Rolstoel toegankelijke huisjes in Noord-Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grassie

Rolstoel toegankelijke huisjes in Noord-Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:41

Hallo bokkers,

I need help! In mei willen mijn vriend en ik een weekje weg met mijn vader en zijn vrouw. Mijn vader is echter ernstig ziek, en sinds kort niet meer in staat om te lopen. Ik ben daarom op zoek naar een vakantie huisje in Noord-Frankrijk (of Normandië ofzo, maar maximaal een uur of 6 rijden ivm de gezondheid van mijn vader) dat is aangepast aan een rolstoel gebruiker.

Ik ben wat aan het zoeken maar het valt me nog niet mee om iets leuks te vinden. Het is echt de bedoeling dat mijn vader die week lekker kan bijkomen en even zijn gedachten kan verzetten, dus ik wil niet dat hij de hele week moeilijk moet doen met drempels of rondjes moet rijden om de keukentafel tot iemand hem komt helpen ( :+ ). Deze week weg is een cadeautje van ons aan hem, dus ik wil hem zo graag eens goed in de watten leggen..

Heeft iemand van jullie misschien een geniale tip?

Mijn dank is groot!!

Anoniem

Re: Rolstoel toegankelijke huisjes in Noord-Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:57

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:59

www.gites.nl
Daar kun je ook zoeken op rolstoeltoegankelijkheid en de gewenste data slecteren, heb je iig geen huisjes die al bezet zijn.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:59

Je zou ook de website Gites.nl kunnen proberen daar kun je aangeven dat et rolstoel vriendelijk moet zijn :j

Edit: mijn voorganger zelfs dus hetzelfde _/-\o_

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 00:30

Dank jullie wel voor het meedenken, ik heb er zelf ook al flink op los gegoogled maar het aanbod valt helaas nog tegen (gezien ons 'wensenlijstje' wat met een zieke vader toch ineens flink groter wordt).

Ik hoop eigenlijk op een goede tip van iemand die uit persoonlijke ervaring oid iets weet ;).

Kannelly, we zijn idd laat, dat komt omdat we al een ander huisje hebben geboekt voordat mijn vader in een rolstoel te zitten kwam. Nu moeten we dus last minute nog cancellen en op zoek naar iets anders, erg vervelend!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:44

Center Parcs heeft ook parken in Frankrijk, en ik weet dat ze ook rolstoel toegankelijke huisjes hebben...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:52

Als je verder wilt (ik weet het is niet je vraag) dan kun je naar de Vendee.
daar heb je een hele mooie camping waar ze een aantal huisjes echt HELEMAAL ingericht hebben op rolstoelers.
ook de paden bij de huisjes zijn allemaal asfalt(verder op de camping is het gebroken puin)
het binnenzwembad heeft een lift zodat je zelfs kunt zwemmen in heerlijk verwarmd water.

Camping Village de la Guyonniere