ik ben me zovast aan het verdiepen op zomer vakanties! in aug hebben ik en mijn vriend beiden een weekje vrij! nu zag ik in een boekje iets staan over Eilat Israel! ik had hier nog nooit van gehoord als vakantie bestemming! zijn hier mensen met ervaringen en tipss de does en de don't
Ik ben er slechts een dag geweest. We zaten net over de grens in Egypte en zijn een dagje naar Eilat geweest. Vergeleken met Egypte was het vooral groots. Torenflats alle grote merken, voelde meer europa dan midden oosten. Je had er wel veel, je kan daar prachtig snorkelen hebt een soort gebouw onder water waar je doorheen kan lopen en vissen zien. Daar zijn we zelf niet geweest aangezien we er maar een dagje waren. Verder hebben we heerlijk langs de boulevard gestruind en wat gedronken in een leuk strandtentje.
Wat mij echt opviel was de eerlijkheid van de mensen. Wij liepen de grens over en wilde daar een taxi pakken. Geen idee van de wisselkoers maar hij heeft ons geen cent te veel laten betalen (onderweg kwamen we langs een park waar de prijzen in allerlei eenheden op een bord stonden en wisselkoers was precies hetzelfde.) ook op andere plaatsen was iedereen heel vriendelijk.
Ook ik heb in Egypte gezetten, zo 4 minunten vanaf de grens van Israel. De plaats heet Taba. Je kan vanaf daar excursies maken naar Israel ( Eilat, Jeruzalem, Dode zee etc ) en Jordanie Petra, roze stad ) Wij deden het altijd om en om zeg maar, 1 dag excursie en dan de volgende dag aan het trans liggen. Ik vind het echt een aanrader omdat je op deze manier meer landen in 1 keer kan bekijken. Ik vond Eilat erg modern, idd veel hoge gebouwen en discotheken. Vrouwen lopen daar in korte topjes en rokjes, had me zelf juist iets heel anders voorgesteld. Het resort waar wij zatten in Taba heet Movenpick. Vanaf ons balkon konden we het drie landen punt zien ( Israel,Jordanie,Saodie Arabie )
Wij zijn in Israel geweest.. Maar Israel/Eilat in de zomer is best wel warm! De keren dat we zijn geweest gingen wij in Mei, mijn ouders gaan nog steeds als ze gaan in het voor/na jaar omdat het anders te warm is..
Tellie
Geplaatst: 22-03-12 12:35
Ik ben afgelopen januari geweest. Ik denk dat je er in de zomer weg gaat branden. Verder vind ik het een leuke stad. Je kan er snorkelen, kamelentochten maken (aanrader ) duiken, met dolfijnen zwemmen, verschillende tours doen e.d.
Maargoed, ik vrees dat je er in augustus weg gaat branden, ik zou dat persoonlijk niet doen en een ander jaargetijde uitkiezen om naar Eilat te gaan.
thanks voor alle info! ga na dat prijsverschil ook eens kijken met het hotel in egypte wat hier boven genoemt word! helaas wij zitten aan de bouwvak vast dus met de hitte zal vriendlief moeten leren leven en dan maar veel in het water bezig zijn
Ja ik ben ook gewoon in augustus geweest heerlijk!!! Je gaat alleen niet voor je lol een uur in de zon liggen (ook al verbaas ik me nog steeds iedere keer dat er mensen zijn die dat wel kunnen...)