3 weken Thailand, tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

3 weken Thailand, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 12:32

Mijn plan is om ergens in November 3 weken in mijn eentje naar Thailand te gaan.. Nu mijn vraag: hoe pak ik dit aan?
Ik hoor dat veel mensen bij Kilroy boeken, iemand enig idee hoe dit een beetje werkt?
En zijn er nog plekken waar ik echt heen moet etc?

Ik hoor het graag!

citroen

Re: 3 weken Thailand, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:00

Gaaf dat je naar Thailand gaat! :D

Ben er zelf in 2010 geweest met ouders&broertje alleen hadden we rondreis gedaan bij fox! Maar Thailand is echt super <3 Ga zeker richting het noorden richting chiang mai en chiang rai en richting de stammen! In Chiang Mai heb je ook een tempel boven op een berg, ben de naam even vergeten maar is echt super om te zien! Je heb er een uitzicht over heel chiang mai! Wat wij persoonlijk ook heel leuk vonden was de treinreis van Chiang mai naar Bangkok!

Schooltje bezoeken is ook echt onwijs leuk! <3 En natuurlijk een bezoek aan de river kwai en naar de ruines van ayyuthaya!

Misschien is t ook leuk om nog naar het zuiden te gaan! Zou daar persoonlijk echt nog een keer heen willen! Wij hadden overigens nog een week strand vakantie in pattaya maar als je er heen gaat zou ik er niet langer dan 2dagen blijven! :+ Omgeving daar is trouwens wel weer leuk om te verkennen met een scooter! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:47

Als ik jou was zou ik ergens een soort "groepsreis" proberen te vinden met leeftijdsgenoten of wat andere mensen proberen te porren om samen te gaan (2-3 mensen die je misschien via internet kan ontmoeten). Als je er alleen bent dan doe je toch minder snel bepaalde dingen en mis je waarschijnlijk een hoop wat natuurlijk zonde is.

Er is genoeg te zien/doen in Thailand:
Bangkok (stadswandelingen en tempels bezoeken)
Chiang Mai (leuk om met nachttrein naartoe te gaan)
Lopburi (stad vol met apen)
Ayutthaya (oude hoofdstad, niet super veel te doen maar wel leuk voor een keer)
het hele zuiden (schitterende stranden en watervallen; vergeet de "Emerald cave" niet bij Trang)
Koh Chang (zuid-oosten, mooie stranden maar minder toeristen)

Ik denk dat je dus vooral bij jezelf eerst moet nagaan wat je wilt gaan doen. Wil je het hele land zien, of wil je dingen gaan doen (paardrijden, duiken, snorkelen, massage cursus volgen, kookcursus volgen), of wil je gewoon lekker relaxen in de mooiste omgevingen?

Alleen reizen is desnoods ook goed mogelijk; het land is veilig voor buitenlanders (je bent nooit het doelwit van criminelen op de kleine oplichters na die je troep willen verkopen) en er komen miljoenen toeristen per jaar die allemaal naar dezelfde plaatsen gaan dus overal kan je wel terecht met engels.
Enig nadeel is wel dat alleen reizen vaak erg duur is aangezien je een bootje gaat huren waar ook 5 mensen in kunnen en een hotelkamer voor 2 hetzelfde kost als voor 1.

Nog een persoonlijke tip: ga van de geijkte paden af. Je ziet op KSR groepen backpackers die allemaal denken het echte Thailand te hebben gezien maar ze zitten wel elke avond in een Britse pub met dezelfde mensen om zich heen, en slapen elke avond in een hotel met AC aan. De raarste dingen (in positieve zin) die ik heb meegemaakt in Thailand waren altijd met de lokale bevolking op plaatsen waar nog nooit een buitenlander was geweest en die je nooit gevonden zou hebben als je niet eerst contact had gemaakt met de mensen daar.

Als je nog specifieke informatie wilt hebben laat het dan weten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-12 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:53

citroen schreef:
Omgeving daar is trouwens wel weer leuk om te verkennen met een scooter! :)

Pas op met dat soort dingen, je hebt geen geldig Thais rijbewijs voor die scooter en bent dus niet verzekerd! Mocht je ergens tegenaan rijden dan kan je de schade uit eigen zak betalen (en dat is niet goedkoop aangezien je meestal een auto zal raken en die even duur zijn als in Nederland) en qua ziektekosten heb je mogelijk ook geen dekking.

Bovendien rijden we hier links en is de gemiddelde Thai niet superslim (rijden zonder licht aan de verkeerde kant van de weg, ontbrekende putdeksels waar ze als waarschuwing een tak in steken wat erg moeilijk te zien is 's nachts, zand in de bochten waar je zo onderuit gaat).

Iedereen huurt er wel een, en het gaat heel vaak goed. Maar als het een keer fout gaat dan heb je wel een probleem als je valt op het asfalt in je korte broek en shirt met een brommer die 110km/u haalt.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:59

Hey een lotgenoot! Ik ga ook van 6 november tot 28 november met mn vriend backpacken in thailand. Tip vanaf mijn kant. Boek een vlucht koop een capitool en de lonely planet. En laat je gaan! Wij landen op bangkok en willen dan een paar dagen omhoog richting chang mai. Om daarvandaan langzaam naar phuket te gaan waar we weer vertrekken. Ook wien wij gaan duiken op koh sumai. Kun je je brevet halen voor heel weinig geld. In bangkok kun je eventueel een fietstocht maken. Fietsen met ome kor geloof ik... Even googelen. We hebben gedachten maar boeken geen hostels.
Succes! En veel plezier alvast

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:04

enzino schreef:
citroen schreef:
Omgeving daar is trouwens wel weer leuk om te verkennen met een scooter! :)

Pas op met dat soort dingen, je hebt geen geldig Thais rijbewijs voor die scooter en bent dus niet verzekerd! Mocht je ergens tegenaan rijden dan kan je de schade uit eigen zak betalen (en dat is niet goedkoop aangezien je meestal een auto zal raken en die even duur zijn als in Nederland) en qua ziektekosten heb je mogelijk ook geen dekking.

Bovendien rijden we hier links en is de gemiddelde Thai niet superslim (rijden zonder licht aan de verkeerde kant van de weg, ontbrekende putdeksels waar ze als waarschuwing een tak in steken wat erg moeilijk te zien is 's nachts, zand in de bochten waar je zo onderuit gaat).

Iedereen huurt er wel een, en het gaat heel vaak goed. Maar als het een keer fout gaat dan heb je wel een probleem als je valt op het asfalt in je korte broek en shirt met een brommer die 110km/u haalt.

Haha ja die dingen gaan aardig snel, wij hebben overigens gewoon 50 gereden helemaal aan de linker kant van de weg! Ging prima :D Wij hadden gewoon bij een Nederlander gehuurt, helemaal geen problemen mee gehad! Hebben zelfs een 2e x bij hem gehuurt !

Met jet skiën zou ik overigens wel oppassen... Wanneer je terug komt willen ze weleens zeggen dat jij een kras heb gemaakt terwijl die er al jaren zit, geloof dat ze zeggen dat je dan zo'n 10.000 bath moet betalen (ongeveer 400 euro..)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:29

Ik heb besloten dat ik via Kilroy ga boeken, en dan een rondreis van 3 weken ga doen! Iemand ervaringen met Kilroy?