Tips Parijs en londen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:11

Hallo allemaal!
Deze zomer willen vriendlief en ik naar Parijs en Londen beide rond de 4 dagen :)
Budget is beperkt, we willen goedkoop maar niet zo goedkoop dat het slecht wordt zeg maar :=

Hotel hoeft niet bijzonder te zijn (je bent er toch weinig) maar moet wel schoon zijn.

Iemand tips?
Must see tips zijn ook welkom :D

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:23

Qua hotel is voor Londen een Travelodge hotel misschien een idee? Dat is een keten, vrij basic, maar voor een paar dagen prima. En goeie service, is mijn ervaring. Volgens mij ook niet te duur. Er zijn er verschillende in Londen, maar deze is echt hartstikke dichtbij het centrum: http://www.travelodge.co.uk/hotels/info?hotelId=318 Echt loopafstand - ook als je al vier dagen de hele dag door Londen lopen in de benen hebt zitten :)) Het enige waar je even op moet letten is dat je, als je hoogtevrees hebt, vraagt of je een kamer kunt krijgen op een van de lagere etages...

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:27

Londen deze zomer is af te raden, aangezien daar de hotels en hostels nu duurder zijn dan normaal in de zomer periode.
Olympische Spelen zijn dan aan de gang ;)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:44

Ja klopt daar had ik even niet aan gedacht :=
Londen wordt mei denk ik

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:06

Ik ga is voor je kijken waar ik toendertijd in Parijs heb gezeten. Was een net hotel met goed ontbijt. Minibar aanwezig, maar dat was nogal duur. De mac zit arnaast, dus daar haalde wel ons drinken :)) verder is eten & drinken sowieso erg duur daar. We hadden ergens twee warme choco zonder slagroom voor maar 12 euro :')

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:34

voor londen is een topic: [BEU] London II

en wat parijs betreft, hmm pérè lachaise is écht de moeite waard, is een mooie grote begraafplaats met o.a. Frédéric Chopin hele bekende componist (pools), Jim Morrisson, Edith Piaff etc.

En nouja, je zal vast naar de Eiffeltoren gaan, maar ik raad je de Tour montpernasse aan, veel goedkoper, net zo hoog als eiffeltoren én op de eiffeltoren zie je de lelijke tour montpernasse, maar andersom zie je de Eiffeltoren :j dan heb je natuurlijk nog d'Arc de Triomph en in La défense heb je de Grand Arche, waar je volgens mij ook omhoog kunt :j Ook de Notre-dame moet in dit rijtje niet vergeten worden net zoals de Sacre Coeur. Dit zijn dan natuurlijk alle bekende dingen (op tour montpernasse na).

Ook ligt bij Parijs Versailles waar het Paleis van versailles ligt van Lodewijk de 14e, ik meen dat je ook de stallen kunt bezichtigen, Bokker Sjaad heeft hier gewoont/gewerkt etc.

Daarnaast heb je ook heel veel musea, en volgens mij zijn ze allemaal gratis toegankelijk, maar dat weet ik niet zeker, ben er nooit ingeweest.

Ik heb trouwens zowel in Londen als Parijs gewoont, Parijs maar 3 maanden, Londen anderhalf jaar.

Knakkertje

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-08-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:41

http://www.hotelleshautsdepassy.com/

In de wijk Passy. Metro op loopafstand. Tip: Koop een dag/weekend kaartje voor de metro. Daar cross je heel Parijs mee door! (voor weinig)
Eiffeltoren en Trocadero op 10 min lopen. Bakker vrijwel naast het hotel voor een lekker ontbijtje en McDonald's op het eind van de straat.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:07

Super bedamt hier kan ik absoluut wat mee :D

Lydalfa

Berichten: 315
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Full-time reizend

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:27

Wat dacht je van couchsurfen? Als je echt low-budget wilt. ;-) Daar zijn wel speciale sites voor, hoewel het lastig is om tussen te komen. Je kunt natuurlijk altijd even googelen.
En als je het dan helemaal goed wilt doen ga je natuurlijk liften. Zowel Parijs als Londen zijn goed te doen.
(Als je dan niet gaat couchsurfen kun je mooi van het geld van je trein/vliegticket een wat betere slaapplaats vinden. ;-) )
Kijk anders ook eens naar hostels. Als je het niet erg vind om bijvoorbeeld met meer mensen op één kamer te liggen kan je nog wel eens goedkoop uitkomen. Vaak zijn er ook wel twee-persoons kamers in hostels, maar dan ben je natuurlijk weer duurder uit.

