reistips maleisie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jacqp

reistips maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:00

Zo, de tickets zijn gekocht nu verder de reis uitstippelen.

Wie heeft er tips en dingen die we absoluut niet mogen missen op een rondreis door maleisie.
We willen in elk geval naar Sepilok voor de Orangs en houden verder erg van natuur, dieren en ook relaxen aan het strand liefst met snorkelmogelijkheden.

We zijn 2 volwassen en 2 jongens van 18 en 10 jaar oud.

Groet
Jacqueline

Ossie96

Re: reistips maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:07

Ik lees mee! Wij zijn ook van plan om daarheen te gaan van de zomer. Welke periode ga je? Wij willen er in september heen.

Ik vond trouwens www.veelzijdigmaleisie.nl erg handig om te lezen. Er is nog een handige site maar daar kom ik nu ff niet op.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 15:29

Hoi, wij gaan de maand juli (hadden niet zoveel keuze ivm school en studie kinderen).
Heb jij al tickets?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:48

Ik ben er nu 2x geweest.
Sepilok zijn wij ook geweest, leuk om te zien maar het viel toch wel een beetje tegen (beetje het dierentuin effect). Ik vond de Cameron Highlands leuk, verder de Perhentian Islands zijn ook wel aan te raden, al vond ik het de 2e keer toch minder. (zat 9 jaar tussen zo uit mijn hoofd)

Mocht je vragen hebben laat maar weten :)

Hier staan nog wat foto's: https://picasaweb.google.com/amyvmeer/M ... directlink

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 11:24

smiley schreef:
Ik ben er nu 2x geweest.
Sepilok zijn wij ook geweest, leuk om te zien maar het viel toch wel een beetje tegen (beetje het dierentuin effect). Ik vond de Cameron Highlands leuk, verder de Perhentian Islands zijn ook wel aan te raden, al vond ik het de 2e keer toch minder. (zat 9 jaar tussen zo uit mijn hoofd)

Mocht je vragen hebben laat maar weten :)

Hier staan nog wat foto's: https://picasaweb.google.com/amyvmeer/M ... directlink

Prettig een ervaringsdeskundige!
Ik verwacht bij Sepilok ook wel een beetje dierentuin idee, maar vind het ook wel bijzonder om het eens te zien.
Prachtige foto's heb je gemaakt.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:57

jacqp schreef:
Hoi, wij gaan de maand juli (hadden niet zoveel keuze ivm school en studie kinderen).
Heb jij al tickets?

Dan heb je inderdaad niet zoveel keus.
Tickets zijn nog niet geboekt, we zijn nog aan het uitvechten hoe lang we gaan :o

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:00

Mt. Kinabalu gaan beklimmen! Ik vond het een geweldige ervaring!

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:15

Was dat niet vreselijk zwaar???

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:03

Het is geen "piece of cake" maar dat maakt de uitdaging des te groter. Het is niet alleen een geweldige uitdaging, maar ook een zeer bijzondere klim met veel klimatologische verschillen en daarbij behorende flora en fauna. Overigens schijnen kinderen hem met meer gemak te lopen dat volwassenen. Zij kunnen beter overweg met de ijle lucht op grote hoogte.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:48

- mt Kinabalu beklimmen
- Bario: een aantal dagen rondtrekken in de jungle
- Sungai Kinabatangan: slapen bij een gastfamilie en wilde Oeran oetans en andere dieren spotten langs de rivier
- Gunung Mulu National Park
Op het vaste land van Maleisie is ook genoeg te doen, zoals Taman Negara, en wat eilandjes langs de kust, maar als je van avontuur houdt zou ik de tijd uittrekken voor Borneo. In de zomer is het wel hoogseizoen, dus is het handig om een aantal dingen van te voren vast te leggen, zoals vlucht + verblijf in Gunung Mulu en Bario. Mt Kinabalu is ook handig om een aantal dagen van te voren te reserveren. De klim is niet heel erg zwaar vond ik, de tweede dag (je vertrekt 's nachts om de zonsopgang te zien, als je er twee dagen over wil doen) was wel wat pittiger maar vooral door de kou.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:53

wat gaaf zeg! ik heb zo geen tip, alhoewel, jawel ik heb er 1: vergeet geen muggenspray :+
Veel plezier!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:04

