Azoren, Madeira of toch tenerife?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Azoren, Madeira of toch tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:39

Ik ben alvast aan het oriënteren voor een vakantie in het najaar.. En was benieuwd welk eiland eigenlijk het meest interessant is?
Azoren lijkt me heel mooi, maar ook Madeira.. Tenerife ook wel.. Eigenlijk alles wel in dat gebied. :Y)
Ben op zoek naar leuk eiland waar je lekker veel kan doen, leuke dorpjes etc..

Ik ga met mijn vriend trouwens :)

Help ? :D

Amalarab

Re: Azoren, Madeira of toch tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:45

Madeira is niet een eiland om op het strand te liggen en mei is de beste tijd qua weer om te gaan, je kunt er heerlijk wandelen en tis prachtig!
(Tenerife ken ik niet!)

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:51

Ik ben op de azoren geweest op het eiland Sao Miguel, wij hebben er twee weken gezeten, eigenlijk 1 week maar konden niet weg met vliegtuig ivm as van de vulkaan van ijsland dus zaten een week extra vast. Wij zijn 3 keer meegeweest op een boot walvissen en dolfijnen spotten! Was echt geweldig! En hebben een tour gemaakt over het eiland. Je kan nog meer doen maar zal wel te googelen zijn. Alleen het weer is niks over te zeggen, ene moment is het zon en heet, anre moment koud regen en mist. Als je de weersverwachting vraagt zeggen ze ook altijd, uhm, nu is het droog.. Tis een klein eiland, als je echt heel veel wilt doen zit je daar denk ik niet goed, omdat het zo klein is.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:53

SuperSuup schreef:
Ik ben op de azoren geweest op het eiland Sao Miguel, wij hebben er twee weken gezeten, eigenlijk 1 week maar konden niet weg met vliegtuig ivm as van de vulkaan van ijsland dus zaten een week extra vast. Wij zijn 3 keer meegeweest op een boot walvissen en dolfijnen spotten! Was echt geweldig! En hebben een tour gemaakt over het eiland. Je kan nog meer doen maar zal wel te googelen zijn. Alleen het weer is niks over te zeggen, ene moment is het zon en heet, anre moment koud regen en mist. Als je de weersverwachting vraagt zeggen ze ook altijd, uhm, nu is het droog.. Tis een klein eiland, als je echt heel veel wilt doen zit je daar denk ik niet goed, omdat het zo klein is.

Oja ik wil maar een klein weekje gaan :) 5 - 7 dagen..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:19

Toen wij 3 jaar geleden naar Madeira wilden werd dat ons afgeraden door het reisbureau omdat het meer een 'bejaardeneiland' scheen te zijn. :')
Weinig gezellige kroegjes en things to do. Het lijkt mij wel een mooi eiland, wil er zeker nog een keer naar toe. Maar dan misschien in combinatie met Portugal of zo.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:24

Madeira is idd. niet zo groot. Maar wél een ontzettend mooi eiland. Ik vind wat Nadir schrijft, een combi met het vasteland van Portugal, en dan regio Lissabon, echt een vette aanrader. Doe dan b.v. 1 weekje Madeira of zo... Veel fun in ieder geval!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:41

Madeira is inderdaad leuk voor 1 weekje :-)

Wij hebben indertijd met een huurauto een soort 'rondtocht' gedaan. Om de paar nachten in een ander hotel. Echt leuk om zo het hele eiland te zien.
Maar goed, na een week ben je ook wel klaar :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:36

Hmm daar ben ik het niet mee eens. Ik ben twee keer op Madeira geweest en ik vind het helemaal geen bejaardeneiland. Alleen maar omdat er geen strand is en je er niet goed kunt stappen? Ik hou daar allebei niet van, maar ben wel gek op mooie natuur en wandelen en daar is Madeira perfect voor! Er zijn prachtige wandelpaden en daar ben je wel even zoet mee. Ook wij hebben rond getoerd. Het eiland is klein, maar omdat je niet erg hard kunt rijden, duurt het lang om overal te komen.
Wij hebben er twee keer een tocht gemaakt op zee om dolfijnen te spotten en dat was echt super.

Tenerife ben ik ook geweest, daar vond ik vooral het noorden prachtig. Mijn ouders zijn op de Azoren geweest en dat leek me ook wel wat.