Wat betreft Parijs kan ik je Museé l'Orangerie aanraden. Die staat in het park voor het Louvre. Hier vind je de prachtige grote schilderijen van waterlelie's van Monet. Echt de moeite waard. Verder kun je natuurlijk het Louvre in, maar daar kun je wel een week in rond dwalen en dan heb je nog maar de helft goed gezien. Dus dan raad ik je Museé D'Orsay aan. Aan de overkant van het water. Deze is stukken kleiner, rustiger, maar zeker zo mooi.

Verder kent men in Parijs de zogenaamde 'Bato-bus'. Dit werkt eigenlijk als een soort bus op het water. Je koopt een kaartje en kunt dan voor een dag of dagdeel onbeperkt ermee reizen over de Seine. Het is erg leuk om op die manier Parijs natuurlijk te bekijken, in plaats van een dure sightseeing-boot. Verder is het natuurlijk een stuk leuker om van het ene bekende punt naar het andere te gaan. (Ipv de metro. ;-) ) De prijs valt erg mee.

Voor Londen wil ik je zeker aanraden om naar een musical te gaan. Dat is gewoon supertof daar. Heel sfeervol. Ik ben destijds naar We will rock you geweest, gewéldig! Als je het niet erg vind om een erge toerist uit te hangen kan ik je ook een 'jack-the-ripper' tocht aanraden. Doodeng! ;-)

In Londen zijn de musea gratis, ik ben destijds in het natuur-historisch museum geweest, wat erg mooi was, en Tate Modern. Dit laatste is dus een erg modern museum, moet je van houden. Destijds was er een tentoonstelling van Rothko, ben ik toen niet geweest, heb ik nog steeds spijt van. Ik denk dat het sowieso de moeite waard is om eens te kijken of er bijzondere tentoonstellingen zijn ten tijde van jullie bezoek. In steden als Londen en Parijs is denk ik regelmatig wel wat interessants te zien. ;-)
In Parijs zijn musea onder de 18 jaar gratis, daarna is er wel een toegansprijs.

Hoop dat je er wat aan hebt! Veel plezier!

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:48

Haha zo budget hoeft t dus niet ;)
Wil gewoon samen op n kamer haha

Goede tips!
Ben naar wicked geweest in Londen was fantastisch maar vriendlief is niet zo musicallerig helaas..
De andere schrijf ik zeker op!

Lydalfa

Berichten: 315
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Full-time reizend

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:01

;-) Ik dacht ik noem gewoon eens wat alternatieven.

Yontheke

Berichten: 4436
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:04

Interessant topic, wij gaan op het einde van deze maand 4 dagen naar Parijs dus ik volg even mee voor tips :D

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:06

Als jullie van boeken houden, of van geweldig lieve leuke winkeltjes, shakespeare & company in Parijs :)) Geweldig schattig boekwinkeltje, echt een must see :)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 22:41

Ik ben wel van de boeken maar moet het wel mee kunnen nemen wellicht een soft cover ofzo :)
Wil vooral makeupjes shoppen :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:59

Er zijn de nodige topics over de must-sees in beide steden, dat ik je wil adviseren om de zoekfunctie op bokt te gaan gebruiken. Levert vast een aantal links op...:D

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:10

parijs? parijs volgens mij niet hoor :n londen inderdaad wel heb al eerder de link naar dat topic ook gegeven.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 00:14

Londen heb ik ook gevonden maar Parijs niet

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:18

parijs is 1 topic van zo'n 6 reacties, stelt niet zo veel voor. En is van februari.