Vorig jaar ben ik naar maleisie geweest, erg mooie ervaring en erg mooi land!
Wij zijn begonnen in Kuala Lumpur, doorgegaan naar Taman Negara, toen terug en door naar de Cameron Highlands.
Vanaf de Cameron Higlands zijn we naar pinang gereden, vanaf daar weer de ferry naar Langkawi, en vervolgens met 2 binnenlandse vluchten naar Redang. Daar weer terug met de ferry naar het vaste land en door naar Lake Kenyir, daarna doorgereden naar Quantan, daar een nachtje geslapen en door naar Mersing waar we de ferry naar Tioman genomen hebben. Hier de laatste paar dagen doorgebracht en vanaf Tioman met een binnenlandse vlucht naar Kuala Lumpur gevlogen.
Erg geslaagde vakantie!
Als je nog wat wil weten over deze plaatsen kan je natuurlijk altijd vragen :)

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 18:51

Dank weer voor jullie informatie, ga er vanavond eens lekker voor zitten!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:54

Lauke schreef:
Vorig jaar ben ik naar maleisie geweest, erg mooie ervaring en erg mooi land!
Wij zijn begonnen in Kuala Lumpur, doorgegaan naar Taman Negara, toen terug en door naar de Cameron Highlands.
Vanaf de Cameron Higlands zijn we naar pinang gereden, vanaf daar weer de ferry naar Langkawi, en vervolgens met 2 binnenlandse vluchten naar Redang. Daar weer terug met de ferry naar het vaste land en door naar Lake Kenyir, daarna doorgereden naar Quantan, daar een nachtje geslapen en door naar Mersing waar we de ferry naar Tioman genomen hebben. Hier de laatste paar dagen doorgebracht en vanaf Tioman met een binnenlandse vlucht naar Kuala Lumpur gevlogen.
Erg geslaagde vakantie!
Als je nog wat wil weten over deze plaatsen kan je natuurlijk altijd vragen :)

Dat klinkt goed! Hoe lang ben je er in totaal geweest?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:31

3 en een halve week :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:32

Dan wil ik ook nog wel een tip geven: Baku National Park :j (op Borneo).

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:12

3 en een halve week is aardig lang! Ik zat meer te denken aan 2 en een half, is dat te doen denk je of zonde omdat je dan lang niet alles ziet?
En mag ik een brutale vraag stellen, waar moet ik qua kosten aan denken? De vlucht weet ik, dat heb ik opgezocht. Maar als je er eenmaal bent, waar moet ik rekening mee houden?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:14

De kosten als je er bent vallen mee. Ik weet niet meer precies wat we hebben uitgegeven, maar de vliegtickets A'dam-Miri v.v. waren veel duurder.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:36

Leuk Maleisie, het is een mooi land! Ben er 5 jaar geleden geweest en kwam toen uit Thailand. Dus heb de volgende route gedaan: perhentian island-taman negara-cameron highlands-pulau pangkor-kuala lumpur. Ik vond de perhentians heel erg mooi, ook om te duiken/snorkelen. Als je daarheen gaat zou ik wel wat reserveren. In die tijd dat ik er was was het vrij moeilijker om iets voor 4 personen te vinden en veel accommodaties zijn echt heel vies. Taman negara is leuk om in het regenwoud te lopen, ik vond het zelf wel wat zwaar. Cameron Highlands zijn ook leuk, heb daar een tour gedaan langs de belangrijkste bezienswaardigheden. Houdt er rekening mee dat het hier een stuk kouder is. Pulau pangkor vond ik echt niets aan. Kuala lumpur vond ik een leuke en moderne stad, als je van shoppen houd zit je goed ;)
Heel veel plezier!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:37

Ossie96 schreef:
3 en een halve week is aardig lang! Ik zat meer te denken aan 2 en een half, is dat te doen denk je of zonde omdat je dan lang niet alles ziet?
En mag ik een brutale vraag stellen, waar moet ik qua kosten aan denken? De vlucht weet ik, dat heb ik opgezocht. Maar als je er eenmaal bent, waar moet ik rekening mee houden?

klopt is ook aardig lang, maar precies goed. We hebben alles gezien wat we wouden zien en aan het einde nog een paar dagen op dezelfde plek gebleven.
Het ligt er dus een beetje aan wat je allemaal wilt zien. Wij hebben er bewust voor gekozen om op een paar plekken wat langer te blijven zodat je meer kon doen.
kwa kosten heb ik verder geen idee haha, daar gaan m'n ouders over :+

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:21

Ossie96 schreef:

Ik kan hier ook nog wat aan toevoegen :). De kosten vallen heel erg mee, maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt. MT Kinabalu beklimmen (als je het in meerdere dagen wil doen) is wel aan de prijzige kant, door de gids en de accommodatie. Hou ook rekening met inentingen vooraf, en ter plekke: bloedzuigers! Maar kan je niet veel aan doen, behalve dan van die sokken dragen, dat hielp bij mij wel. Ikzelf ben er vier weken geweest trouwens, heb daardoor de tijd kunnen nemen om meer plekken te zien zoals Singapore en Brunei.