje' bij zit

Veel plezier, wij kijken ook al uit naar de zomer en hopen op mooi weer begin mei, dan gaan we lekker nog een weekje met de tent weg!