Maargoed, nog een tip, montmartre (en dit schrijf ik vast fout) en dat ligt bij sacre couer ook zeker de moeite waard, daar heb je ook moulin rouge... dus als je héél duur uit wilt gaan dan moet je daar naartoe gaan maar is sowieso geinig om even van buiten gezien te hebben. En in mijn lijstje was ik natuurlijk het louvre helemaal vergeten wat wel door andere was genoemd.

Disney toevallig ideetje? Kun je met de RER naartoe :j soort van 'intercity' metro :+

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 09:42

Nee gaat me echt om Parijs Disney ben ik al zo vaak geweest dat ik me echt alleen op de stad wil storten :)
Thanks voor de tips, m'n lijstje groeit :D

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:01

Ik sliep in Parijs in een hotel van Ibis, was prima. Er zijn ongeveer 40 hotels van Ibis in Parijs en ook niet zo duur, dus misschien is dat wel wat.

Parijs is een hele leuke stad om gewoon door te lopen. Ik vond een boottocht over de Seine ook erg leuk. Verder heb je ook van die busexcursies die je langs de grootste sights van Parijs stuurt. Het is ook een aanrader om 's avonds naar de Eiffeltoren te gaan. Op een bepaald tijdstip (volgens mij elk uur) knipperen de lampjes een tijd, is heel erg mooi om te zien! http://www.youtube.com/watch?v=COSW3u7LM00
Montmarte was ook al genoemd, is erg leuk. De Sacre Coeur vond ik ook erg mooi. Dus er is zeker genoeg te doen daar!

En inderdaad Travelodge voor Londen, was ook gewoon prima. Je bent toch niet zo veel in je hotel als je in een stad bent, dus dat maakt dan ook niet zo veel uit. Als het maar schoon is en dat was het wel. Verder was alles ook gewoon aanwezig.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:07

Ik ben aan het kijken geweest naar hotels in parijs en hotel George sand spreekt mij erg aan.
Ligt in courbevoie en met het ov. sta je in 10 min op St. Lazare.
Op zoover krijgt hij een 8 en vind het ook erg betaalbaar 202 voor 2 nachten incl vliegreis en ontbijtbuffet pp daarbij heeft sunair de actie 3=2 dus 3 nachten voor die prijs :D
Iemand ervaring met dit hotel?

Ook denk ik eraan om de parijspas te nemen iemand daar ervaring mee?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:43

parijspas weet ik niet wat dat is. Wel weet ik dat ik destijds een weekabbo had, maar ik weet niet meer hoeveel dat kostte.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:46

Geeft toegang tot 60 grote attracties oa de eiffeltoren en het pantheon en het ov kost 99 euro
Ik weet niet of ik het eruit haal..

Heb wel al n aardig lijstje must sees:
Père lachaise
Tour montpernasse
D'arc de triomph
Grand arche
Notre- dame
Sacre coeur
Paleis van Versailles
Louvre
Montmarte
Eiffeltoren @ night
Ballonvaren aan een touw
Catacombes
Chateau et parc de troiry

Shoppen:
Boulevard haussmann
Champ elysees (kijken kijken niette kopen ;) )
Rue rivoli
Boulevard des capucines

melody7

Berichten: 13694
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:08

Wij hadden in londen een appartement bij market view, niet duur en ook best centraal gelegen

Kimm1990
Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Tips Parijs en londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:24

Wij zijn in december in Disneyland Parijs en Parijs zelf geweest. Twee aparte hotels. Een in Bussy St George en de andere in Parijs zelf. Niet duur en zeer goede kwaliteit. Beide hotels waren van Campanile. Op google zo te vinden.
Vanuit het hotel in Parijs zelf zit je zo bij de metro.
Wij vonden de hotels beide erg goed! Pas gerenoveerd. Bij het hotel in Parijs zelf zat trouwens ook een parkeergarage. Erg makkelijk dus!