Van albufeira naar lissabon: Auto of binnenlandse vlucht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Van albufeira naar lissabon: Auto of binnenlandse vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 12:07

Hoi Bokkers

Mijn partner en gaan in de zomervakantie 11 dagen naar Albufeira.
We hebben er erg veel zin in en zijn ook al flink aan het bedenken wat we willen doen.

Beide zouden we graag een dag naar Lissabon willen maar nu twijfelen we behoorlijk tussen het huren van een auto( voor +- 2-3 dagen) of het nemen van een binnelandse vlucht of treinreis.

Wat kunnen jullie ons adviseren?

Even voor de duidelijkheid: we willen niet overnachten in Lissabon :)

Alvast bedankt!

Candace

Re: Van albufeira naar lissabon: Auto of binnenlandse vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:21

Ik weet niet precies wat het handigst is, maar ik weet wel dat het met de auto rond de 4 uur rijden is. :) Weet niet of dat het waard is om een binnenlandse vlucht te gaan boeken daarvoor.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:24

Ik heb het een paar jaar terug met de auto gedaan, dan zie je tenminste ook nog eens wat van de omgeving, het is een mooie rit en qua tijd scheelt het denk ik niet heel veel aangezien je anders ook naar het vliegveld moet, moet inchecken en wachten etc.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:24

Wij zijn 3 jaar geleden met de auto een dagje vanaf Lissabon naar Albufeira gedaan. Het was een flink stuk rijden maar wel prima te doen. De omgeving is niet zo heel spectaculair, het is een hele brede snelweg door een heel dor/droog gebied. Maar vliegen zou ik niet doen. Een nachtje verblijven is echter wel aan te raden, anders heb je echt maar een paar uurtjes in Lissabon. Dat is zonde, want het is een hele leuke stad!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 18:56

dank jullie wel. Onze voorkeur heeft tot nu toe de trein! Inderdaad omdat we anders met inchecken etc. zitten. Ik mag niet auto rijden in het buitenland( heb dan pas 2 jaar mijn rijbewijs en ben dan nog 21) en dat zou betekenen dat mijn vriend 8 uur moet rijden die dag.

Iemand ervaring met de trein? :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:28

Ik ben twee jaar geleden in Albufeira geweest en ook een dagje naar Lissabon geweest met de trein. Het was echt heel simpel, we hebben een taxi genomen naar het station. Die taxi's kosten daar echt niks, wij betaalden ongeveer 5 euro voor een grote taxi van de strip naar het station. Kaartjes hebben we volgens mij gewoon op het station ter plekke gekocht. Nadeel is wel dat je echt een kaartje voor een bepaalde trein moet kopen en dus niet zoals in Nederland gewoon kunt kiezen met welke trein je gaat. Op de terugweg hadden we in Lissabon onze trein gemist en was ons kaartje dus niet meer geldig, deze konden we voor tien euro over laten zetten naar de volgende trein... In Lissabon hebben we de bus genomen naar het centrum, we konden gewoon in de bus een kaartje kopen. De treinreis duurt trouwens ongeveer 3 uur maar ze hebben hele mooie, comfortabele treinen.

Trein is zeker de beste manier om een dagje naar Lissabon te gaan denk ik.

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:34

We zijn verschillende jaren geleden ook geweest...een paar dagen zuiden, daarna Lissabon gevolgd door enkele dagen noorden. De grote afstanden hebben gedaan met een bus, er zijn bussen die grote afstanden in afleggen in Portugal. Misschien eens informeren, een alternatief voor de trein?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:58

Hilde_q schreef:
dank jullie wel. Onze voorkeur heeft tot nu toe de trein! Inderdaad omdat we anders met inchecken etc. zitten. Ik mag niet auto rijden in het buitenland( heb dan pas 2 jaar mijn rijbewijs en ben dan nog 21) en dat zou betekenen dat mijn vriend 8 uur moet rijden die dag.

Iemand ervaring met de trein? :)

De trein is prima te doen en ook nog super betaalbaar.
Je kunt hier: www.cp.pt (eventueel Google vertalingen gebruiken) zelf kijken naar de tijden en de kosten. Als je in Albufeira (station Albufeira - Ferreiras) zit kun je daar op de trein stappen.
Op Lissabon kun je zelf kiezen. Eindpunt is station Oriënte. Dan zit je gelijk in het Expo centrum en vlakbij een heel groot winkelcentrum.
Lissabon is echt een hele grote aanrader en aan 1 dagje heb je waarschijnlijk niet voldoende :')

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:56

Toch hebben we bewust de keuze om maar 1 dag te gaan omdat we niet willen overnachten. Misschien een idee om een keer een stedentrip te boeken als het echt zo;n mooie stad blijkt te zijn ! :)

Bedankt voor je reactie, daar hebben we zeker wat aan!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:02

Oh ja, die stedentrip, als je tenminste graag steden bezoekt, zou ik zeer zeker doen.
Lissabon is zo'n ontzettend mooie stad, echt, dik de moeite waard. En ik ben absoluut geen stadsmens ;-))
Aanrader: het oude stadsgedeelte van b.v. Belem of Alfama. In Belem kun je de beroemde pasteis de Nata uitproberen... lekkere bladerdeeg gebakjes gevuld met gele room. Beetje poedersuiker en kaneel eroverheen... en smullen maar. Enfin, jullie amuseren jullie vast wel!

Edit: typefout

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:10

Je kunt super makkelijk en goedkoop met de bus of trein. De bussen zijn super luxe en ook erg goedkoop.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:47

Het is makkelijk te doen met een auto, gewoon lekker een auto huren en rijden maar.
Kun je onderweg ook nog op wat mooie plekjes stoppen!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 08:53

De optie auto hebben we zeker doorgestreept omdat het én te lang rijden is, mijn vriend dan de hele dag moet rijden en we geen tijd kwijt willen zijn met parkeren etc.

Vermoedelijk wordt het dus de trein of de bus :)

Bedankt allemaal voor de reacties!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:38

Graag gedaan, heel veel plezier toegewenst in 't schitterende Lissabon!
Groet uit 't zeer zonnige Zuiden ;-))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:15

Trein is heel goed te doen, je moet wel plaatsen reserveren, anders kom je er niet in (volle treinen, niet staan). Ben zelf van Faro naar Lissabon gegaan, was ongeveer 4 uur. Kosten weet ik niet precies, had namelijk een interrailticket. Reservering was 6 euro. En inderdaad uitstappen op Oriënte.

Voordeel van een trein is dat je gerust even heen en weer kan lopen, dat gaat in een bus toch lastiger.

En Lissabon: Minstens 3 dagen, eventueel een uitstapje naar Belím. :)